۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین زنجیره کامل تولید انگور باید در استان قزوین ایجاد شود
کد خبر: ۲۲۶۶۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱ ساعت: ۱۵:۳۰ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

زنجیره کامل تولید انگور باید در استان قزوین ایجاد شود

استاندار قزوین گفت: زنجیره کامل تولید انگور در استان وجود ندارد و یکی از سیاست‌های ما تکمیل این زنجیره برای تامین و تجهیز سردخانه جهت نگهداری مناسب این محصول برای ۴ فصل سال است.

زنجیره کامل تولید انگور باید در استان قزوین ایجاد شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، فریدون همتی استاندار قزوین ظهر امروز(جمعه) در هشتمین کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بحث اقتصاد مقاومتی که برگرفته از منویات مقام معظم رهبری است محور حرکت دولت و تنظیم برنامه‌های عملیاتی دولت است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از راهبردهای اصلی بخش اقتصاد مقاومتی، تولید صادرات محور است، افزود:‌ یکی از کابردهای دانش و تکنولوژی جدید و توسعه فناوری اطلاعات در زمینه صادرات است که فرایندهای زمان‌بر و هزینه بر را حذف کرده است زیرا از طریق تکنولوژی‌های جدید می‌توان بازاریابی، جذب سرمایه گذار و سایر خدمات را انجام داد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: گشایشی که در این مقطع زمانی با سیاست‌های دولت در حوزه علم و فناوری رخ داده است مستقیما بستر مورد نیاز صادرات و تولید است و امروز می‌توان با استفاده از این تکنولوژی اقدامات موثری را در راستای خلق و شناسایی بازارهای جدید و همچنین گسترش بازارهای هدف انجام داد.

وی با بیان اینکه راهبرد جمهوری اسلامی در تحقق اقتصاد مقاومتی، صادرات است، تصریح کرد: بر اساس آمارهایی که در کتاب جهانی از اعداد آورده شده کشورهای عضو یورو 14.5 درصد صادرات دنیا، آمریکا نزدیک به 11.5 و چین 10.5 درصد بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند در حالیکه سهم ایران از بازار صادرات جهانی تنها 0.43 درصد است.

همتی ادامه داد: دولت نیز برنامه‌های خود را در بخش تولید، صنعت و کشاورزی در این مسیر با تکیه بر مزیت‌های داخلی و بهره‌مندی از فرصت‌های بین المللی که در سایه تعامل درست فراهم می‌شود، دنبال می‌کند.

این مسئول ادامه داد: استان قزوین به لحاظ کشاورزی، صنعتی و ‌گردشگری و اکنون بحثICT که یکی از گزینه‌های جدی ما در حوزه تولید و اشتغال و خدمت به همه بخش‌ها است، دارای ظرفیت مناسبی است که باید شکوفا کنیم. 

استاندار قزوین عنوان کرد: با توجه به هدفگذاری صورت گرفته در بخش صادرات استان که متناسب با ظرفیت‌های موجود تعیین شده است حداقل میزان صادرات غیرنفتی استان ۸۰۰ میلیون دلار و حداکثر یک میلیارد دلار تا پایان سال در نظر گرفته شد که طی نه ماه سال جاری رقمی نزدیک به ۴۸۰ میلیارد دلار محقق شده است.

همتی با اشاره به اینکه باید حمایت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حوزه صادرات را با جدیت بیشتر دنبال کنیم، خاطرنشان کرد: استان قزوین دارای محصولات متنوعی است و در تولید انگور زنجیره کامل تولید در استان وجود ندارد و یکی از سیاست‌های ما تکمیل این زنجیره برای تامین و تجهیز سردخانه جهت نگهداری مناسب این محصول برای 4 فصل سال است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان