۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آغاز تزریق گاز UF۶ به سانتریفیوژهای IR۸
کد خبر: ۲۲۸۱۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۰ ساعت: ۷:۵۳ ↗ لینک کوتاه

طی بیانیه‌ای از سوی سازمان انرژی اتمی اعلام شد؛

آغاز تزریق گاز UF۶ به سانتریفیوژهای IR۸

سازمان انرژی اتمی در بیانیه‌ای از آغاز تزریق گاز UF۶ به سانتریفیوژهای IR۸ خبر داد.

آغاز تزریق گاز UF۶ به سانتریفیوژهای IR۸
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی در بیانیه‌ای از آغاز تزریق گاز UF6 به سانتریفیوژهای IR8 خبر داد.
تزریق گاز UF6 به سانتریفیوژهای IR8 آغاز شد


متن کامل این بیانیه به این شرح است: 

بدین وسیله  به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند، در پرتو الطاف الهی و در سایه همت و تلاش مستمر دانشمندان و متخصصان این سازمان، در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و در راستای ادامه برنامه صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مرحله مهمی از روند تحقیق و توسعه سانتریفیوژهای نسل پیشرفته IR-8 با تزریق گاز UF6 آغاز شد.

این مرحله مهم در تحقیق و توسعه غنی‌سازی در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ادامه بدون محدودیت تحقیق و توسعه و بر اساس حقوق و تعهدات کشورمان در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) صورت می‌گیرد.

سانتریفیوژهای IR-8 یکی از پیشرفته‌ترین سانتریفیوژهای طراحی و ساخته شده توسط دانشمندان کشورمان است که آزمایش‌های مکانیکی خود را طی سه سال گذشته با موفقیت پشت سر گذاشته است. ظرفیت غنی‌سازی این ماشین حدود 20 برابر ظرفیت سانتریفیوژهای نسل اول IR-1 که هم اکنون درحال تولید هستند، است.

سازمان انرژی اتمی ایران ضمن عرض تبریک به مناسبت این تحول مهم در صنعت هسته‌ای کشور به پیشگاه مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و ملت شریف ایران، مجدداً تأکید می‌نماید که فعالیت‌های تحقیق و توسعه در تمامی عرصه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای از جمله غنی‌سازی بر اساس برنامه صنعتی تولید انواع سوخت راکتورهای تحقیقاتی و قدرت در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بدون وقفه و بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان