۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین اشتغال مهمترین مشکل جوانان در کشور است/ پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی قزوین سال ۹۶ تکمیل می‌شود
کد خبر: ۲۲۷۷۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۷ ساعت: ۱۸:۷ ↗ لینک کوتاه

وزیر ورزش و جوانان در قزوین:

اشتغال مهمترین مشکل جوانان در کشور است/ پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی قزوین سال ۹۶ تکمیل می‌شود

وزیر ورزش و جوانان در دیدار با اعضای هیئت‌های ورزشی و سمن‌های قزوین ابراز کرد: با ارزیابی‌هایی که توسط وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت، عمده ترین مشکلات جوانان در حوزه اشتغال، مسکن، ازدواج، تحصیل و پر کردن اوقات فراغت است.

اشتغال مهمترین مشکل جوانان در کشور است/ پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی قزوین سال ۹۶ تکمیل می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، روسا، نایب رئیسان و دبیران هیئت‌های ورزشی و سازمان‌های مردم نهاد جوان، عصر امروز(پنجشنبه) در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین با وزیر ورزش و جوانان دیدار کردند.
مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در این نشست صمیمی ابراز کرد: قزوین شهر علم، ادب و فرهنگ است که ستاره‌های درخشانی در این زمینه‌ها دارد.

وی افزود: از بعد پیروزی انقلاب در همه عرصه‌ها به ویژه در سال‌های دفاع مقدس و سال‌های تحریم، جوانان نقش به سزایی داشته‌‌اند.

سلطانی‌فر تاکید کرد: بیش از 90 رزمندگانی که در دفاع مقدس حضور داشتند، از قشر جوانان ایران اسلامی بودند؛ همچنین در سال‌های تحریم نیز جوانان با خلاقیت و ابتکار و با تکیه بر توان داخلی توانستند از بار مشکلات کشور کم کنند.

وی یادآور شد: حماسه‌ای که در انتخابات خرداد سال 92 رغم خورد، به دلیل شرکت گسترده جوانان بود و در اردیبهشت سال 96 نیز جوانان تعیین کننده سرنوشت کشور هستند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به مبانی اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: در اقتصاد مقاومتی، بالابردن ضریب بهره‌وری یک اقدام مهم است که یکی از اقدامات این زمینه می‌تواند کاهش برخی هزینه‌ها باشد.

وی ادامه داد: ایجاد سلامت روحی و روانی در جامعه می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان شود که این امر با ورزش تحقق می‌یابد.

سلطانی‌فر یادآور شد: باید فقر حرکتی را در کشور کاهش دهیم تا شاهد روحیه نشاط در کشور باشیم و در این راستا می‌بایست ورزش‌های همگانی توسعه و افزایش یابد.

توسعه ورز‌ش‌های همگانی کاهش دهنده هزینه‌های بهداشت و درمان است
وی در خصوص مشکلات حوزه جوانان گفت: با ارزیابی‌هایی که توسط وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت، عمده ترین مشکلات جوانان در حوزه اشتغال، مسکن، ازدواج، تحصیل و پر کردن اوقات فراغت است.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: با توجه به جایگاه این وزارت خانه به عنوان هماهنگ کننده، رصد کنند و ناظر، می‌بایست از ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده کنیم تا بتوان مشکل جوانان را حل کرد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که برخی کشورها را توسعه یافته کرده، مدیریت و بهره‌وری از منابع انسانی است که باعث می‌شود سرعت رشد یک کشور بالا رود.

این مسئول در ادامه گفت: جوانان ایران باید به جایی برسند که فرآیند توسعه کشور را با هیمن اصول فراهم کنند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: نسل فعلی کشور که در عرصه‌های مدیریتی هستند، به زودی ازین چرخه خارج و نسل جوان جایگزین آن‌ها می‌شوند.

وی افزود: باید بتوانیم این انتقال قدرت را از نسل اول به نسل جوان سریعتر انجام دهیم و نسل جوان را به گونه‌ای تجهیز کنیم که به راحتی وارد این عرصه شود.

سلطانی‌فر درباره ورزش قزوین ابراز کرد: ورزش قزوین در جایگاه خوبی است و مکان‌های ورزشی خوبی در اختیار دارد.

وی اعلام کرد: خوشبختانه سرمایه گذاری‌ها در عرصه سخت افزاری ورزش در قزوین توسط نهادهای دولتی و بخش خصوصی به خوبی انجام شده است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: این وزارت آمادگی دارد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی قزوین، با همکاری استانداری از منابع مالی استفاده کند تا در سال‌های آینده این پروژه‌ها به بهره برداری کامل برسد.

وی در پایان اعلام کرد: با توجه به شرایط خوبی که در برنامه ششم توسعه برای وزارت ورزش و جوانان در نظر گرفته شده است، امیدواریم با منابع جدید از سال 96 شاهد فصل جدیدی در فعالیت‌های وزرش و جوانان باشیم.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان