۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دور زدن قانون به سبک وزارت علوم
کد خبر: ۲۲۷۱۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۴ ساعت: ۱۰:۴۲ ↗ لینک کوتاه

قحط الرجال و دوشغله بودن؛

دور زدن قانون به سبک وزارت علوم

معاون سابق مالی اداری وزیر علوم که به عنوان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی هم انتخاب شد دیروز حکم سرپرستی معاونت مالی اداری را گرفت و دیگر از نظر قانونی دو شغله نیست و می‌تواند در هر دو شغل فعالیت کند.

دور زدن قانون به سبک وزارت علوم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، معاون سابق مالی اداری وزیر علوم که به عنوان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی هم انتخاب شد دیروز حکم سرپرستی معاونت مالی اداری را گرفت و دیگر از نظر قانونی دو شغله نیست و می‌تواند در هر دو شغل فعالیت کند.

 در وزارت علوم دولت یازدهم که بخصوص قبل از وزارت محمد فرهادی با فراز و نشیب بسیاری همراه بود قحط‌الرجال آموزشی را هم دیدیم.

جعفر توفیقی که در ابتدای دولت یازدهم و پس از عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی دولت به عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب شد حکم معاونت اداری مالی وزارت را برای محمدحسین امید صادر کرد.

رضا فرجی دانا وزیر سابق علوم نیز پس از برکناری غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر، امید را با حفظ سمت معاونت اداری مالی به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی نیز منصوب کرد.

امید همچنین پس از برکناری فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران نیز به مدت حدود 4 ماه در هر دو سمت معاون اداری مالی وزارت علوم و سرپرست دانشگاه تهران فعالیت کرد.

به طور کلی در یک برداشت از وزارت علوم این مسئله به ذهن می‌رسید که قحط الرجال آموزشی است و هر کجا که فردی باید برکنار می‌شد ولی هنوز جانشینش مشخص نبود «امید» می‌توانست جانشین آن فرد باشد.

محمد فرهادی وزیر علوم نیز پس از برکناری اخباری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، امید را با حفظ سمت به عنوان سرپرست این دانشگاه منصوب کرد که وی به شورایعالی انقلاب فرهنگی نیز معرفی شد و حکم ریاست هم گرفت.

پس از اینکه امید به عنوان رئیس دانشگاه جامع معرفی شد دیگر نمی‌توانست به عنوان معاون اداری مالی وزیر علوم فعالیت کند چراکه دو شغله محسوب می‌شد.

وزیر علوم روز گذشته حکم سرپرستی امید را برای معاونت اداری مالی صادر کرد.

به نوعی امید در هر دو شغل ریاست دانشگاه جامع علمی‌کاربردی و معاونت مالی اداری وزیر علوم فعالیت می‌کند ولی نام یکی از شغل‌هایش سرپرست است و با این تغییر نام شغل، دیگر امید دو شغله محسوب نمی‌شود و می‌تواند هر دو شغل را انجام دهد.

حال اینکه آیا یک فرد می‌تواند حجم کاری معاونت مالی و اداری وزارت علوم و مدیریت دانشگاه علمی‌کاربردی که به عنوان یک دانشگاه تقاضا محور و نسل سوم نقش مهمی در تحقق اهداف وزیر علوم دارد را همزمان انجام دهد یا خبر مشخص نیست.

در این زمینه سوالات دیگری هم مطرح است، اینکه آیا شخص دیگری در آموزش عالی کشور نیست که معاون مالی اداری وزیر با حفظ سمت به این پست منصوب می‌شود؟ گویا امید مهره همه‌کاره وزارت علوم است و شخص دیگری نیست که بتواند اهداف وزارت علوم را دقیق پیاده کند زیرا هر زمان برکناری در یک پست صورت می‌گیرد مسئولیت را به وی محول می‌کنند.




انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان