۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بزرگترین هیات سیاسی آلمان به تل آویو می رود/ ایران و مذاکرات سازش محور مذاکرات
کد خبر: ۲۲۷۳۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

بزرگترین هیات سیاسی آلمان به تل آویو می رود/ ایران و مذاکرات سازش محور مذاکرات

هیاتی متشکل از ۱۶ وزیر کابینه آلمان به ریاست "آنگلا مرکل" برای گفتگو در مورد روند مذاکرات سازش خاورمیانه و برنامه هسته ای ایران به سرزمین های اشغالی می رود.

بزرگترین هیات سیاسی آلمان به تل آویو می رود/ ایران و مذاکرات سازش محور مذاکرات
به گزارش صبح قزوين به نقل از اشپیگل، "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی امروز دوشنبه به تل آویو می رود.
وی در این سفر که به بهانه مذاکرات سازش خاورمیانه انجام می گیرد با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

در پیامی ویدیویی که پیش از انجام این سفر از سوی مرکل منتشر شد وی با اشاره به روند مذاکرات سازش خاورمیانه تاکید کرد: ما از این فرصت برای گفتگو در مورد این که چه موانعی بر سر راه این روند قرار دارد، استفاده می کنیم.

این در حالی است که دولت نتانیاهو پیش از این در مورد توافق هسته ای با ایران به آلمان هشدار داده است.
در همین رابطه "فرانک والتر اشتاین مایر" در مطلبی که در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به چاپ رسید به نمایندگی از آلمان و کشورهای اروپایی اعلام کرد: هدف ما روشن است، یک ایران مسلح به سلاح هسته ای وجود نخواهد داشت.

قرار است مرکل و 16 وزیر کابینه وی طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در سرزمین های اشغالی با مقامات اسرائیلی دیدار و گفتگو کنند.
این بزرگترین هیات سیاسی آلمانی است که تا کنون به اسرائیل سفر می کند.

بر اساس این گزارش در پایان این سفر "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی بالاترین نشان این رژیم را به پاس روبط  دوستانه برلین با تل آویو به مرکل اهدا می کند.
گفتنی است مرکل پیش از این از مواضع "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در مورد مذاکرات سازش خاورمیانه حمایت کرده است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان