۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بازار قزوین نیازمند سیستم اطفاء حریق پیشرفته/ کمبودهای آتش‌نشانی‌ها تا پایان سال ۹۶ رفع می‌شود
کد خبر: ۲۲۸۳۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۱ ساعت: ۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور شهری استانداری مطرح کرد

بازار قزوین نیازمند سیستم اطفاء حریق پیشرفته/ کمبودهای آتش‌نشانی‌ها تا پایان سال ۹۶ رفع می‌شود

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قزوین با تاکید بر اینکه بازار قزوین نیازمند سیستم اطفاء حریق پیشرفته است گفت: کمبودهای موجود در آتش‌نشانی‌های استان را مورد بررسی قرار داده‌ایم و تا پایان سال ۹۶ همه موانع رفع می‌شود.

 بازار قزوین نیازمند سیستم اطفاء حریق پیشرفته/ کمبودهای آتش‌نشانی‌ها تا پایان سال ۹۶ رفع می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ ایرج زاهدپور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قزوین با اشاره به اهمیت خدمات ایمنی شهرداری‌ها در مدیریت شهری اظهار کرد: وظایف شهرداری‌ها در خصوص ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی به شهروندان طبق ماده ۵۵ قانون در این حوزه مشخص شده است.

وی افزود: اقدامات خوبی در خصوص ارتقاء کیفیت خدمات‌دهی شهرداری‌ها در شهرهای بزرگ اتفاق افتاده است و امیدواریم شهرهای کوچک ما هم در این زمینه به طور کامل تجهیز شوند.

این مسئول در ادامه گفت: اقدامات خوبی برای تجهیزکردن آتش‌نشانی‌های استان صورت گرفته اما به صرف انرژی و تلاش بیشتری نیاز دارد تا بتوانیم خدمات مناسبی به شهروندان ارائه نماییم.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قزوین توضیح داد: کمبودهای موجود در آتش‌نشانی‌های استان در بحث تاسیسات، ماشین آلات و ساختمان‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم و تا پایان سال ۹۶ همه شهرداری‌های استان باید دارای ساختمان مجزای آتش‌نشانی‌ باشند.

زاهد پور عنوان کرد: هم اکنون ۶ شهرداری داریم که آتش‌نشانی‌ آن‌ها با کمبودهایی از قبیل نبود آشیانه استاندارد و تجهیزات مواجه هستند که تا پایان سال تکمیل و تجهیز می‌شوند.

وی با اشاره به وضعیت آتش‌نشانی‌ شهرک مهرگان گفت: شهرداری محمدیه خرید یک نردبان بلند مرتبه ۵۲ متری برای تجهیز آتش‌نشانی‌ شهرک مهرگان را در دستور کار خود دارد.

این مسئول بیان کرد: بحث شناسایی بافت‌های فسوده در استان یک کارگروه تخصصی دارد که بنا بر وظیفه‌ای که دارند بافت‌های فرسوده‌ در نقاط مختلف را شناسایی و در جهت ساماندهی آن‌ها فعالیت می‌کنند.

کسبه بازار قزوین در جهت ایمنی این مجموعه مشارکت کنند

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری با اشاره به بافت فرسوده بازار قزوین و مشکلات موجود در آن، افزود: از آنجایی که بازار قزوین یک بنای تاریخی ارزشمند است بنابراین نیازمند هماهنگی و همکاری سازمان‌های بین بخشی از جمله میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و شهرداری است و همه سازمان ها باید با انجام کارهای کارشناسی در جهت رفع مشکل آن تلاش نمایند.

زاهدپور ادامه داد: بازار تاریخی قزوین نیازمند یک سیستم پیشرفته اطفاء حریق است تا در صورت وقوع حوادث ناگهانی بتوانیم با آمادگی بسیار بالا از وارد شدن خسارت‌های جدی به مردم و این مجموعه تاریخی جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: در این میان به همکاری و همراهی کسبه بازار نیازمندیم تا با مشارکت آن‌ها بتوانیم برنامه ویژه‌ای را برای مقابله با حوادث ناگهانی تدارک ببینیم.

این مسئول با اشاره به حادثه ناگوار پلاسکو گفت: مسوولین ذی‌ربط برای شناسایی ساختمان‌های عمومی فرسوده که محل فعالیت بیشتر مردم هستند مانند بیمارستان‌ها ملزم بوده و در این زمینه باید هوشیارانه عمل کنند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری در پایان افزود: ما در خصوص ساختمان‌های تازه ساخت هیچ دغدغه‌ای نداریم چراکه تمام ضوابط ایمنی در آن اجرا شده و نظارت جدی بر روی آن‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان