۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین معرفی کتاب سال قزوین در دستور کار اداره ارشاد/ نمایشگاه مد و لباس در دهه فجر برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۲۷۳۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۵ ساعت: ۱۳:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ارشاد استان قزوین اعلام کرد:

معرفی کتاب سال قزوین در دستور کار اداره ارشاد/ نمایشگاه مد و لباس در دهه فجر برگزار می‌شود

مدیرکل اداره ارشاد استان قزوین از برگزاری نمایشگاه مد و لباس در دهه فجر خبرداد و عنوان کرد: به منظور تکریم و رونق جایگاه کتابت و نشر کتاب در قزوین برنامه انتخاب و معرفی کتاب سال در دستور کار اداره کل ارشاد قرار گرفته است و مهلت ارسال آثار تا ۱۸ بهمن ماه ادامه دارد.

معرفی کتاب سال قزوین در دستور کار اداره ارشاد/ نمایشگاه مد و لباس در دهه فجر برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ اکبر اسکندری نژاد مدیرکل اداره ارشاد استان قزوین ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این اداره اظهار کرد: طی یک سال گذشته که از مدیریت من در این اداره می‌گذرد، سعی کردم فضای آرامش را به شرایط غیرفرهنگی و ناآرام اداره ارشاد برگردانم.
وی در ادامه افزود: در شروع به کار مدیریت جدید راه اندازی و شروع مجدد فعالیت‌های راکد و روی زمین مانده اداره ارشاد در اولویت کاری ما قرار گرفت.
این مسئول از برگزاری نمایشگاه استانی کتاب در اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته این نمایشگاه سوم تا 9 اسفندماه با هدف آشتی بیشتر مردم با حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور تکریم و رونق جایگاه کتابت و نشر کتاب در قزوین برنامه انتخاب و معرفی کتاب سال در دستور کار اداره کل ارشاد قرار گرفته است و مهلت ارسال آثار تا 18 بهمن ماه ادامه دارد و پایان فروردین ماه سال 96 اختتامیه این برنامه برگزار می‌شود.
اسکندری نژاد تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه اختصاص بودجه در وزارت ارشاد وجود دارد اختصاص بودجه در نیمه دوم سال است، طی شش ماه ابتدایی سال جاری بودجه خاصی به استان پرداخت نشده است بنابراین 80 درصد برنامه‌های ما در نیمه دوم و اواخر سال انجام می‌شود.

اختصاص 20 میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع بزرگ فرهنگی- هنری ارشاد
وی با بیان اینکه سه برنامه بزرگ در اسفندماه برگزار میشود، اعلام کرد: برگزاری دوسالانه نقاشی و طراحی در اسفندماه، جشنواره عکس، فیلم و فیلمنامه و نمایشگاه کتاب جزو این برنامه است؛ همچنین به دنبال جذب اعتبار برای برگزاری جشنواره فیلم استانی در قزوین هستیم.
این مسئول با اشاره به برنامه‌های دهه مبارک فجر اذعان کرد: نمایشگاه مد و لباس در گالری استاد محصص در اداره ارشاد قزوین در دهه فجر برگزار می‌شود.
وی به برنامه‌های دهه فجر در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه عکس انقلاب و کتاب در شهرستان آوج، برگزاری جنگ شادی، نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی در آبیک، برگزاری نمایشگاه عکس انقلاب و شب شعر و موسیقی سنتی در شهرستان البرز، مسابقات قرآنی و نمایشگاه توانمندی‌های بانوان در بوئین زهرا، جشنواره قرآنی و اجرای نمایش طنز و شب شعر در تاکستان، جشنواره جوان و نمایشگاه هنرهای تجسمی و مسابقات قرآنی در اقبالیه جزو برنامه‌های دهه فجر است.

مدیرکل اداره ارشاد قزوین یادآور شد: مجتمع بزرگ فرهنگی- هنری ارشاد از سال 87 کلنگ زنی شده اما تا به امروز 12 درصد آن پیشرفت داشته است، با پیگیری صورت گرفته دکتر کاراندیش از وزارت ارشاد قول دادند که 20 میلیارد برای ادامه ساخت این مجتمع اختصاص یابد.
وی در ادامه افزود: برآورد اولیه ساخت این مجتمع فرهنگی 40 میلیارد تومان بود که تا پایان فعالیت دولت یازدهم با اختصاص این 20 میلیارد تومان 50 درصد کار پیش خواهد رفت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان