۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین تولیدکنندگان و صنعتگران قزوین با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند
کد خبر: ۲۲۶۶۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱ ساعت: ۱۴:۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

تولیدکنندگان و صنعتگران قزوین با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان کرد: تولیدکنندگان و صنعتگران استان واقعا با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند و با همه کمبودها مردانه ایثار کرده و چرخه اقتصاد، کشاورزی و صنعت استان را به حرکت درآورده‌اند.

تولیدکنندگان و صنعتگران قزوین با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در جلسه کارگروه توسعه صادارت غیرنفتی استان پیش از ظهر امروز(جمعه) در سالن اجتماعات استانداری قزوین اظهار کرد: با اقدامات انجام شده مشترکین اینترنت استان از۶۵ هزار نفر به ۳۶۵ هزار افزایش یافته است که حاکی از رشد ۵ برابری در این بخش است.

وی افزود: پهنای باند از ۲۰ گیگ به ۸۰ گیگ و شبکه انتقال از ۴۳ گیگ به ۲۰۲ گیگ رسیده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد تقریبا رشد ۵۰۰ برابری داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با تلاش دکتر واعظی در طی سه سال و نیم اخیر ۱۶۰ میلیارد تومان به استان قزوین برای توسعه شبکه‌های ارتباطی و شبکه فیبر نوری تزریق اعتبار شده است.

وی ادامه داد: بخشی از مطالبات استان قزوین در حوزه اطلاعات و فناوری است زیرا هم اکنون ۱۰۵ روستای استان از اینترنت پرسرعت برخوردار است که امیدواریم طی سال جاری و اوایل سال آتی به ۴۰۰ روستا افزایش پیدا کند؛ همچنین تلفن همراه نسل سوم و چهارم که محدود به ۴ و ۲ شهر است به حداقل ۱۰ و ۱۵ شهر ارتقاء یابد.

این مسئول تصریح کرد: در خصوص دیتا سنتر گام‌های بلندی در استان برداشته شده به طوریکه ۹۰ درصد پروژه اجرا شده است و از وزیر محترم تقاضا داریم برای نهایی شدن و تسریع پروژه دستور صادر کنند و در مورد پهنای باند همانگونه که وعده کرده‌اند به ۲۴۰ گیگ برسانند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس عنوان کرد: از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست داریم با توجه به مشکلاتی که در بخش نگهداری شبکه‌ها در حوزه مخابراتی داریم در تقویت بودجه و اعتبارات دستورات لازم را صادر کنند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت تسهیل صادرات و رفع موانع استان گفت: استان قزوین در حوزه‌های مختلف کشاورزی در تولید کشمش، انگور، زیتون و پسته دارای مزیت‌های فراوانی است که در سایر استان‌ها با این قوت نیست.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان قزوین در بخش صنعت از ظرفیت‌های مناسبی در صنایع مختلف برخوردار است، اعلام کرد: این استان در تولید کشمش رتبه نخست کشور را دارا بوده و همچنین در تولید زیتون هم جزء رتبه‌های ممتاز کشوری است.

محمدی خاطرنشان کرد: امیدواریم حضور وزیر ارتباطات در استان، منشا برکات برای صادرکنندگان و تولیدکنندگانی باشد که با تلاش و همت با وجود کمبودها و موانع موجود چرخه اقتصاد و کشاورزی و صنعت را به چرخه درآوردند.

این مسئول تصریح کرد: تولیدکنندگان و صنعتگران استان واقعا با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند و با همه کمبودها مردانه ایثار کرده و چرخه اقتصاد، کشاورزی و صنعت استان را به حرکت درآورده‌اند.

وی در پایان گفت: استان قزوین هم‌اکنون به لحاظ جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه خوبی دارد و امیدواریم این جلسه گره‌ها و مشکلاتی که در عرصه کشاورزی و صنعت وجود دارد باز کند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان