۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین "کلید" روحانی در انتخابات ۹۶، "هاشمی" است؟/ آیا ناکامی‌های اقتصادی فراموش می‌شود؟
کد خبر: ۲۲۶۴۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ ساعت: ۸:۴۷ ↗ لینک کوتاه

وقتی اهرم برجام هم ناکارآمد می‌شود

"کلید" روحانی در انتخابات ۹۶، "هاشمی" است؟/ آیا ناکامی‌های اقتصادی فراموش می‌شود؟

اکنون یک استراتژی به شدت در میان حامیان او سربرآورده و آن استفاده از نام مرحوم هاشمی رفسنجانی است. در واقع، جناح حامی دولت تلاش دارد تا با استفاده از این نام، مباحث احتمالی دیگری را که در زمان انتخابات قرار است به آنها پرداخته شود، تحت الشعاع قرار دهد.

"کلید" روحانی در انتخابات ۹۶، "هاشمی" است؟/ آیا ناکامی‌های اقتصادی فراموش می‌شود؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،حامیان دولت حسن روحانی از هم اکنون استفاده ابزاری از نام موحوم هاشمی رفسنجانی در انتخابات 96 را کلید زده اند.
 تا همین چند هفته پیش، حسن روحانی و حامیانش در مقابل موج فزاینده نارضایتی ها از عملکرد اقتصادی دولتش صرفا یک اهرم داشتند که به آن متوسل شوند که البته همین اهرم نیز تنها در ذهن دولتی ها یک موفقیت شناخته می شد.

اهرم موردنظر دولت برجام بود که تا کنون دستاورد ملموسی به جز ورود پر از حرف و حدیث یک هواپیمای ایرباس به کشور نداشته است. با این حال، روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری 96 احتمالا هیچ حرف دیگری به جز حمایت از برجام در مقابل انتقادهای اقتصادی نداشت.


اما اکنون یک استراتژی به شدت در میان حامیان او سربرآورده و آن استفاده از نام مرحوم هاشمی رفسنجانی است. در واقع، جناح حامی دولت تلاش دارد تا با استفاده از این نام، مباحث احتمالی دیگری را که در زمان انتخابات قرار است به آنها پرداخته شود، تحت الشعاع قرار دهد.

برخی اصلاح طلبان این ایده را به صراحت اعلام کرده و گفته اند که بازیگر اصلی انتخابات 96 هنوز هم هاشمی رفسنجانی است.

در انتخابات سال 92، در فیلم تبلیغاتی حسن روحانی، از محمد خاتمی و صادق زیباکلام گرفته تا سرلشگر حسن فیروزآبادی همه و همه دیده می شدند تا بلکه او بتواند حمایت اصلاح طلبان را محکم تر از قبل پشت خود ببیند و البته بخشی از اصولگرایان را هم با خود همراه کند؛ حال باید منتظر ماند و دید در انتخابات 96، تا چه میزان از نام، تصویر و صدای هاشمی رفسنجانی استفاده خواهد شد تا در فضای احساسی به وجود آمده پس از درگذشت او، بهره برداری سیاسی شود.






انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان