۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین اجرای معماری اسلامی نیازمند برآورد هزینه است
کد خبر: ۲۲۷۶۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۶ ساعت: ۱۵:۵ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار قزوین:

اجرای معماری اسلامی نیازمند برآورد هزینه است

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: اگر قرار است موضوع معماری اسلامی به شکل اجرایی درآید باید برای آن برآورد هزینه شود.

اجرای معماری اسلامی نیازمند برآورد هزینه است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، علی فرخ‌زاد، معاون عمرانی استاندار قزوین در مجمع بسیج مهندسین عمران و معماری قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن شهید حسن پور سپاه برگزار شد، ابراز کرد: احیای منظرهای اسلامی در شهر قزوین در دستور کار شورای عمران و معماری استان قرار گرفته است.
وی افزود: این موضوع موجب می‌شود راهی برای بازنگری آئین‌نامه‌های ساختمانی در سال اقتصاد مقاومتی باز شود.
فرخ‌زاد تاکید کرد: اگر قرار است موضوع معماری اسلامی به شکل اجرایی درآید باید برای آن برآورد هزینه شود و الگویی برای اجرا ایجاد شود.
وی در ادامه گفت: متاسفانه بازنگری در سبک زندگی و ایجاد سبک زندگی اسلامی به خوبی انجام نشده است؛ زیرا شاهد مصرف بالای سوخت، برق و گاز در کشور هستیم.
معاون عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: تولید زباله در کشور ما بسیار بالاتر از متوسط جهانی است و شهرداری قزوین تا کنون برای جمع آوری و مدیریت پسماند قزوین 18 میلیارد تومان هزینه کرده است.

اشتغال‌زایی برای معماران دغدغه بسیج مهندسین
همچنین در این نشست، مهدی صادقی پور، مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری قزوین عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم بسیج مهندسین عمران و معماری، ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان این رشته‌ها است.
وی افزود: با همکاری‌هایی که بین نظام مهندسی و بسیج مهندسین اتفاق افتاده است، قرار است اقداماتی در جهت اشتغال‌زایی مهندسان عمران و معماری صورت گیرد.
مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری در ادامه گفت: همچنین بسیج مهندسین در نظر دارد با همکاری بسیج سازندگی در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی نیز شرایطی برای اشتغال معماران فراهم کند.
در ادامه نیز حمیدرضا اله بداشتی، مسئول بسیج سازندگی قزوین ابراز کرد: اقتصاد مقاومتی و عرصه‌های فعالیت بسیج سازندگی به شکلی است که می‌تواند رشته‌های مختلفی به همکاری بطلبد.
وی عنوان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی معماران نیز می‌توانند نقش تاثیرگذاری برای آبادانی استان داشته باشند.
لازم به ذکر است در این نشست طرح ارتقا هویت فرهنگی شهر قزوین از طریق بهبود نما و منظر شهری بر اساس آموزه‌های معماری بومی و شهری اسلامی_ایرانی مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/ 7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان