۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ماموریت فرستاده انگلیس در تهران چه بود؟/ چرا وزارت خارجه شفاف سازی نکرد؟
کد خبر: ۲۲۷۸۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۸ ساعت: ۱۶:۴ ↗ لینک کوتاه

یاوه‌گویی لندن پس از یک سفر مبهم

ماموریت فرستاده انگلیس در تهران چه بود؟/ چرا وزارت خارجه شفاف سازی نکرد؟

در گیر و دار سفر معاون وزیر خارجه انگلیس به تهران و صحبت درباره نازنین زاغری، جویس انلی، معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور حقوق بشر هم در نشست مجلس اعیان آن کشور به یاوه گویی های تکراری در زمینه حقوق بشر علیه کشورمان پرداخت .

ماموریت فرستاده انگلیس در تهران چه بود؟/ چرا وزارت خارجه شفاف سازی نکرد؟
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ،هفته گذشته معاون وزیر خارجه انگلیس در سفری که ظاهرا رسانه ها از آن بی اطلاع بودند وارد تهران شد و با مجید تخت روانچی معاون ظریف دیدار کرد.

 هدف سفر توبیاس الوود معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه گفت و گو درباره "روابط دوجانیه و مسائل مختلف و مهم دیگر" عنوان شد اما رسانه های انگلیسی از موضوع نازنین زاغری به عنوان یکی دیگر از مسائل مورد رایزنی یاد کردند.

نازنین زاغری، شهروند انگلیسی ایرانی‌الاصل است که پس از سفر به ایران، در اوایل سال 95 در فرودگاه امام خمینی(ره) تهران، زمانی که قصد داشت به انگلیس بازگردد، به اتهام اقدامات امنیتی بازداشت و سپس در دادگاه مجرم شناخته شد. اخیرا سخنگوی قوه قضاییه از تایید حکم محکومیت 5 ساله او خبر داده است.

توبیاس الوود چند روز پس از سفرش به تهران، و پس از تایید حکم زاغری، بخشی از اهدافش از این سفر را فاش کرد و با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: با معاون وزیر خارجه ایران در این زمینه صحبت و نگرانی خود را اعلام کردم. همچنین قرار است نشست‌هایی در این زمینه برای حمایت از خانواده وی برگزار شود.

از سوی دیگر، در گیر و دار سفر معاون وزیر خارجه انگلیس به تهران و صحبت درباره نازنین زاغری، جویس انلی، معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور حقوق بشر هم در نشست مجلس اعیان آن کشور به یاوه گویی های تکراری در زمینه حقوق بشر علیه کشورمان پرداخت که واکنش بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه را به دنبال داشت.

رویکرد عجیب انگلیس در مواجهه با شهروندان دوتابعیتی خود، آشکارا از نیات این کشور خبر می دهد. به طور ممثال اینگلیس در حالی پیگیر وضعیت زاغری است که در مورد نرگس اشتری شهروند دیگر ایرانی – بریتانیایی که در هند به حبس محکوم شده واکنشی نشان نمی دهد و بیشتر ایران پیگیر آن ماجراست. به بیان ساده تر، انگلیس نگران جاسوسان خود است نه شهروندانش.

با این وجود، اکنون این سوال مطرح است که در سفر اخیر معاون وزیر خارجه انگلیس به تهران، دقیقا چه مسائلی مطرح شده و نتیجه آن چه بوده که تا این اندازه مقام های انگلیسی را در اتهام زنی به کشورمان گستاخ تر کرده است. چرا وزارت خارجه حتی درمورد سفر این شخص به تهران اطلاع رسانی شفافی انجام نداده باست؟





انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان