۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اسامی نشریات صادرکننده فاکتورهای نجومی قزوین را نمی‌توانم اعلام کنم
کد خبر: ۲۲۶۹۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۳ ساعت: ۱۴:۵۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس خانه مطبوعات استان در نشست خبری:

اسامی نشریات صادرکننده فاکتورهای نجومی قزوین را نمی‌توانم اعلام کنم

رییس خانه مطبوعات استان عنوان کرد: هدف ما برقراری توزیع عادلانه در حوزه آگهی‌های دولتی است و ما از طریق اداره ثبت افرادی که رشوه گرفته بودند شناسایی کردیم؛ اما اسامی صادرکنندگان فاکتورهای نجومی نشریات قزوین را نمی‌توانم اعلام کنم.

اسامی نشریات صادرکننده فاکتورهای نجومی قزوین را نمی‌توانم اعلام کنم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ نشست خانه مطبوعات پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با حضور رییس و اعضای خانه مطبوعات و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره ارشاد برگزار برگزار شد.
سید عبدالعظیم موسوی رئیس خانه مطبوعات قزوین در این نشست از برگزاری انتخابات خانه مطبوعات در 14 اسفندماه به صورت سراسری در کشور خبر داد و گفت: قبل از برگزاری این انتخابات باید تغییرات اعلام شده در اساسنامه اعمال شود.
وی در ادامه افزود: بین 15 تا 30 بهمن متقاضیان حوزه خبر باید برای بررسی و تائید اطلاعات خود به سایت اعلام شده از سوی ارشاد تهران مراجعه کنند و بررسی مدارک تا 10 اسفند ادامه خواهد داشت.

موسوی گفت: در اول اسفند ماه سال جاری برای نامزدها فراخوان داده می‌شود و از پنجم تا دهم اسفند ماه سال جاری نامزدهای ثبت‌نام شده مورد بررسی قرار می‌گیرد و در چهاردهم اسفند ماه جاری هم انتخاب هیأت مدیره خانه مطبوعات به صورت سراسری در قالب الکترونیک برگزار می‌شود.
این مسئول اذعان کرد: در اساسنامه جدید 7 نفر از حوزه رسانه استان حضور خواهند داشت و برای دور جدید هیأت مدیره خانه مطبوعات یک نفر مدیرمسئول و یک نفر به عنوان مدیر خانه مطبوعات انتخاب می‌شود تا انجام کارها با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه یکی از تغییرات مهم در اساسنامه جدید وجود کمیته انضباطی است، گفت: سه نفر از پیشکسوتان حوزه رسانه استان مسئولیت این کمیته را عهده دار خواهند شد.
رئیس خانه مطبوعات قزوین با انتقاد از اینکه تا به امروز از قدرت اجرایی خانه مطبوعات غافل بودیم؛ اذعان کرد: قدرت مرجعیت یکی از مولفه‌های مهم در حوزه مدیریت است که خانه مطبوعات این مولفه را داراست و تا به امروز استفاده جدی از این قدرت در استان نکرده‌ایم.
وی با اشاره به ایجاد روند غیراخلاقی در بحث رپورتاژگیری ابراز کرد: امروز عده‌ای که در حوزه روزنامه نگاری تخصص لازم را ندارند از طریق ارتباط‌های نادرست به رپورتاژگیری مشغولند؛ در صورتی که باید از طریق اداره ارشاد این تقسیم بندی برای اختصاص آگهی‌های ادارات انجام گیرد.
این مسئول بیان کرد: یکی از پرونده‌های ابتذال در حوزه رسانه بحث آگهی‌های دولتی بود که 80 درصد جذب آگهی به چند روزنامه خاص تعلق می‌گرفت و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی خانه مطبوعات قزوین این باند کشف شد و به مراجع قضایی معرفی شد.

وی اضافه کرد: هدف ما برقراری توزیع عادلانه در حوزه آگهی‌های دولتی است و ما از طریق اداره ثبت افرادی که رشوه گرفته بودند شناسایی کردیم؛ اما اسامی صادرکنندگان فاکتورهای نجومی نشریات قزوین را نمی‌توانم اعلام کنم زیرا به لحاظ قانونی غیرقانونی است.
موسوی عنوان کرد: در سامانه جدید خانه مطبوعات تا به امروز 400 نفر ثبت نام کرده‌اند که 100 نفر از آنها پس از بررسی شرایط حوزه خبری آنها مورد تائید قرار گرفت و 300 نفر باقی مانده نیز تا 10 بهمن ماه مورد بررسی قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به برگزاری دوره خبرنگاری در قزوین یادآور شد: برای ارتقای حوزه آموزش خبرنگاری دوره خبری پیشرفته طی پنج هفته از پنج شنبه هفته جاری با حضور اساتید کشوری برگزار می‌شود و دوره تکمیلی آن نیز پس از عید برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان