۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فاز اول دولت الکترونیک همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود
کد خبر: ۲۲۶۶۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱ ساعت: ۱۳:۱۱ ↗ لینک کوتاه

وزیر ارتباطات در قزوین:

فاز اول دولت الکترونیک همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود

با اشاره به افتتاح فاز اول دولت الکترونیک همزمان با دهه فجر بیان کرد: با افتتاح فاز نخست دولت الکترونیک شفافیت در امور افزایش یافته و مردم به جای مراجعه حضوری به ادارات کارهای خود را از طریق سامانه انجام می‌دهند.

فاز اول دولت الکترونیک همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه کارگروه توسعه صادارت غیرنفتی استان که پیش از ظهر امروز(جمعه) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالم که شاهد عزم جدی مسئولان استان قزوین برای کار در بخش‌های مختلف هستم امیدوارم این امر در همه استان‌ها وجود داشته باشد.

وی افزود: ما بدهکار مردم هستیم چرا که ملت ایران در ۳۷ سالی که از انقلاب گذشته است همواره در صحنه‌های حساس حضور داشتند و به جهانیان نشان دادند که پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: مسئولان برای رفع مشکلات مردم باید تلاش کنند و همچنین عملکرد خود را در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف از طریق رسانه‌ها برای آنها بیان کنند تا موجب خوشحالی و رضایت مردم شوند.

وی ادامه داد: نباید انتخابات و مسائل سیاسی و همچنین سایر مباحث به وحدت، انسجام، همبستگی و همدلی موجود در کشور لطمه وارد کند زیرا همبستگی اصلی است که باعث پیشبرد اهداف می‌شود.

واعظی تصریح کرد: گزارشی که مدیران استان قزوین در بخش اقتصاد مقاومتی، تولید، صادرات و سایر بخش‌ها ارائه کردند وضعیت خوبی را نشان می‌دهد به طوریکه با مجموعه اقدامات انجام شده نرخ بیکاری استان ۱.۲ پایین‌تر از میانگین نرخ بیکاری کشوری است.

وی با اشاره به نتایج برجام ادامه داد: اشکال برجام این است که بدست سیاسیون افتاده است در حالیکه مردم باید محصول برجام را از زبان کارآفرینان و تولیدکنندگان بشنوند که وابستگی سیاسی به جناح خاصی ندارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به جذب ۴۵۰ میلیون دلاری سرمایه گذاری خارجی در استان خاطرنشان کرد: دولت اصرار دارد تا از بخش خصوصی حمایت کند و بخش دولتی نباید خود را رقیب بخش خصوصی بداند چراکه عزم و اراده‌ای در دولت وجود دارد تا بخش خصوصی در کشور فعال شود.

وی با اشاره به مشکلات بخش صادرات عنوان کرد: در داخل کشور مشکلاتی در بخش صادرات وجود دارد و بانک‌ها و گمرکات برای واردات مسیرشان هموارتر است؛ اما برای صادرات انواع چراغ قرمزها و موانع وجود دارد که این موضوع باید برعکس شود و واردات سختتر از صادرات باشد زیرا ایجاد اشتغال و ارزآوری در گرو صادرات تحقق می‌یابد.

واعظی اضافه کرد: بر این اساس اقداماتی صورت گرفته و بانک‌ها روان تر و حمل‌ونقل و گمرک بهتر شده اما همچنان مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آنها تلاش کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در چند سال اخیر زیر ساخت‌های ارتباطی استان گسترش یافته است و ما در تلاشیم تا پایان دولت هر آنچه در این زمینه انجام دادیم دو برابر شوند تا در زمینه زیرساختها مشکلی نداشته باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: این زیرساخت‌ها فقط محدود به استفاده از تلفن و اینترنت نیست بلکه باید در خدمت رونق اقتصادی، کشاورزی و صنعت و گردشگری باشد زیرا امروز در دنیا بخشی نیست که الکترونیک و هوشمند نباشد و بهره‌وری داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به افتتاح فاز اول دولت الکترونیک همزمان با دهه فجر بیان کرد: با افتتاح فاز نخست دولت الکترونیک شفافیت در امور افزایش یافته و مردم به جای مراجعه حضوری به ادارات کارهای خود را از طریق سامانه انجام می‌دهند همچنین با این اقدام جلوی تبعیض گرفته و کارهای با سرعت بالا انجام می‌شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان