۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ششمین دوسالانه نقاشی ۶ اسفند ماه در قزوین برگزار می شود
کد خبر: ۲۲۶۶۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عضو شورای سیاستگذاری ششمین دوسالانه نقاشی استان قزوین:

ششمین دوسالانه نقاشی ۶ اسفند ماه در قزوین برگزار می شود

حسن یوسفی گفت: جشنواره مذکور با تجلیل از عباس قانع، ۶ اسفند ماه ساعت ۶ بعد از ظهر در کتابخانه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

ششمین دوسالانه نقاشی ۶ اسفند ماه در قزوین برگزار می شود
به گزارش صبح قزوین، ششمین دوسالانه نقاشان قزوینی با برگزاری مراسم گرامیداشت دکتر مهرانگیز مظاهری، نویسنده، محقق و فرهیخته فرهنگی و هنری ایران که چندی پیش در گذشت، آغاز به کار کرد.
حسن یوسفی عضو شورای سیاستگذاری ششمین دوسالانه نقاشی استان قزوین و عضو هیئت علمی دانشگاه که 22 سال در عرصه فرهنگی و هنری در حال فعالیت می باشد، در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: ششمین دوسالانه نقاشی استادان قزوینی را با برگزاری مراسم یادبود خانم دکتر مظاهری، دکترای تاریخ هنر و از پیشکسوتان قزوینی شروع کردیم.
یوسفی افزود: این نمایشگاه جنبی ششمین دوسالانه نقاشان  قزوین است و آثار به نمایش گذاشته شده متعلق به نقاشان و اساتید مطرح قزوین می باشد از جمله استاد ابوالفضل دل زنده، زارع پور، کریمی، خسروپور، نصرت  آقایی، یعقوبی، حکیمی ها و دیگر هنرمندان.
یوسفی توضیح داد: نقاشی های ارائه شده مربوط به موضوع خاصی نیست و هر نقاش حس درونی خود را در تابلو به نمایش گذاشته است.
این آثار در واقع برداشت ذهنی خالق اثر می باشد.
مسئول برگزاری نمایشگاه یادآور شد: این نمایشگاه از 4 تا 15 اسفند ماه دایر است و جشنواره اصلی ما در نگارخانه محصص از تاریخ 6 تا 15 اسفند ماه خواهد بود.
عضو شورای سیاستگذاری ششمین دوسالانه نقاشی استان قزوین خاطر نشان کرد: جشنواره مذکور با تجلیل از عباس قانع، 6 اسفند ماه ساعت 6 بعد از ظهر در کتابخانه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
استاد عباس قانع فارغ التحصیل آکادمی هنری مونیخ با درجه هنرمندی  ممتاز و عضو هیئت علمی وزارت فرهنگ و آموزش عالی، متخصص نقش برجسته روی مس و تندیس های مسین متولد 1317 در قزوین می باشد.
این هنرمند، سال های تجربی خود را در کارگاه های هنری وزارت فرهنگ و هنر با نمونه سازی در رشته های مختلف هنرهای سنتی گذرانده است و نزدیک به نیم قرن با علاقه و پشتکار فراوان به نقاشی روی بوم و شکل بخشیدن به ورق های مس به صورت نقش برجسته و فرم دادن به حجم ها به صورت مجسمه آثار بسیاری ساخته و پرداخته است.
  قانع از پیشگامان استفاده از فلز مس برای خلق آثار هنری به شیوه ای نوین در این سرزمین محسوب می شود.
انتهای پیام/ 7003/خ    

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان