۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پیش‌بینی تولید ۴۹۵ هزارتن شیر در واحدهای دامی استان
کد خبر: ۲۲۷۵۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۶ ساعت: ۹:۴۷ ↗ لینک کوتاه

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی قزوین اعلام کرد:

پیش‌بینی تولید ۴۹۵ هزارتن شیر در واحدهای دامی استان

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی قزوین بیان کرد: هم اکنون ۳۳۹ واحد گاوداری صنعتی شیری در استان وجود دارد که پیش بینی می‌شود ۴۹۵ هزار تن شیر در واحدهای دامی استان تولید شود.

 پیش‌بینی تولید ۴۹۵ هزارتن شیر در واحدهای دامی استان
سید منصور حاج سید جوادی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین گفت: استان قزوین یکی از مناطق مستعدد توسعه واحدهای دامی است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری بیش از 495هزار تن شیر در این واحدها تولید شود.

وی با بیان این مطلب که روزانه بیش از یک هزارو 350 تن شیر در استان قزوین تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از 70درصد شیر تولید استان قزوین به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه هم اکنون متوسط سرانه تولید شیر 110 کیلوگرم است، اظهار داشت : هم اکنون در استان قزوین در واحدهای دامی استان شیر چهار برابر نیاز استان تولید می‌شود که نوسانات بازار تاثیر زیادی در تولید این محصول دامی داشته است.

حاج سید جوادی اضافه کرد: استان قزوین زمینه توسعه و افزایش واحدهای دامی تولید شیری را دارد و برای تولید این محصول باید چاره ای اندیشیده شود تا دچار مشکل نشوند.

قزوین جزو استان‌های پیشرو در زمینه تولید شیر در کشور

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با تاکید بر اینکه استان قزوین جزو استان‌های پیشرو در زمینه تولید شیر در کشور است؛ گفت: هم اکنون 339 واحد گاوداری صنعتی شیری در استان وجود دارد که این واحدها از 50 تا 5000 رأس دام شیری دارند.

به گفته وی هم اکنون 22 هزار رأس گاو شیر از واحدهای صنعتی تحت پوشش رکورد مرکز اصلاح نژاد دام قرار دارند.

حاج سید جوادی تصریح کرد: متوسط تولید شیر در واحدهای دامی استان 31 کیلوگرم است که از این حیث رتبه خوبی داریم.

وی یاد آور شد: استان قزوین بستر و پتانسیل مناسبی در صنعت دامپروری دارد و تمایل سرمایه گذاری در بخش دامپروری و دامداری شیری را دارد.

این مسئول بیان داشت: با توجه به توانمندی تولید شیر در استان شرایط لازم برای ایجاد صنایع فرآوری و تبدیل شیر به لبنیات وجود دارد، بنابراین باید از این ظرفیت‌ها بخوبی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: باید برای حل مشکل تولیدکنندگان استان؛ سرمایه گذاری لازم برای تکمیل زنجیره بعد از تولید جذب شود تا مشکل تولید کنندگان شیر مرتفع شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان