۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین وجود خط انتقال برق در خیابان نوروزیان علت اصلی نبود پُل عابرپیاده
کد خبر: ۲۲۷۱۷۸ نویسنده: وهاب میزانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۴ ساعت: ۱۵:۲۲ ↗ لینک کوتاه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین مطرح کرد

وجود خط انتقال برق در خیابان نوروزیان علت اصلی نبود پُل عابرپیاده

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین عنوان کرد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین هیچ مشکلی برای ایجاد پل عابر پیاده در هیچ نقطه شهر ندارد؛ ولی آنچه در بلوار نوروزیان تا تقاطع مطهری برای ایجاد پل عابر پیاده مشکل ایجاد کرده، عبور خط انتقال برق در این محدوده است.

 وجود خط انتقال برق در خیابان نوروزیان علت اصلی نبود پُل عابرپیاده
وهاب میزانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ درباره لزوم احداث پل عابر پیاده در خیابان نوروزیان، ابراز کرد: یکی از پرترددترین و پرحادثه‌ترین محورهای عبوری شهرقزوین، خیابان نوروزیان است زیرا روزانه حدود 80 هزار تردد در این خیابان اتفاق می‌افتد و کاربری‌هایی که در آن بلوار وجود دارد همراه با جمعیت ساکن در آن منطقه باعث شده وضعیت نگران کننده‌ای در این خیابان به وجود آید.

وی در ادامه گفت: طبق مصوبه شورای طرح ترافیک، در بخشی از خیابان نوروزیان در فواصل 500 متری پل عابر پیاده نصب شد و بین این پل‌ها نیز در فواصل 250 متری با گذرگاه‌های غیر هم سطح، فضایی برای عبور عرضی عابر پیاده ایجاد شد تا عابر بتواند به صورت ایمن از عرض خیابان عبور کند.

میزانی تاکید کرد: همچنین در بخش‌های خاص نیز به شکل موردی سرعت‌گیر نصب خط کشی انجام شد.

وی درباره علت نبود پل عابر پیاده در بخش‌هایی از خیابان نوروزیان، عنوان کرد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری باید تابع برخی نهادهای دیگر نیز باشد؛ این سازمان هیچ مشکلی برای ایجاد پل عابر پیاده در هیچ نقطه شهر ندارد؛ ولی آنچه در بلوار نوروزیان تا تقاطع مطهری برای ایجاد پل عابر پیاده مشکل ایجاد کرده است، عبور خط انتقال برق در این محدوده است.

استفاده شهروندان از پل‌های عابرپیاده کم است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین افزود: در بلوار بهشتی از جلو ورزشگاه الغدیر_که از نقاط پرحادثه است_ تا تقاطع میدان سرداران و از آنجا تا تقاطع مطهری خط انتقال برق وجود دارد که همین مساله موجب محدودیت نصب پل در این مکان‌ها شده اما در بخش‌هایی که شرایط فراهم است پل عابر پیاده احداث شده است.

وی خاطر نشان کرد: برداشته شدن این محدودیت یکی از درخواست‌های جدی بوده سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین بوده و پیگیری زیادی هم انجام شده اما هنوز مجوزی برای این اقدام دریافت نشده؛ ضمن اینکه چنین محدودیت‌هایی فقط در قزوین در حال اجراست و در شهرهای دیگر از جمله تهران شاهد برداشته شدن این محدودیت‌‌ها هستیم.

میزانی با گلایه از عدم استفاده شهروندان از پل‌های عابرپیاده، عنوان کرد: وقتی چنین تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، انتظار می‌رود که افراد از پل عابر پیاده استفاده کنند.

این مسئول اذعان کرد: با وجود هزینه‌بردار بودن ساخت پل عابر پیاده، متاسفانه توسط همشهریان کمتر مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد، در نتیجه شهرداری مجبوراست با صرف هزینه‌های مجدد، خیابان‌ها را نرده کشی کند که برخی افراد دست به تخریب نرده‌ها می‌زنند.

وی اعلام کرد: مشکلات این حوزه شامل دو بخش است که یکی مربوط به رانندگانی است که توجهی به سرعت‌گیر و گذرگاه‌های عابرپیاده نمی‌کنند و از طرفی هم عابرپیاده خود را مقید به استفاده از محل‌های مشخص شده نمی‌داند؛ تعداد این افراد محدود است ولی همین تعداد کم نیز زیبنده شهر قزوین نیست.

ایجاد پل عابرپیاده در برخی از مناطق تصادفات را افزایش می‌دهد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین درباره نیاز سایر خیابان‌ها به احداث پل عابر پیاده گفت: برای ایجاد پل عابر پیاده دو مولفه مهم وجود دارد که یکی بخش معبر است یعنی معبر چه مشخصاتی از نظر عرضی، سرعت ماشین‌های عبوری از معبر، و شرایط هندسی و فیزیکی دارد و فاکتور دوم خود عابر پیاده است که حجم تردد چقدر است و چه افرادی از آن استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: سیاست کلی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در داخل شهر، کاهش سرعت در معابر و کاهش غیر هم سطح کردن معابر تردد عابر پیاده است.

میزانی افزود: ایجاد پل عابر پیاده در برخی مناطق دو مشکل را ایجاد می‌کند، اول اینکه شدت تصادفات بالا می‌رود زیرا سرعت خودروها بالا می‌رود و نکته دوم این که با غیرهم سطح کردن همه نمی‌توانند از این تقاطع‌های استفاده کنند و سختی عبور از عرض خیابان برای افراد زیادی به وجود می‌آید.

وی اظهار کرد: باید سرعت خودروها را در معابر شهری کاهش دهیم که این موضوع با اعمال سیاست‌های انضباطی مانند نصب دوربین کنترل در معابر شهری و تقاطع‌ها و با فرهنگ‌سازی اتفاق می‌افتد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ابراز کرد: این سازمان متولی ایجاد زیرساخت‌ها در شهر است، یعنی هر جا نیاز به تجهیزاتی برای کاهش سرعت انجام است، توسط این ارگان انجام می‌شود، نهادهای دیگری نیز هستند که متولی انضباط و نظم‌دهی می‌باشند؛ یعنی اگر افرادی قوانین را رعایت نمی‌کنند باید با پیگیری‌های متمادی قوانین تبدیل به فرهنگ شود.

وی در توضیح فرهنگ‌سازی قوانین، عنوان کرد: در موضوع عبور از خط کشی عابر پیاده، هم اکنون با فرهنگ‌سازی و با دوربین‌های ثبت تخلف ماشین‌ها را مجاب به احترام به خط کشی عابر پیاده کردیم و از طرفی با طرح عابریار فرهنگ رد شدن به موقع شهروندان از خط عابر پیاده را نهادینه کردیم که نتیجه مطلوبی هم داشت؛

این مسئول در پایان گفت: در حوزه‌های دیگر نیز با اجرای موازی قوانین بازدارنده از تخلف و با فرهنگ سازی می‌توان شاهد عبور و مرور ایمن‌تری بود.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان