۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افزایش ۱۵۳ درصدی جرائم اینترنتی در استان
کد خبر: ۲۲۶۸۷۵ نویسنده: سرهنگ توکلی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۳ ساعت: ۸:۵۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس فتا قزوین اعلام کرد:

افزایش ۱۵۳ درصدی جرائم اینترنتی در استان

رئیس پلیس فتا استان قزوین عنوان کرد: در ۹ ماه سال جاری ۱۵۳ درصد افزایش جرائم اینترنتی را شاهد بودیم که اکثر آنها مزاحمت‌های اینترنتی است.

افزایش ۱۵۳ درصدی جرائم اینترنتی در استان
سرهنگ توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: بالاترین جرائم اینترنتی در سطح استان هم اکنون در حوزه بانکداری الکترونیکی و وب عمیق است که جرائم در دنیا نیز به این سمت در حال حرکت است.

رئیس پلیس فتا استان قزوین در ادامه افزود: از سال‌های گذشته بحث دولت الکترونیک مطرح شده بود و قرار بود در همه سازمان‌ها اجرایی شود؛ اما تا به امروز در حد 50 درصد هم این موضوع تحقق نیافته است و الکترونیکی شدن عملکردها با چالش‌هایی همراه است که باید به دقت مورد توجه قرار بگیرد.

وی اذعان کرد: استان قزوین از پتانسیل بالایی در حوزه مدیریت برخوردار است؛ اما توجه لازم به حوزه فتا نمی‌شود.

این مسئول با اشاره به موارد کلاهبرداری در استان ابراز کرد: مواردی چون کلاهبرداری پیامکی، صفحات فیشینگ، بیت کوین و والینگ در عابر بانک‌ها به شدت رواج پیدا کرده است، در صورتی که ما به مدیران بانک‌ها تاکید کردیم که کارت‌های عابربانک امنیت لازم را ندارند.

وی تصریح کرد: در 9 ماه سال جاری 153 درصد افزایش جرائم اینترنتی را شاهد بودیم که اکثر آنها مزاحمت‌های اینترنتی است.

در وب عمیق بازیابی اطلاعات قابل رصد نیست

توکلی با بیان اینکه ایران به سمت استفاده از وب عمیق در حال حرکت است، ابراز کرد: در فضای مجازی و اینترنت آدرس اینترنتی شما مشخص است؛ اما در وب عمیق به لحاظ پیچیدگی‌های موجود این فضا آدرس‌ها قابل پیگیری نیست و بازیابی اطلاعات قابل رصد نیست.

وی ادامه داد: هم اکنون بیشترین حجم اسناد و اطلاعات در زمان محدود در کل جهان از طریق وب عمیق جابجا می‌شود و در آینده مشکلات زیادی را در حوزه امنیتی ایجاد خواهد کرد.

این مسئول عنوان کرد: امروز پولشویی، قاچاق انسان، فروش اسلحه و مواد مخدر و فروش اعضای بدن انسان از طریق وب عمیق در جهان انجام می‌گیرد و باید برای این پیشگیری از این موضوعات در کشور برنامه ریزی جامعی کرد.

وی در پایان گفت: مدیران و مسئولان استان باید پلیس فتای استان را دریابند و حمایت لازم را از آن داشته باشند با فضایی که امروز در حوزه نشر اکاذیب و مسائل اخلاقی وجود دارد شرایط پیگیری برای پلیس فتا بسیار سخت تر خواهد بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان