۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نخستین مرکز حمایتی کودک و خانواده در قزوین افتتاح می‌شود
کد خبر: ۲۲۶۹۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۳ ساعت: ۱۱:۴۷ ↗ لینک کوتاه

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان:

نخستین مرکز حمایتی کودک و خانواده در قزوین افتتاح می‌شود

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین از افتتاح نخستین مرکز حمایتی کودک و خانواده همزمان با دهه مبارک فجر در قزوین خبر داد.

نخستین مرکز حمایتی کودک و خانواده در قزوین افتتاح می‌شود
بهاره رحمانی پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه کارگروه برون سازمانی انسداد مبادی بی‌سوادی که در سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: اطلاعات مربوط به ۵۸۱ کودک بازمانده از تحصیل استان از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت برقراری تماس و شناسایی علل بازماندگی از تحصیل به بهزیستی استان ارائه شد.

وی افزود: با پیگیری صورت گرفته از تعداد مذکور موفق به تماس با ۲۸۹ کودک بازمانده از تحصیل استان شدیم که بیشترین افراد شامل کودکان دارای معلولیت جسمی و ذهنی و یا هر دو معلولیت بودند که متاسفانه ۱۷ نفر از آنها فوت کرده بودند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: بررسی نتایج آمار در بین یک چهارم افراد احصاء شده استان نشان می‌دهد که بیشتر افراد بازمانده از تحصیل استان جزء کسانی بودند که دارای معلولیت‌های خاص بوده و آموزش پذیر نبودند.

بیشترین کودکان بازمانده از تحصیل دارای معلولیت هستند
وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر و در این مرحله وظیفه بهزیستی شناسایی افراد بازمانده از تحصیل و احصاء اطلاعات آنها است البته در مواردی هم افراد شناسایی شده مشمول حیطه کاری ما هم بودند که نیاز به خدمات مددکاری داشتند که تعدادشان نیز بسیار محدود بود.

رحمانی تصریح کرد: فاز دوم این برنامه نیز طی ماه‌های آینده شروع می‌شود که اطلاعات جمع‌آوری شده باید در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده شود تا در ادامه وظایف سازمانی مشخص شود.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین در ادامه از افتتاح نخستین مرکز حمایتی کودک و خانواده در استان خبر داد و بیان کرد: مرکز حمایتی کودک و خانواده یک مرکز سرپایی است که در حوزه کودکان کار و خیابان فعالیت کرده و به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: وظیفه این مرکز شناسایی کودکان کار و خیابان و رصد همه جانبه وضعیت کودکان در موضوعات روان شناختی، پزشکی، مشاوره‌ای، مددکاری و خانوادگی و بازدید از منزل و پیگیری وضعیت آموزشی است و یکی از خدمات این مرکز در انتهای خدمات در صورت نیاز کودک، خدمات مالی است.

رحمانی عنوان کرد: با افتتاح این مکان، کودکان کار و خیابان به همه لحاظ در مرکز سرپایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و فضایی فراهم شده تا کودکان آموزش‌های لازم را ببینند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: نخستین مرکز حمایتی کودک و خانواده استان همزمان با دهه مبارک فجر در خیابان نواب قزوین افتتاح می‌شود.

وی در ادامه گفت: اعتبار لازم برای تاسیس این مرکز از محل اعتبارات ملی بوده و بالغ بر 80 میلیون تومان توسط سازمان بهزیستی کشور برای راه‌اندازی و تجهیز مرکز و خدمات مالی که به کودکان ارائه خواهد شد، اعتبار در نظر گرفته شده است.

رحمانی در پایان گفت: برای امسال با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته 40 کودک تحت پوشش خدمات این مرکز قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/7003






دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان