۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین روزانه ۲۶۰تن پسماند خانگی در قزوین جمع‌آوری می‌شود
کد خبر: ۲۲۷۵۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۶ ساعت: ۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین:

روزانه ۲۶۰تن پسماند خانگی در قزوین جمع‌آوری می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: در بافت‌های فرسوده و قدیمی شهر به دلیل تنگی معابر و وضعیت نامناسب ساختار شهری، امکان نصب مخازن مکانیزه ۷۷ لیتری وجود ندارد.

روزانه ۲۶۰تن پسماند خانگی در قزوین جمع‌آوری می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ مجتبی منتظری مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین با بیان اینکه این سازمان یکی از بزرگترین سازمان‌های شهرداری است که بیشتر بودجه برای آن هزینه می‌شود، اظهار کرد: سالیانه اعتباری معادل ۴۰ میلیارد تومان در قالب هزینه‌های جاری و عمرانی از سوی شهرداری به سازمان مدیریت پسماند تعلق می‌گیرد.

وی افزود: حدود ۵ میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به بخش درآمدی است که از محل قبوض بهای خدمات پسماند که بین شهروندان توزیع می‌شود تامین می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند قزوین توضیح داد: عمده وظایف سازمان طبق اساسنامه‌ای که از طرف وزارت کشور ابلاغ شده، شامل تنظیف و رفت و روب سطح شهر قزوین با متراژ حدودا ۴ میلیون مترمربع است.

این مسئول با بیان اینکه روزانه ۲۶۰ تن پسماندهای خانگی از سطح شهر قزوین جمع‌آوری می‌شود، گفت: لایروبی انهار رو باز و روبسته، حفر و نظارت بر چاه‌های جذبی که تعداد آن‌ها در قزوین به ۲ هزار ۳۰۰ حلقه چاه می‌رسد، از جمله مسوولیت‌های این سازمان می‌باشد.

منتظری در ادامه تشریح کرد: مقابله با سیلاب‌ها، برف‌روبی در معابر سواره و پیاده، مدیریت پسماندهای عمرانی، ساختمانی و جلوگیری از تخلیه غیر مجاز آن‌ها در سطح شهر از عمده وظایف سازمان مدیریت پسماند در چارچوب خدمات شهرداری به شهروندان است.

وی عنوان کرد: تنظیف شهر و جمع‌آوری پسماندها حداقل انتظار مردم از شهرداری‌ها است لذا شهرداری قزوین بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و اصل ۴۴ قانون اساسی برای واگذاری وظایف به بخش خصوصی، نظارت و رفع تصدی‌گری و ارائه خدمات مطلوب در کم ترین زمان اقدام به تشکیل سازمان مدیریت پسماند کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند قزوین با اشاره به اینکه قزوین هم مانند سایر شهرها از الگوی کشوری جمع آوری زباله استفاده می‌کند، اضافه کرد: این الگو شامل مکانیزه و یا سنتی بودن جمع آوری است که با توجه به شرایط بافت شهری و معضلات شهرسازی در نقاط مختلف شهر متفاوت است.

حدود ۴۰ درصد از زباله‌های شهر قزوین به صورت مکانیزه جمع‌آوری می‌‌شود

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از زباله‌های شهر قزوین به صورت مکانیزه و توسط خودروهای مخصوص در محل‌هایی که مخازنی تعبیه شده انجام می‌گیرد.
منتظری افزود: در بافت‌های فرسوده و قدیمی جنوب شهر به جهت تنگی معابر و وضعیت نامناسب ساختار شهری، امکان نصب مخازن مکانیزه ۷۷ لیتری وجود ندارد لذا پسماندهای آن به صورت سنتی جمع‌آوری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از برج‌های تجاری و مسکونی در قزوین از الگوی شوتینگ پیروی می‌کنند و لذا پسماندها در محلی از ساختمان جمع شده و در زمانی معینی توسط متولی ساختمان به بیرون از ساختمان منتقل می‌شود.

در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی پرداخت شده است
این مسوول با بیان اینکه ۱۰۰درصد امورات در سازمان مدیریت پسماند توسط بخش خصوصی انجام می‌گیرد، گفت: در حال حاضر ۴ پیمانکار در سطح شهر با توجه به محورهایی که برای آن‌ها مشخص شده فعالیت می‌کنند و هر پیمانکاری صفر تا ۱۰۰ کار را که شامل تنظیف شهر، پاکسازی انهار روباز و رودخانه‌ها و جمع آوری و انتقال پسماند را برعهده دارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند قزوین بیان کرد: هر پیمانکار به میزان پسماندی که حمل کرده و متراژی که رفت و روب می‌کند مبالغی را بر اساس صورت وضعیت ماهانه دریافت می‌کند.

منتظری در پایان با اشاره به اینکه در سال جاری حدود ۲۰ میلیارد به پیمانکاران سازمان پسماند قزوین پرداخت شده، تشریح کرد: این سازمان از ۱۳۵ پرسنل تشکیل شده که ۷۰ درصد آن در بخش‌های نظارت مشغول هستند و با بررسی دقیق در صورت لزوم جرایمی مربوط به کم کاری یا سهل انگاری پیمانکاران را ثبت می‌کنند.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان