۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بهترین زنان و مردان از دیدگاه پیامبر(ص)
کد خبر: ۲۲۶۱۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۸ ساعت: ۱۱:۵۴ ↗ لینک کوتاه

حدیث روز؛

بهترین زنان و مردان از دیدگاه پیامبر(ص)

بهترین زنان و مردان از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) چه کسانی هستند؟

بهترین زنان و مردان از دیدگاه پیامبر(ص)
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین ،بهترین زنان و مردان چه کسانی هستند برای آنکه به این سوالمان پاسخی بدهیم به سراغ سخنان پیامبر اکرم(ص) می رویم و به این مسئله از دیدگاه ایشان نگاه می کنیم.

یکی از همسران پیامبر(ص) می گوید از رسول خدا(ص) شنیدم که می فرمود: بهترین مردان امت من کسی است که نسبت به همسر خود بهترین رفتار را داشته باشد و بهترین زنان امت من کسی است که نسبت به شوهرش بهترین کردار را داشته باشد. 

همچنین هر زنی که آبستن می شود، هر شب و روزی که بر وی می گذرد برابر با هزار شهید اجر و پاداش دارد. بهترین زنان امت من زنی است که در آنچه معصیت نباشد رضای شوهر خود را بدست آورد و بهترین مردان امت من مردی است که با خانواده اش به لطف و مدارا زندگی کند. چنین مردی هر روزی که بر او بگذرد اجر صد شهید را دارد. 

در این هنگام عمر گفت: یا رسول الله! چگونه می شود زنی که رضایت شوهرش را بدست آورد اجر هزار شهید و مردی که با خانواده اش مدارا کند اجر صد شهید را داشته باشد؟ پیامبر فرمود: بدان که اجر زنان نزد خداوند بیش از مردان است، به خدا سوگند که ستم شوهر نسبت به زن بعد از شرک به خدا بزرگترین گناهان است. نسبت به رفتار با زنان و یتیمان از خدا بترسید که خداوند به خاطر ایشان شما را موأخذه می کند . هر که به این دو نیکی کند رحمت الهی نصیب او شود و هر که بدی نماید مورد خشم الهی واقع می شود.

پيامبر بزرگوار اسلام آنچنان براي مقام زن اهميت قائل مي شوند كه به مردان مي فرمايند: بهترين شما كسي است كه با خانواده اش رفتار نيك داشته باشد و من از همه شما نسبت به خانواده ام خوش رفتارترم.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان