۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اشکان خطیبی و "مستی خوانی" و "راک" در جشنواره فیلم فجر!
کد خبر: ۲۲۶۴۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۹ ساعت: ۱۶:۵۵ ↗ لینک کوتاه

گزارشی از پنجمین روز جشنواره موسیقی فجر؛

اشکان خطیبی و "مستی خوانی" و "راک" در جشنواره فیلم فجر!

اشکان خطیبی بازیگر سینما و تلویزیون که مدتی است اجرای موسیقی هم می کند، در اقدامی خلاف مقررات و آیین نامه های جشنواره موسیقی فجر شب گذشته به بهانه اجرای موسیقی خود اقدام به اجرای موسیقی "راک" کرد و قوائد جاری جشنواره را به هم ریخت.

اشکان خطیبی و "مستی خوانی" و "راک" در جشنواره فیلم فجر!
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ اشکان خطیبی بازیگر سینما و تلویزیون در اقدامی خلاف مقررات و آیین نامه های جشنواره موسیقی فجر شب گذشته به بهانه اجرای موسیقی خود اقدام به اجرای موسیقی "راک و آنچه مستی خوانی در این موسقی گفته می شود که سبب تعجب و ایجاد جو در سالن کنسرت شد.

خطیبی که تلاش می کند لیدری این جریان ساختار شکن را بدست گیرد بعد از اجرای این برنامه مورد تذکر برگزار کنندگان قرار گرفته است.

پیش از این دبیر جشنواره موسیقی خبر از عدم برگزاری موسیقی راک سخن گفته بود و این ساختار شکنی آن هم در جشنواره موسیقی فجر که امسال اتفاقا" بخش موسیقی انقلاب را با بیش از 32 سال به یدک می کشد، غیرقابل قبول است.

مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به طور خاص مرادخانی معاون هنری، دبیر جشنواره و خود خطیبی باید پاسخگوی این ساختار کنی و عمل غیر قانونی که به اعتبار و صداقت جشنواره لطمه خواهند زد، باشند.

خطیبی در این اجرا قطعات miss you (دلم تنگ شده)، آهنگساز و تنظیم: گروه رولینگ استونز؛ Satisfaction (رضایت)، آهنگساز و تنظیم: گروه رولینگ استونز؛ Come to gether، آهنگساز و تنظیم: جان لنون؛ (پیش‌ برو) nreak on through، آهنگساز و تنظیم: گروه دورز؛ We will rock you (ما شما رو به لرزه در میاریم)، آهنگساز و تنظیم: گروه کوبین؛ Have acigar (سیگار نمی خوای)، آهنگساز و تنظیم: دیوید گیلمور؛ Young lust (شور جوانی)، آهنگساز و تنظیم: دیوید گیلمور؛ (خدا گیرت میندازه) gods gonna cut you down، آهنگساز و تنظیم: جانی کش؛ Jigsaw falling (قطعات پازل میریزه)، آهنگساز و تنظیم: کریس آیزاک؛ Losing my religion (دارم اعتقادمو از دست میدم)، آهنگساز و تنظیم: R.E.M؛ را اجرا کرد.

نکته جالب توجه در این اجرا حضور سهیل دانش بود. او هنگامی که خطیبی در حال اجرای موسیقی بود، نقاشی دیجیتالی را با توجه به مفهوم آن شعر تصویر می‌کرد.

این اجرا همچنین با اعتراض گروه های موسیقی راک که از سوی دبیرخانه جشنواره از اجرای راک منع شده بودند قرار گرفته و برگزارکنندگان جشنواره که تلاش داشتند امسال جشنواره ای بی حاشیه برگزار کنند را به حاشیه جدی برده و احتمالا" تغییرات اساسی در نظارت بر این گروه ها که به قوانین و آئین نامه های جشنواره پایبند نیستند، شکل گیرد.
انتهای پیام/2002

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان