۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین دستور جنجالی ترامپ درباره مهاجران، صدای پاپ را هم درآورد!
کد خبر: ۲۲۸۳۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۱ ساعت: ۱۰:۱۳ ↗ لینک کوتاه

واکنش رهبر معنوی کاتولیک‌ها ؛

دستور جنجالی ترامپ درباره مهاجران، صدای پاپ را هم درآورد!

رهبر کاتولیک‌های جهان به شدت از دستور جدید رئیس‌جمهور آمریکا درباره مهاجران انتقاد کرد و وی را ریاکار خواند.

دستور جنجالی ترامپ درباره مهاجران، صدای پاپ را هم درآورد!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، دستور جنجالی رئیس جمهور آمریکا  در خصوص ممانعت از  ورود مهاجران مسلمان از هفت کشور اسلامی، باعث شده است پاپ فرانسیس، رهبر معنوی کاتولیک‌ها نیز واکنش تندی به این موضوع نشان بدهد و رئیس جمهور آمریکا را یک نژاد پرست ریاکار خطاب کند. 

شاید بتوان پاپ فرانسیس را سیاسی‌ترین پاپ تاریخ دانست که بیش از همه پیشینیان خود در این منصب درباره مسائل سیاسی نظر داده است و اظهارات اخیر وی درباره دستور اجرایی ترامپ در منع ورود مهاجران مسلمان را بسیار پرهیجان و تند دانست. 

رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی خود در جمع کاتولیک‌ها و لوتران‌ها در آلمان گفت «کسانی که می‌خواهند از مسیحیت در غرب دفاع کنند و از سوی دیگر علیه مهاجران و دیگر ادیان عمل می کنند، دچار تناقض شده‌اند. این چیزی است که من در کتابها نخوانده‌ام ولی هر روز در روزنامه ها و تلویزیون می بینم.»

وی گفت: این بیماری یا بهتر بگوییم گناهی است که عیسی مسیح (ع) آن را محکوم کرده و ریاکاری خوانده است، بخصوص از سوی کسی که خود را مسیحی نیز می خواند ولی براساس آموزه های مسیح زندگی نمی کند. نمی توانید بدون الگو قرار دادن زندگی مسیح، خود را مسیحی بخوانید.

پاپ فرانسیس گفت: بدون پیروی کردن از آموزه‌های مسیح (ع) نمی توانید خود را مسیحی بخوانید. نمی‌توانید بی آنکه آموزه مسیح را در آنچه در سوره 25 «انجیل متی» آورده شده به کار گیرید، خود را مسیحی بخوانید. ریاکاری است که خود را مسیحی بخوانید و مهاجرانی را که به دنبال کمک هستند، پس برانید، کسانی که گرسنه یا تشنه هستند، کسی را که به کمک شما نیاز دارند از خود برانید. خدمت کردن به فقرا، بیماران و کسانی که زندگی خود را رها کرده‌اند تا به دنبال زندگی بهتری برای خود و خانواده خود باشند.»


انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان