۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین از سخنرانی در خصوص نبودن نورچشمی در قانون تا حاشیه های سریالی فریدون+فیلم
کد خبر: ۲۲۷۱۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۴ ساعت: ۱۱:۲۵ ↗ لینک کوتاه

آزمون جدی سنجش فاصله حرف تا عمل دولت یازدهم؛

از سخنرانی در خصوص نبودن نورچشمی در قانون تا حاشیه های سریالی فریدون+فیلم

حسن روحانی در حالی چندی پیش در خصوص نبودن نورچشمی در قانون سخن به میان آورد که حسین فریدون (برادرش) حاشیه های متعددی داشته است.

از سخنرانی در خصوص نبودن نورچشمی در قانون تا حاشیه های سریالی فریدون+فیلم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، شعار زدگی یکی از آفت هایی است که می تواند هر دولت و سیاست مداری را به ورطه بی اعتباری بکشاند زیرا مخاطبان و مردم به خوبی تفاوت میان شعار و عمل را درک می کنند.

 

در دولت یازدهم بحث شعار زدگی به عنوان یکی از نقاط صعف جدی محسوب می شود که می تواند جایگاه دولت را نزدافکار عمومی به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

آزمون جدی سنجش فاصله حرف تا عمل دولت یازدهم/ از سخنرانی در خصوص نبودن نورچشمی در قانون تا حاشیه های سریالی فریدون + فیلم

 

حسن روحانی چندی پیش در یک سخنرانی گفته بود که در قانون نورچشمی نداریم. سخنان روحانی به ظاهر خوب است اما اگر این سخنان نیز در عمل به اجرا در می آمد می شد که صفت خوب بودن را به آن نسبت داد.

 

از روزهای اول مشاهده شدن حسین فریدون برادر حسن روحانی در جلسات دولتی این سوال مطرح شد که او دقیقا چه مسئولیتی را بر عهده دارد. هر چند که از او به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور یاد شد اما حاشیه های مطرح شده در خصوص او سوالات بیشتری را در مورد وی به وجود آورد.

 

در ماه های پیش اخباری در خصوص نقش حسین فریدون برای انتصاب مدیر یک بانک، نام او را بیش تر بر سر زبان ها انداخت. قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور درخصوص اصرار های فریدون برای انتصاب این فرد سخن گفته بود.

 

با گذشت چند ماه از این مسائل در خصوص فریدون، این بار نام او همراه با نام یک بدهکار بانکی توسط مسئولان قضایی کشور مطرح شده است.

 

اژه‌ای در نشست اخیر خبری خود در مورد دستگیری رسول دانیال‌زاده و اتهاماتش و ادعاهای برخی نمایندگان مجلس مبنی بر ارتباط وی با حسین فریدون گفت: من شخصاً موافق بوده و هستم که برخی متهمین به صورت علنی محاکمه شوند و رسانه‌ها هم اجازه انتشار عکس، اتهامات وی و جزئیات دادگاه باشند.

 

اژه‌ای افزود: چرا وقتی سارقی که چند سابقه دارد نباید چهره او را نشان دهیم و یا فردی که چند هزار میلیارد تومان بدهی دارد چهره‌اش به جامعه نشان داده نشود ولی ما براساس قانون موظف به انجام این کار نیستیم و خود را تابع قانون می‌دانیم.

 

اژه‌ای در همین راستا اظهارداشت: شخصی که شما نام بردید دستگیر شده و تحقیقات از وی در مرحله انجام است ضمن اینکه ارتباط وی با حسین فریدون هم کاملاً مشهود است ولی هم‌اکنون نحوه این ارتباط و اقدامات آنها مشخص نیست و باید منتظر نتیجه تحقیقات این پرونده باشیم(1).

 

روحانی که در خصوص نبودن نورچشمی در قانون سخنرانی کرده بود حال تاکنون توضیحات قابل قبولی در خصوص حاشیه های برادرش به افکار عمومی ارائه نکرده است.

 

باید منتظر ماند و دید که آیا روحانی به سخنرانی خود در خصوص نبودن نورچشمی در قانون جامه عمل می پوشاند یا اینکه کماکان بر سکوت خود ادامه خواهد داد.

......

مراجع:

1- مشروح صد و هفتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

انتهای پیام /1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان