۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نظارت‌های دامپزشکی بر خودروهای حمل فرآورده‌های دامی تشدید می‌شود
کد خبر: ۲۲۷۰۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۴ ساعت: ۹:۳۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:

نظارت‌های دامپزشکی بر خودروهای حمل فرآورده‌های دامی تشدید می‌شود

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی از جمله دام زنده، طیور زنده، ماهی زنده، نهاده‌های دامی و کود مرغی باید دارای پروانه بهداشتی از دامپزشکی باشند.

نظارت‌های دامپزشکی بر خودروهای حمل فرآورده‌های دامی تشدید می‌شود
دکتر عیسی غیاث یزدی، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: رسالت اداره دامپزشکی، ارتقاء سطح بهداشت جامعه انسانی از طریق فراهم آوردن بستر بهداشتی مناسب برای تولید و عرضه فرآورده‌های دامی سالم به افراد جامعه است.

وی افزود: در این راستا نظارت بر نوع و کیفیت حمل‌ونقل کلیه محصولات مرتبط با دامپزشکی اعم از مناسب بودن دمای نگهداری محموله، شستشوی کانتینرها قبل از بارگیری و رعایت اصول بهداشتی حمل از مبدأ تا مقصد از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور اقدام به ایجاد سامانه صدور مجوز قرنطینه و تخصیص کد رهگیری بهداشتی به خودروهای حمل دامی برای کنترل فرآورده‌ها و رهگیری آنها از مبدأ تا مقصد کرده است که این فرآیند در اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با الویت پیگیری می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین همچنین از صدور تعداد بیش از 500 کد رهگیری بهداشتی خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی، دام زنده و نهاده‌های دامی، کود مرغی از ابتدای سال 95 تاکنون خبر داد.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم فعال بودن کد بهداشتی خودروها برای صدور مجوز حمل، کلیه خودروهای حمل مرتبط با دامپزشکی ملزم به مراجعه به اداره دامپزشکی شهرستان بوده تا پس از بازدید کارشناسان اداره در صورت احراز شرایط لازم برای دریافت کد رهگیری اقدام نمایند.

یزدی عنوان کرد: صدور مجوز بارگیری برای هرگونه خودروی فاقد کد بهداشتی دامپزشکی ممنوع بوده و خودروهای باری دارای محموله‌های فاقد مجوز نیز توقیف می‌شوند.

این مسئول در پایان گفت: در راستای نیل به ارتقاء سطح بهداشت در جامعه، شهروندان قزوینی در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در زمینه دامپزشکی مراتب را از طریق سامانه 1512 به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان