۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین همه وزرای کابینه ترامپ + بیوگرافی و تصاویر
کد خبر: ۲۲۷۸۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۸ ساعت: ۱۵:۴۶ ↗ لینک کوتاه

دولت جدید آمریکا؛

همه وزرای کابینه ترامپ + بیوگرافی و تصاویر

سیاست‌های مبهم ترامپ را در حوزه‌‌های مختل را می‌توان با شناخت وزرای او راحت‌تر پیش‌بینی کرد. با تعیین نهایی پیشنهادهای ترامپ، بیشتر نامزدهای وزارت به سنا رفته‌اند و چند نفری هم باقی مانده‌اند.

 همه وزرای کابینه ترامپ + بیوگرافی و تصاویر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،مراسم سوگند دانلد ترامپ رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده برگزار شد و کابینه او نیز جایگزین وزرای اوباما می‌شود. او در هفته‌های پس از انتخابات، رایزنی‌های فشرده‌ای در دفتر خود واقع در برج نیویورک با شخصیت‌های مختلف صورت داد، شخصیت‌هایی که برخی مانند میت رامنی، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات گذشته نهایتاً به کابینه راه نیافتند.
 
وزرا در ایالات متحده پیش از ورود به دفتر خود در جلسه استماع سنا حاضر می‌شوند و خود و برنامه‌‌هایشان را معرفی می‌کنند. با تعیین نهایی پیشنهادهای ترامپ، بیشتر نامزدهای وزارت به سنا رفته‌اند و چند نفری هم باقی مانده‌اند.
 
مشخصه کابینه او نسبت به رؤسای جمهوری پیشین، ثروت زیاد و بعضاً عدم تخصص است. ترامپ خود تجربه همکاری سیاسی و اداری با بسیاری از این افراد را نداشته و مشاور اصلی او در این موارد، قائم‌مقام او (معاون اول) مایک پنس بوده است.
 
1- وزیر خارجه: رکس تیلرسون
 
او مدیر اجرایی شرکت نفتی هکسون‌موبیل (Exxon Mobil) است. وی که متولد تگزاس است، ریاست انجمن جوانان بویز اسکات (Boy Scouts of America) را در کارنامه خود دارد. وی بلافاصله پس از فارغ‌التحصیل‌شدن به هکسون‌موبیل وارد شده و ارتقای شغلی خود را تا کنون در همان شرکت تجربه کرده است.
 
با کابینه ترامپ بیشتر آشنا شوید 
 
ترامپ در تعریف از او گفته است وی توانایی خود را در انعقاد قراردادهای بزرگ با کشورهای متنوع نشان داده است. البته دوستی او با پوتین نیز در این انتخاب بی‌تأثیر نبوده، مسأله‌ای که قطعاً در طول دوران مسئولیت تیلرسون خبرساز خواهد بود. 
 
2- وزیر خزانه‌داری: استیون میوچین
 
استیون یک مدیر بانکی است که تا مدیریت ارشد شرکت مالی گلدمن ساکس (Goldman Sachs) پیش رفته است. او شرکت ورشکسته ایندی مک (IndyMac) را سال 2009 میلادی خرید و 5 سال بعد با سود سرشاری موفق به فروش آن شد. او در تهیه‌کنندگی فیلم‌های سینمایی هم دستی دارد، از جمله آواتار، تک‌تیرانداز آمریکایی و مردان ایکس.
 
 با کابینه ترامپ بیشتر آشنا شوید
 
میوچین مدیر مالی ستاد ترامپ بود و شاید وزارت، جبران حمایت‌ها و زحمات او بوده است، اما این برای کسانی که انتقادهای ترامپ از جریان فاسد حاکم در شرکت‌های وال‌استریتی مانند گلدمن ساکس را شنیده‌اند، کفایت نمی‌کند.
 
3- وزیر دفاع: جیمز ماتیس
 
مدیر دفتر مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا در سال‌های 2010 تا 2013 میلادی اکنون بر کرسی وزارت دفاع نشسته است. وی فرماندهی جنگ را در حملات واشینگتن به افغانستان و عراق تجربه کرده و همکاری‌های نزدیکی با ژنرال پترائوس داشته است. این ژنرال چهارستاره، تجربه غیرنظامی مشهودی ندارد.
 
با کابینه ترامپ بیشتر آشنا شوید 
 
ترامپ بر این باور است که برکناری او در سال 2013 میلادی به دلیل سیاست‌های متفاوت او نسبت به داعش بوده است و بازگشت او با کرسی وزارت دفاع می‌تواند سیاست‌های ایالات‌ متحده را در مقابله با این گروه تروریستی تغییر دهد. ماتیس همچنین منتقد سیاست‌های اوباما در قبال ایران بوده و بعضاً اظهارات او جنبه سیاسی دارد تا نظامی. وی 98 رأی تأییدی در سنا کسب کرد.
 
4- وزارت دادگستری: جف سشنز
 
جف 20 سال است سناتور آلاباما است و مخالفت‌های مستمری با سیاست‌های مهاجرتی داشته تا جایی که مانند ترامپ به نژادپرستی متهم شده است. پیش از آن نیز دادستان کل در همان ایالت بود. 
 
با کابینه ترامپ بیشتر آشنا شوید 
 
سشنز شاید اولین سناتوری بود که از ترامپ به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری حمایت کرد و در طول تبلیغات انتخاباتی مشاور او بود.
 
5- وزیر امنیت داخلی: جان کِلی
 
او یک ژنرال بازنشسته است که 40 سال تجربه در واحدهای مختلف از جمله تفنگداران نیروی دریایی را دارد. وی در سه سال گذشته فرماندهی نیروهای آمریکایی در ایالت‌‌های مرکزی، جنوبی و گوانتانامو را برعهده داشته است. او بلندمرتبه‌ترین درجه‌دار آمریکایی است که فرزندش در ارتش ایالات متحده کشته شده است. پسرش مایکل شش سال پیش در افغانستان کشته شد.
 
 با کابینه ترامپ بیشتر آشنا شوید
 
تجربه کلی در امنیت مرزهای جنوبی با مکزیک و هشدارهای او در مورد بهره‌گیری تروریست‌ها از کانال‌های مهاجرت غیرقانونی در جنوب ایالات متحده که هر دو از دغدغه‌های ترامپ بوده، احتمالاً دلیل انتخاب او از سوی رئیس‌جمهور جدید است.
 
6- وزیر بهداشت و خدمات انسانی: تام پرایس
 
رئیس محافظه‌کار کمیسیون بودجه در مجلس، تجربه‌ای دوازده‌ساله در کنگره آمریکا دارد. پیش از ورودش به سیاست در سنای ایالتی جورجیا،‌ سال‌ها ارتوپد در شهر آتلانتا بوده و از همان ایالت نیز به مجلس فدرال راه یافت. 
 
با کابینه ترامپ بیشتر آشنا شوید 
 
او یکی از منتقدان کلیدی لایحه بهداشت و درمان اوباما بود و پس از تصویب آن نیز از نویسندگان اصلی طرح‌های جایگزین بوده است. این در کنار همکاری نزدیک سیاسی او با مایک پنس، دلیل انتخاب او از سوی ترامپ است. مسئولیت اصلی او، همکاری با مخالفان نظام بهداشت و درمان اوباما در کنگره برای تغییر مجدد آن است.
 
7- وزیر مسکن و شهرسازی: بن کارسون
 
یک متخصص مغز و اعصاب که به دلیل ارائه روشی جدید در جداسازی دوقلوهای به هم‌چسبیده مشهور شد، حالا وزیر مسکن ایالات متحده است. شاید تنها چیزی که او را با این سمت مرتبط می‌کند، تجربه او به عنوان یک کودک یتیم در دیترویت است که با سختی بزرگ شد و درس خواند. 
 
 با کابینه ترامپ بیشتر آشنا شوید
 
بن کارسون یکی از نامزدهای انتخابات در همین دور از انتخابات ریاست جمهوری بود، اما پس از آنکه از دور رقابت نامزدهای جمهوری‌خواه به دلیل آرای اندک کنار رفت، حمایت کامل خود را از ترامپ اعلام کرد. شاید همان زمان معامله‌ای میان این دو صورت گرفته، البته با این تصور که او وزیر بهداشت باشد.
 
8- وزیر انرژی: ریک پِری
 
 او فرماندار ایالت تگزاس برای بیش از سه دوره پس از عزیمت بوش پسر به کاخ سفید بوده است. دو بار تلاش او برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2012 و 2016 میلادی با شکست مواجه شد.
 
با کابینه ترامپ بیشتر آشنا شوید 
 
او موفقیت‌های خیلی کمتری نسبت به دو وزیر پیشین دارد،‌ دو دانشمند که به دلیل دریافت جوایز شناخته شده بودند، نه کمپین انتخاباتیِ شکست‌خورده. او در ژوئیه 2015 میلادی ترامپ را «غده سرطانی در حزب جمهوری‌خواه» دانسته بود اما چند ماه بعد به نفع دانلد کنار کشید.
 
9- وزیر کار: اندرو پوزدر
 
اندرو مدیر رستوران‌های زنجیره‌ای سی‌کی‌ئی است و فعالیت خود را ابتدا به عنوان وکیل در همین شرکت آغاز کرد. او که تجربه‌ای در عالم سیاست نداشته، هر از چندی در مورد برنامه‌های دولت یا لوایح و طرح‌های مورد بررسی در کنگره نظر می‌دهد، از جمله مخالفت با افزایش حداقل حقوق.
 
 با کابینه ترامپ بیشتر آشنا شوید
 
وی حامی سیاست‌های اقتصادی ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی بود و از آن مهمتر، یک فعال اقتصادی با ویژگی‌های مشابه ترامپ است، از جمله علاقه علنی به زنان. 
 
10- وزیر ترابری: الِین چاو
 
الِین دو دوره وزیر کار بوش پسر بوده و بیشترین تجربه دولتی را در میان اعضای کابینه ترامپ دارد. او متولد تایوان و 63 ساله است.
 
با کابینه ترامپ بیشتر آشنا شوید 
 
علاوه بر تجربه وزارت که موجب شد انتخاب او از سوی ترامپ مورد تحسین بایدن قرار گیرد، اینکه او همسر میچ مک‌کانل رئیس اکثریت سنا است، قطعاً در انتخاب‌شدن او بی‌تأثیر نبوده است. مک‌‌کانل به دلیل نفوذش نقش مهمی در پیشبرد سیاست‌های دانلد در چهار سال آینده خواهد داشت.
 
11- وزیر آموزش: بتسی دووس
 
بتسی پیش‌تر رئیس حزب جمهوری‌خواه در ایالت میشیگان بود و سوابق خدمات انسان‌دوستانه دارد. وی یکی از حامیان گسترش مدارس خصوصی در ایالات متحده و رئیس یک گروه وکالت در مضوعات مرتبط با کودکان بوده است. گفته می‌شود طرحی در دیترویت که می‌توانست استانداردهای سخت‌گیرانه‌تری بر مدارس خصوصی بگذارد، با تلاش‌های او ناکام ماند.
 
 با کابینه ترامپ بیشتر آشنا شوید
 
حضور او در کابینه ترامپ علاوه بر گسترش فعالیت بخش خصوصی در حوزه آموزش، صلاحیت‌های بیشتری نسبت به دو بانوی دیگر که در دفتر ترامپ مصاحبه دادند، دارد. 
 
12- وزیر کشور: رایان زینک
 
وی عضو کمیته منابع طبیعی مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت مونتانا بود و اتفاقاً همین نوامبر مجدداً از سوی مردم انتخاب شد،‌ اما حالا ظاهراً سرنوشت دیگری دارد. او پیش از این تجربه 20 ساله‌ نیروی دریایی داشته و مدال‌های متعددی دریافت کرده است.
 
 با کابینه ترامپ بیشتر آشنا شوید
 
وی یکی از حامیان طرح احداث معدن در زمین‌های دولتی، مورد تحسین پسر بزرگ ترامپ و همچنین مانند ترامپ، مردد در مورد صحت پدیده تغییرات آب و هوایی در جهان است. شاید همین سه به علاوه افتخارات نظامی‌اش دلیل خوبی برای انتخاب‌شدن از سوی رئیس‌جمهور جدید باشد.
 
13- وزیر بازرگانی: ویلبر راس
 
راس یکی از میلیاردرهای دولت ترامپ است. وی 25 سال مدیر راث‌چایلد (Rothschild) بوده اما تجربه سیاسی ندارد. وی دو دهه است که انتقادهای مشابهی با ترامپ پیرامون سیاست‌های دولت در حوزه تجاری دارد.
 
با کابینه ترامپ بیشتر آشنا شوید 
 
ترامپ گفته است راس قدرت فوق‌العاده‌ای در مذاکره و انعقاد قرارداد دارد علاوه بر اینکه یک فعال اقتصادی موفق است.
 
14- وزیر کشاورزی: سانی پردو
 
سانی دو دوره تا 2011 میلادی فرماندار ایالت جورجیا بوده است. وی با کشاورزی بزرگ شده و دکتری دامپزشکی دارد. پیش از فرمانداری، حدود 10 سال تجربه قانونگذاری در سطح ایالتی نیز در کارنامه او دیده می‌شود. 
 
با کابینه ترامپ بیشتر آشنا شوید 
 
پردو پسرخاله سناتور ایالت جورجیا است و با این تجربه بعید است مشکلی در اخذ تأیید سنا داشته باشد.
 
15- وزیر نظامیان کهنه‌کار: دیوید شولکین
 
او در صورت نهایی‌شدن در این سِمت، تنها عضو کابینه است که در دولت اوباما نیز مشغول به کار دولتی بوده، زیرا هم‌اکنون معاون درمان در همان وزارت است. وی پیشتر مدیریت در بیمارستان‌های پنسیلوانیا، نیویورک‌سیتی و نیوجرسی را تجربه کرده بود.
 
با کابینه ترامپ بیشتر آشنا شوید 
 
علاوه بر این افراد می‌توان به دیگرانی اشاره کرد که به پست‌های کلیدی در دولت ترامپ دست یافته‌اند:
 
* ایکات پروئیت به عنوان مدیر آژانس حفاظت از محیط زیست که پیشتر دادستان کل اوکلاهما بوده و دارای سابقه مبارزه حقوقی با برنامه‌های اوباما در حوزه تغییرات آب و هوایی است.
 
* نیکی هِیلی به عنوان سفیر واشینگتن در سازمان ملل که شش سال فرمانداری ایالت کارولینای جنوبی و شش سال قانونگذاری در سطح ایالتی را در کارنامه دارد.
 
* میک مولوینی به عنوان مدیر سازمان برنامه و بودجه، اکنون نماینده تندرو مجلس فدرال با چهار سال تجربه قانون‌‌گذاری در سطح ایالتی است.
 
* لیندا مک‌ماهون به عنوان مدیر بنگاه‌‌های کوچک که از سال 1980 به مدت 29 سال در زمان رشد و توسعه شگفت‌آور  شرکت World Wrestlig Intertainment از کارکنان و مدیران آن بود.
 
*  رابرت لایتهایزر به عنوان نماینده تجاری دولت آمریکا که مسئولیت هماهنگی سیاست‌های دولت در این حوزه را برعهده خواهد داشت. او پیشتر معاونتِ همین سِمت را در دوره رانلد ریگان بر عهده داشته است.
 
همچنین مشاوران و دستیاران ترامپ در حوزه‌های کلیدی عبارت انداز:
 
* مایکل فلین به عنوان مشاور امنیت ملی. او بازنشسته ارتش است و تجربه مدیریت سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا را در کارنامه دارد.
 
* جارد کوشنر به عنوان مشاور ارشد. وی همسر دختر ترامپ است و یک سرمایه‌گذار موفق در حوزه املاک.
 
* رینس پریبس به عنوان رئیس کارکنان کاخ سفید. وی رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه بوده است.
 
* استیو بنن به عنوان مشاور ارشد و استراتژیست. استیو مدیر اجرایی ستاد تبلیغاتی ترامپ و یکی از مغزهای کمپین او بود.
 
* کلیآن کانوی به عنوان مشاور رئیس‌جمهور. او پیش‌تر مدیر اجرایی یک شرکت نظرسنجی، تحلیل‌گر سیاسی و پس از استعفای مانافورت از مدیریت کمپین انتخاباتی ترامپ، مدیر این کمپین بوده است.  




انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان