۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین معماران برای احیای معماری اسلامی باید اجتهادی عمل کنند
کد خبر: ۲۲۷۵۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۶ ساعت: ۱۳:۱۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

معماران برای احیای معماری اسلامی باید اجتهادی عمل کنند

نماینده مردم قزوین در مجلس از لزوم احیای معماری اسلامی خبر داد و گفت: معماران برای احیای معماری اسلامی باید مانند مجتهدان، احکام اسلام و علم روز را تلفیق کنند.

معماران برای احیای معماری اسلامی باید اجتهادی عمل کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مجمع بسیج مهندسین عمران و معماری قزوین پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در سالن شهید حسن‌پور سپاه صاحب الامر(عج) قزوین برگزار شد.
این مجمع با رویکرد احیای معماری اسلامی_ایرانی و با حضور مسئولین استانی و بسیجیان عضو این مجمع برگزار شد.
داوود محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس در این مجمع ابراز کرد: بسیج مهندسین عمران و معماری ظرفیت ارزشمندی است که در اختیار استان قرار گرفته است که باید از چنین ظرفیتی به نحو احسن استفاده کرد.
وی افزود: آنچه که از نظر قوانین و ضوابط برای احیای معماری اسلامی_ایرانی نیاز داریم، در اسناد بالادستی ما که شامل بیانات رهبر معظم انقلاب و سندهای پنجم و ششم توسعه است، وجود دارد و خلائی از نظر قانونی نیست.
محمدی عنوان کرد: باید از منظر بصری و فیزیک ظاهری شهرها به نوعی عمل کنیم که منظر شهر متمایز کننده شهر اسلامی از غیر اسلامی باشد و این موضوع باید یک تبلور عملی در مجموعه ساخت و سازهای استان داشته باشد.
وی تاکید کرد: روح ساختمان نیز بسیار مهم است که مروج سبک زندگی اسلامی، مروج امنیت و آرامش کل نگر و جامع و در نهایت با هزینه مناسب باشد.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس خاطر نشان کرد: هزینه یکی از مواردی است که در طراحی ساختمان‌های اسلامی_ایرانی باید مورد توجه قرار گیرد و هزینه صرف شده قابل قبول باشد.
وی با اشاره به پشتوانه تاریخی معماری اسلامی_ایرانی، ابراز کرد: پشتوانه خوبی در این زمینه به ویژه از دوران صفویه وجود دارد که نماهای آن دوره همچنان حس آرامش و امنیت را منتقل می‌کند.
محمدی اظهار کرد: امروز معماران باید اجتهادی عمل کنند به این معنی که روزآمدی در کنار رعایت احکام اسلامی توسط معماران تلفیق شود تا شهری اسلامی مبتنی بر علم روز داشته باشیم.
وی تاکید کرد: ایجاد پروژه‌های چشم نواز با رعایت احکام دینی و اسلامی، باید هنر یک معمار مسلمان ایرانی باشد.
نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به 24 فراز اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: در موضوع اقتصاد مقاومتی می‌بایست به دنبال ارتقا بهره‌وری در استان باشیم به نحوی که درخشش آن کل استان را تحت تاثیر قرار دهد.
وی افزود: بهتر است به جای فعالیت‌های پراکنده در موضوع اقتصاد مقاومتی، در یک موضوع آن به شکل مستمر اقدام شود، به طور مثال حوزه اشتغال‌زایی را نشانه گذاری کنیم تا از آن نتیجه بگیریم.
محمدی گفت: به دلیل زیاد بودن زمینه‌های اقتصاد مقاومتی، ممکن است هر شخص در طول روز با موارد متعددی از آن روبرو شود و مولفه‌های آن را نیز عملی کند اما تا کنون به شکل جدی حرکت جهادی در اقتصاد مقاومتی اتفاق نیفتاده است.
انتهای پیام/7006


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان