۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تب قیمت خودرو شکست/ نخریدن‌ها جواب داد
کد خبر: ۲۲۶۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تب قیمت خودرو شکست/ نخریدن‌ها جواب داد

با این شرایط قیمت رسمی تندر ۹۰مدل E۲در حالی ۳۶میلیون تومان اعلام شده که قیمت این محصول در بازار آزاد به حدود ۳۰میلیون تومان کاهش یافته و قیمت انواع پژو ۲۰۶در حاشیه بازار نیز کاهش دو تا پنج میلیون تومانی را شاهد بوده است.

تب قیمت خودرو شکست/ نخریدن‌ها جواب داد
به گزارش صبح قزوین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، طولانی شدن مناقشه قیمت‌گذاری خودروهای داخلی و مقاومت بدنه دستگاه‌های دولتی و خودروسازان در برابر کاهش قیمت‌ها واکنش منفی مردم به بازار و سقوط آزاد قیمت‌ها را موجب شده است.
گرچه به‌رغم دستور اخیر وعده‌های مسئولان ذی‌ربط بر کاهش قیمت رسمی خودروهای داخلی این وعده‌ها تا‌کنون محقق نشده و چانه‌زنی دستگاه‌های مختلف برای چگونگی تعیین و اعلام قیمت‌های جدید ادامه دارد اما واکنش منفی مردم به بازار خودرو به‌دلیل گرانی این محصول و قیمت‌های متغیر اکنون شرایطی را فراهم کرده که قیمت انواع خودروهای داخلی در سراشیبی سقوط آزاد قرار گرفته است.
در واقع طولانی شدن فرایند اعلام ضوابط قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت و موکول شدن این موضوع به روزهای پایانی سال شرایطی را فراهم کرده که اکنون مصرف‌کنندگان واقعی خودرو تمایل چندانی به خرید محصولات وطنی نشان نمی‌دهند و این امر کاهش قیمت خودرو در حاشیه بازار به زیر قیمت‌های رسمی و مصوب را به‌دنبال داشته است به‌نحوی که اکنون قیمت برخی انواع خودروها در حاشیه بازار نسبت به قیمت‌های رسمی از یک تا هفت میلیون تومان کمتر شده است.
با این شرایط قیمت رسمی تندر 90مدل E2در حالی 36میلیون تومان اعلام شده که قیمت این محصول در بازار آزاد به حدود 30میلیون تومان کاهش یافته و قیمت انواع پژو 206در حاشیه بازار نیز کاهش دو تا پنج میلیون تومانی را شاهد بوده است.
رویکرد منفی مشتریان به بازار خودرو شرایطی را فراهم کرده که دلال‌ها و واسطه‌هایی که پیش از این به امید افزایش بیشتر قیمت‌ها در بازار شب عید تعداد زیادی خودرو خریداری کرده بودند اکنون نگهداشتن این خودروها را به‌معنای ضرر روزانه قلمداد کرده و ترجیح می‌دهند خودروی خود را حتی با تخفیف زیاد به فروش رسانند که این افزایش عرضه و نبود تقاضای واقعی برای خودرو زمینه کاهش بیشتر قیمت‌ها را فراهم کرده است.
انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان