۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین وزرات ورزش باید نگاه ویژه‌ای به کاراته داشته باشد/ برای همه کشورهای دنیا این رشته مهم شده است
کد خبر: ۲۲۸۲۴۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

وزرات ورزش باید نگاه ویژه‌ای به کاراته داشته باشد/ برای همه کشورهای دنیا این رشته مهم شده است

دارنده نشان برنز مسابقات جهانی اتریش گفت: امیدوارم شرایطی برای کاراته فراهم شود تا یک مقدار مسئولان ورزش بیشتر به این رشته توجه کنند.

وزرات ورزش باید نگاه ویژه‌ای به کاراته داشته باشد/ برای همه کشورهای دنیا این رشته مهم شده است

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، مسابقات لیگ جهانی (کاراته وان) در حالی به میزبانی پاریس در حال برگزاری است که در وزن 75- کیلوگرم، علی اصغر آسیابری پس از 5 پیروزی متوالی مقابل نمایندگان کشورهای یونان، بلاروس، عربستان، آلمان و ترکیه به جمع 8 کاراته‌کای برتر این وزن راه یافت و برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی با شکست مقابل نماینده مراکش از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

علی اصغر آسیابری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، در مورد حضور خود در مسابقات لیگ جهانی فرانسه، گفت: برای دومین بار بود که در مسابقات لیگ کاراته‌وان شرکت می‌کردم. همیشه مرحله اول این رقابت‌ها سنگین ترین مرحله از مسابقات محسوب می‌شود. برای اولین بار در سن 17 سالگی در این رقابت‌ها حضور پیدا کردم و حضور در کاراته وان فرانسه دومین حضورم در این لیگ جهانی بود.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر برای کاراته ایران این رقابت‌ها مهم است، گفت: همه برترین‌های کاراته دنیا در این مسابقات حضور پیدا کرده بودند. همه برای اینکه خودشان را ثابت کنند، در فرانسه حضور داشتند و واقعا مبارزات خوبی را به نمایش گذاشتند. همه دنیا این موضوع را می‌داند که برای پیشرفت کاراته کشورشان باید در چنین مسابقات بزرگ و حساسی حضور پیدا کنند.

آسیابری در ادامه خاطرنشان کرد: برای همه کشورهای دنیا کاراته خیلی مهم شده است، اما فکر نکنم برای کشور ما فرقی داشته باشد. امیدوارم شرایطی برای کاراته فراهم شود تا یک مقدار بیشتر به این رشته توجه شود. واقعا من اولین بارم بود که یک سفر خارجی را تنها می‌رفتم و کلی استرس داشتم. یک سری دغدغه‌ها استرس زیادی به همه ما وارد می‌کرد. به عنوان مثال ذهنم درگیر این بود که باید طوری برنامه‌ریزی کنم که از لحاظ مالی کم نیاورم. خیلی مسائل دیگر در این سفر برام به وجود آمد که باعث شد من استرس داشته باشم.

دارنده نشان برنز مسابقات جهانی اتریش در ادامه عنوان کرد: اکثر کاراته‌کاهای خارجی حاضر در این رقابت‌ها بیشتر به صورت تیمی حضور پیدا کرده‌ بودند اما ما به صورت انفرادی راهی این رقابت‌ها شدیم. اگر شرایطی فراهم شود که همه ما در کنار یکدیگر راهی این مسابقات شویم از لحاظ روحی برای همه مفید است. از شهرام هروی و شهاب سلطانی مربیان تیم ملی تشکر ویژه دارم که بدون هیچ چشم داشتی راهی فرانسه شدن و کنار ملی پوشان حاضر در مسابقات جهانی اتریش حضور داشتند. 

آسیابری در ادامه خاطر نشان کرد: مسئولان وزارت ورزش برای رشته‌های المپیکی ارزش قائل هستند، اما از حالا باید حمایت‌های خوبی از رشته‌های المپیکی شود. سرمایه گذاری در کاراته که مدال آور است باید بیشتر شود تا تیم ملی کاراته ایران در نخستین حضور خود در المپیک با قدرت حضور پیدا کند.

انتهای پیام/ر

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان