۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین بافت تاریخی نباید قربانی توسعه شهری شود
کد خبر: ۲۲۷۲۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۵ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

معاون سازمان میراث فرهنگی:

بافت تاریخی نباید قربانی توسعه شهری شود

معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: حفظ و مرمت این بناها فقط بر عهده سازمان میراث فرهنگی نیست و حتی در طرح جامع هم نباید به آثار تاریخی بی‌مهری شود.

 بافت تاریخی نباید قربانی توسعه شهری شود
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ محمدحسین طالبیان در کنگره معماری و شهرسازی با رویکرد حفظ بافت‌های تاریخی در قزوین، اظهار کرد: حفظ و مرمت بناهای تاریخی فقط بر عهده سازمان میراث فرهنگی نیست و در توسعه شهری و حتی در طرح جامع هم نباید به آثار تاریخی بی‌مهری شود.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: در گذشته کسی برای تخریب غیرقانونی یک بنای تاریخی با ارزش محاکمه نمی‌شد، اما در حال حاضر دادگاه‌ها در اغلب موارد رای به نفع میراث فرهنگی می‌دهند و از محکومین می‌خواهند تا صدمات وارده را جبران کنند.

این مسئول با اشاره به آثار ارزشمند تاریخی قزوین بیان کرد: علی رغم کوتاهی‌های گذشته و تخریب بناهای تاریخی، قزوین همچنان ساختارهای زیادی از طبیعت و تاریخ را در دل خود جا داده که نیازمند توجه بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه بافت تاریخی نباید قربانی توسعه شهرها شود، عنوان کرد: باغستان قزوین یک مساله استثنایی در جهان بوده و خیابان شهدا اولین خیابان ایران، الگوی مکتب شهرسازی در اصفهان است.

حضرتی‌ها مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین هم در این نشست گفت: آثار تاریخی موضوع ملی و نیازمند اتخاذ رویکرد علمی است که نباید در قالب اختلاف دستگاه‌ها خلاصه شود.

استان قزوین دارای یک هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و مذهبی است.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان