۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بارها گفتیم وضعیت آسانسورها نامطلوب است/ ساختمان‌های تجاری گواهینامه سالیانه استاندارد را دریافت نکرده‌اند
کد خبر: ۲۲۷۰۷۵ نویسنده: محمدرضا طاهری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۴ ساعت: ۸:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل استاندارد استان قزوین:

بارها گفتیم وضعیت آسانسورها نامطلوب است/ ساختمان‌های تجاری گواهینامه سالیانه استاندارد را دریافت نکرده‌اند

مدیرکل استاندارد استان قزوین با بیان اینکه وضعیت آسانسورهای استان نامطلوب است، گفت: بسیاری از امکان و ادارات دولتی سال گذشته نتوانستند تأییدیه ایمنی را برای آسانسورهای خود اخذ کنند.

بارها گفتیم وضعیت آسانسورها نامطلوب است/ ساختمان‌های تجاری گواهینامه سالیانه استاندارد را دریافت نکرده‌اند
محمدرضا طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به وضعیت ایمنی آسانسورهای امکان مسکونی، اداری و تجاری استان قزوین اظهار کرد: بارها گفتیم که وضعیت آسانسورهای استان به لحاظ ایمنی وضعیت مطلوبی نیست.

وی افزود: بسیاری از امکان و ادارات دولتی سال گذشته نتوانستند تأییدیه ایمنی را برای آسانسورهای خود اخذ کنند به جز تعداد محدودی از بیمارستان‌های استان که دارای آسانسورهای استاندارد هستند.

طاهری عنوان کرد: اداره کل استاندارد همواره متذکر شده است که گرفتن تأییدیه‌های ایمنی اجباری است و باید سازمان‌ها و ادارات دولتی یا موارد ایمنی را رعایت کرده یا آسانسورهای خود را از چرخه کار خارج کنند.

مدیرکل استاندارد استان قزوین اضافه کرد: با وجود اینکه دستور پلمپ به خیلی از اماکن داده شده است؛ اما مجدد شاهد استفاده از آسانسورهای غیراستاندارد در بسیاری از اماکن هستیم.

این مسئول تصریح کرد: متأسفانه در شهرک مهرگان نیز برخی ساختمان‌ها بدون اخذ تأییدیه‌های لازم در زمینه آسانسورها پروانه پایان کار دریافت می‌کنند.

وی ابراز کرد: طبق قانون برای صدور پروانه پایان کار باید ساختمان‌ها تأییدیه استاندارد داشته باشند اما هم اکنون برخی ساختمان‌‌ها بدون دریافت ایمنی‌ و تأییدیه‌های لازم پایان کار دریافت می‌کنند.

طاهری بیان کرد: اداره کل استاندارد تاکنون تذکرات کتبی فراوانی به اماکن غیراستاندارد داده است و رونوشت این تذکرات را نیز به مدیریت بحران، شورای شهر، شهرداری‌ها و تمام دستگاه‌های مرتبط ارسال کرده است.

به دنبال گرفتن دستور پلمپ آسانسورها از دادستان هستیم
مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: مدیران ما باید ذهن خود را به سمت ایمنی و استاندارد معطوف کرده و دغدغه جان مردم را داشته باشند و جلوی استفاده از آسانسورهای غیراستاندارد را بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان‌های تجاری که جدید ساخته شده‌اند توانسته‌اند تأییدیه استاندارد آسانسور را اخذ کنند؛ اما این اماکن باید گواهینامه سالیانه نیز دریافت می‌کردند که هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است و مجموعه استاندارد استان به دنبال گرفتن دستور پلمپ این آسانسورها از دادستان است.

طاهری تأیید کرد: توصیه می‌کنم که سلامت جامعه را جدی بگیریم چراکه حادثه خبر نمی‌کند نباید بایستیم حادثه اتفاق بیفتد سپس به فکر چاره باشیم.

مدیرکل استاندارد استان قزوین اعلام کرد: فشار زیادی از سوی گروه‌های مختلف به مجموعه استاندارد وارد می‌شود؛ اما برای اداره استاندارد مهم نیست که تأسیسات برای کدام شخص یا ارگان باشد بلکه اماکن مختلف طبق قانون با نداشتن تأییدیه‌های لازم پلمپ خواهند شد.

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم همه مدیران سلامت جامعه را مدنظر قرار دهند نه اینکه به حرف‌های کوتاه مدت اکتفا کرده و به هر نحوی که شده به فکر انجام سریع کارها و پروژه‌ها باشند.

انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان