۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شناسایی ۱۲۷ عنوان طرح در حوزه سرمایه‌گذاری قزوین/ نرخ بیکاری در استان ۱۱.۶ درصد است
کد خبر: ۲۲۸۱۷۹ نویسنده: منوچهر حبیبی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۰ ساعت: ۹:۱۰ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استاندار قزوین اعلام کرد:

شناسایی ۱۲۷ عنوان طرح در حوزه سرمایه‌گذاری قزوین/ نرخ بیکاری در استان ۱۱.۶ درصد است

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین از نرخ ۱۱.۶ درصدی بیکاری در استان خبرداد و گفت: ۱۲۷ عنوان طرح با قابلیت ۲۴ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری، شناسایی و به بنگاه‌های اقتصادی ملی و استانی معرفی شد.

شناسایی ۱۲۷ عنوان طرح در حوزه سرمایه‌گذاری قزوین/ نرخ بیکاری در استان ۱۱.۶ درصد است
منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به گزارشی پیرامون وضعیت اقتصادی استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین دارای رتبه یازدهم در تولید جی‌دی‌پی، جایگاه هیجدهم در ارزش افزوده بخش کشاورزی، رتبه پانزدهم در درآمدهای استانی و رتبه چهاردهم در ارزش افزوده بخش صنعت است.

وی افزود: نرخ بیکاری در استان ۱۱.۶ درصد با نرخ مشارکت ۴۰ درصد است که ۱.۱ درصد کمتر از نرخ متوسط کشوری است و از نظر اشتغال سهم بخش کشاورزی 21 درصد، صنعت و معدن 35 درصد و بخش خدمات 44 درصد است و میزان تورم 22.5 درصد سال 90 به 8.9 در ابتدای سال 95 رسیده است.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: استان دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های متعددی در بخش‌های مختلف بوده است به طوریکه در حوزه کشاورزی با دارا بودن دشت مستعد و پهناور قزوین به عنوان مهم‌ترین تامین کننده نیاز غذایی منطقه البرز مرکزی است.

وی ادامه داد: استان قزوین با داشتن ۲۷۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و قریب ۸۰ هزار هکتار باغ، توان تولید را در محصولات زراعی و باغی از جمله گندم، جو، چغندرقند، ذرت، زیتون، انگور، پسته و فندق بالا برده است.

حبیبی تصریح کرد: تولید ۳۵۰ هزار تن انگور و ۲۰ هزار تن زیتون در سال، استان قزوین را به قطب این دو محصول و در جایگاه سومی کشور قرار داده است.

وی عنوان کرد: میزان شیر تولیدی استان در سال، معادل ۵۰۰ هزار تن است که 5.1 از تولید کل کشور را شامل می‌شود همچنین با تولید ۶۷ هزار تن تخم مرغ معادل 7.3 تولید تخم مرغ کشور را به خود اختصاص داده است.

این مسئول اضافه کرد: در حوزه صنعت، ۱۲۹۰ نوع محصول در استان در حال تولید است که رتبه اول صنایع شوینده، تنها تولید کننده و صادرکننده چرخ خیاطی کاچیران، بزرگ‌ترین تولیدکننده مخازن سی ان جی کشور و جایگاه دوم تولید شیشه و رتبه سوم سرامیک و کاشی از جمله توانمندی‌های حوزه صنعت استان است.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: استان قزوین با دارا بودن ۱۳۰۰ اثر تاریخی ثبت شده ملی و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی از جمله مناطق زیبای الموت، مجموعه تاریخی سعدالسلطنه، دولتخانه صفویه و امامزاده حسین، ظرفیت بسیار بالایی در حوزه گردشگری دارد.

استان قزوین ظرفیت بسیار بالایی در حوزه انرژی‌های پاک و نو دارد

حبیبی ادامه داد: قزوین به مدت 50 سال به عنوان پایتخت ایران اسلامی بوده و تردد بیش از۱۰۰ هزار خودرو در روز در محورهای استان، سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را در این استان کاملا توجیه‌دار کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از فاکتورهای مهم در تولید، شبکه حمل‌ونقل است که استان قزوین در واقع تنظیم کننده ترافیک ۱۲ استان شمالی، غربی و مرکزی است. وجود آزاد راه‌ها و بزرگراه‌ها و همچنین خط ‌آهن تهران-قزوین، قزوین - تبریز و قزوین به رشت از جمله ویژگی‌های منحصربه فرد استان قزوین است.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین اضافه کرد: استان قزوین ظرفیت بسیار بالایی در حوزه انرژی‌های پاک و نو دارد و تاکنون بیش از ۴ هزار مگاوات ظرفیت انرژی پاک شامل بادی و خورشیدی مطالعه و مکان‌یابی شده که بیش از هزار مگاوات تاکنون مجوز داده شده است و شرکت‌های توانمندی نیز هم‌اکنون در حال اجرا هستند.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری استان گفت: وجود چشمه‌های آب درمانی آبگرم در مناطق یله‌گنبد و منطقه شهر آبگرم، موقعیت ویژه‌ای را برای استان رقم زده است.

حبیبی در ادامه تصریح کرد: 127 عنوان طرح با قابلیت 24 هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سفر هیئت دولت به استان در مهرماه سال جاری، شناسایی و به بنگاه‌های اقتصادی ملی و استانی معرفی شد.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: استان همه توان خود را به کار بسته تا بسترهای لازم را برای به نتیجه رساندن این فرصت‌های سرمایه گذاری فراهم کند.

وی عنوان کرد: در این راستا پنجره واحد سرمایه گذاری، مرکز خدمات سرمایه گذاری راه اندازی شده است تا موضوعات مربوط به سرمایه‌گذاری به صورت واحد و در مدت اندکی پیگیری شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان