۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دستگاه قضا جایگاه رابطه و دور زدن قانون نیست
کد خبر: ۲۲۷۲۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۵ ساعت: ۸:۵۶ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

دستگاه قضا جایگاه رابطه و دور زدن قانون نیست

دادستان قزوین بیان کرد: باید در این چارچوب باید کار کرد و سیاست ریاست محترم قوه قضاییه از اول انتصابشان تا به حال نیز همین بوده و به کلیه همکاران نیز تاکید کرده اند که فقط در همین محدوده و چارچوب و قانون بایستی کار و عمل کنند و نه بدنبال رابطه و نه دور زدن قانون باشند.

دستگاه قضا جایگاه رابطه و دور زدن قانون نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، حجت الاسلام صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین عصر روز گذشته(دوشنبه) در جریان بازدید از دادسرای ناحیه 2 اقبالیه اظهار کرد: دستگاه قضایی اقتدار، قدرت قانونی و امکانات خود را در جهت احقاق حق و رضایت مردم و عدالت اجتماعی در جامعه اعمال می‌کند.

وی در ادامه گفت: دستگاه قضایی در نظام اسلامی دستگاهی است که بخش زیادی از مشکلات، مصائب و مسائلی را که با آن روبرو هستیم مرتفع می‌سازد و با این وجود عدالت اجتماعی و قسط و عدل به معنای واقعی تحقق پیدا خواهد کرد.

دادستان قزوین در این بازدید با اشاره به افتتاح و راه اندازی دادسرای این ناحیه خاطرنشان ساخت: واحدهای قضایی در هر محلی که افتتاح می‌شود قطعاً یکسری انتظاراتی را برای مردم  ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور و نظام ما، این انتظارات و خواسته‌ها در حدی که مقدور باشد به وسیله همکاران قضایی و اداری تحقق پیدا می‌کند و این انتظارات بحقی است و نه تنها انتظار بحقی است و شاید کمتر از حد انتظار هم هست.

این مسئول اذعان کرد: دستگاه قضایی در نظام اسلامی دستگاهی است که بخش زیادی از مشکلات، مصائب و مسائلی را که با آن روبرو هستیم را مرتفع می‌سازد و با این وجود عدالت اجتماعی و قسط و عدل به معنای واقعی تحقق پیدا خواهد کرد.

وی افزود: برای اینکه این هدف تحقق پیدا کند یکسری تعامل‌ها و همکاری‌ها بین همه دستگاه‌ها باید وجود داشته باشد تا دستگاه قضایی بتواند به وظایف خودش عمل نماید و در این راستا هم دستگاه‌های اجرایی و هم دستگاه‌های نظامی، انتظامی و هم مسئولین سیاسی و سایر مسئولین باید با دستگاه قضایی با حفظ ضوابط خودشان همکاری نمایند و همچنین دستگاه‌های دیگری هم هستند که باید با حمایت خودشان دستگاه قضایی را یاری کنند.

صادقی نیارکی تصریح کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب عواملی چون یکدلی- تفاهم- تعامل و همدلی را در حد بالایی مشاهده می‌کردیم ولی امروز هر چه به جلو می‌رویم این مسائل کمرنگ تر دیده می‌شوند.

وی تصریح کرد: چه عاملی و دلیلی موجب شده که آن همه ایثار و فداکاری، همدلی، گذشت و سعه صدور کمرنگ تر شده، هر چند با وجود این هنوز بخش عظیمی از نیروهای مخلص ما بر همان عقیده و روش هستند ولی اگر همه با هم به همان روحیه گذشته برگردیم همه دستگاه‌ها می‌توانند وظایف خودشان را انجام دهند و مردم هم غیر از این از ما انتظاری ندارند و دستگاه قضایی هم وظیفه اش همین است.

وی اذعان کرد: اقتدار و قدرت قانونی و امکانات را دارد ولی باید همه اینها را در آن اهرمی استفاده کند که نتیجه اش احقاق حق مردم و رضایت مردم و پیاده کردن عدالت اجتماعی در جامعه باشد.

امروز کشور بیش از گذشته نیازمند وحدت و همدلی است
دادستان قزوین ابراز کرد: اگر دستگاه قضایی در این مسیر برود کارش را انجام داده است و موفق هم خواهد شد؛ ولی اگر خدای ناکرده قاضی، رییس یا هر مسئولی از این مسیر کنار برود خواه ناخواه شکافی بین مردم، حکومت و مسئولین و آحاد مردم ایجاد خواهد شد و دودش هم به چشم همه خواهد رفت.

وی با بیان اینکه امروز زمان همدلی و همفکری است، گفت: من فلان کاره هستم و فلان شخص رییس است اینها همه مرزهای تقسیم بندی برای کارها است در حقیقت همه بندگان خدا هستیم و برای این آمده ایم که به تکالیف و وظایفمان عمل کنیم و اگر هم خدای نکرده ایرادی به کارمان وارد است آنرا بپذیریم و درصدد رفع آن برآییم.

این مسئول ادامه داد: باید از تکبر و خودخواهی‌ها و انواع بلیه‌ها که گاهی ما را از راه حق و مسیر اصلی بدور می‌کند، برحذر باشیم تا به سر منزل مقصود برسیم و بغیر از این هم مردم ما از ما انتظاری ندارند.

این مقام قضایی تاکید کرد: اگر کسی متخلف است و مشکل دارد باید مطابق قانون و موازین با او برخورد شود و اگر کسی هم تخلفی نکرده باید حرمت، جان، مال، ناموس و در عرضش مصون از انواع و اقسام تعرض‌ها باشد و نباید به راحتی به یکدیگر تهمت بزنیم، علیه افراد و اشخاص و نهادها جوسازی کرده و از پیشداوری و مشکل سازی باید دوری کرد و این وظیفه دستگاه قضایی است.

وی عنوان کرد: باید در این چارچوب باید کار کرد و سیاست ریاست محترم قوه قضاییه از اول انتصابشان تا به حال نیز همین بوده و به کلیه همکاران نیز تاکید کرده اند که فقط در همین محدوده و چارچوب و قانون بایستی کار و عمل کنند و نه بدنبال رابطه و نه دور زدن قانون باشند و هیچ رابط و ضابطه ای بالاتر از قانون و موازین اسلامی نیست.

وی از پرسنل قضایی و اداری دادسرای اقبالیه خواست بر این مبنا عمل کرده و اظهار امیدواری کرد: قطعاً و بقیناً با ادامه این روش موفق خواهید بود و رضایت خداوند را بهمراه خواهید داشت.

شایان ذکر است؛ در ابتدای این دیدار نورجو، معاون دادستان و سرپرست ناحیه 2 اقبالیه با خیر مقدم به دادستان و هیات همراه طی سخنانی بیان داشت: افتتاح و تشکیل دادسرای ناحیه اقبالیه بعنوان هدیه دستگاه قضایی استان به مردم این منطقه می‌باشد که به مردم زحمتکش و انقلابی این بخش ارزانی و تقدیم شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان