۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نرخ بیکاری در استان ۱۱٫۶ درصد است
کد خبر: ۲۲۶۷۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲ ساعت: ۱۰:۵۴ ↗ لینک کوتاه

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین:

نرخ بیکاری در استان ۱۱٫۶ درصد است

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: نرخ بیکاری استان ۱۱٫۶ درصد با نرخ مشارکت ۴۰ درصد است که حدود ۱٫۱ درصد پایین‌تر از نرخ متوسط کشوری می‌باشد.

نرخ بیکاری در استان ۱۱٫۶ درصد است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استاندار قزوین صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار کرد: استان قزوین به عنوان یکی از قطب‌های موثر در بخش صنعت و کشاورزی است.

وی افزود: استان قزوین دارای رتبه ۱۸ در ارزش افزوده بخش کشاورزی، رتبه ۱۵ در بخش درآمدهای استانی و رتبه ۱۴ ارزش افزوده در بخش صنعت است.

حبیبی یادآوری کرد: نرخ بیکاری استان ۱۱٫۶ درصد با نرخ مشارکت ۴۰ درصد است که حدود ۱٫۱ درصد پایین‌تر از نرخ متوسط کشوری می‌باشد.

این مسئول اضافه کرد: یکی از بهترین راهکارها برای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان، حمایت جدی از سرمایه گذاری و سرمایه گذار است تا سرمایه گذاران رغبت بیشتری برای حضور در این استان داشته باشند.

وی تصریح کرد: از لحاظ اشتغال، سهم بخش‌های کشاورزی ۲۱ درصد و سهم صنعت و معدن ۳۵ درصد و بخش خدمات حدود ۴۴ درصد در استان می‌باشد.

حبیبی ادامه داد: استان قزوین به دلیل برخورداری از قابلیت‌های مختلف در بخش کشاورزی با تولید محصولاتی همچون فندق،پسته، انگور، کشمش، زغال اخته، ذرت و گندم و چغندرقند تبدیل به یک استان بی بدیل در عرصه تولید و صادرات محصولات کشاورزی تبدیل شده است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: جایگاه سومی این استان در تولید سرامیک و شیشه و تولید هزار و ۲۹۰ نوع محصول مختلف در حوزه صنعت ، قابلیت های بالای استان قزوین را نمایش می‌دهد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان