۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ذوق‌زدگی مسئولان زمان تحویل ایرباس در شأن ملت ایران نبود/ بی‌نتیجه بودن برجام برکسی پوشیده نیست
کد خبر: ۲۲۵۹۲۵ نویسنده: رستم قنبرلو تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ساعت: ۱۱:۳۹ ↗ لینک کوتاه

کارشناس سیاسی:

ذوق‌زدگی مسئولان زمان تحویل ایرباس در شأن ملت ایران نبود/ بی‌نتیجه بودن برجام برکسی پوشیده نیست

کارشناس سیاسی گفت: ذوق‌زدگی مسئولان زمان تحویل ایرباس در شأن ملت ایران نبود و درواقع برای پوشاندن بی‌نتیجه بودن برجام شاهد این ذوق‌زدگی‌ها بودیم.

ذوق‌زدگی مسئولان زمان تحویل ایرباس در شأن ملت ایران نبود/ بی‌نتیجه بودن برجام برکسی پوشیده نیست
رستم قنبرلو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، با اشاره به نخستین ایرباس خریداری شده مدل ای.321(A321) که تحویل شرکت ایران ایر شد، اظهار کرد: ذوق‌زدگی مسئولان در شأن ملت ایران نبود و درواقع برای پوشاندن بی‌نتیجه بودن برجام شاهد این ذوق‌زدگی‌ها بودیم.

وی به تحلیل اینگونه رفتارها پرداخت و افزود: به نظر می‌رسد با توجه به گذشت یک سال از اجرای برجام و از آنجایی که حامیان این موضوع دستاورد چندانی نداشتند در زمان تحویل ایرباس خواستند نشان بدهند که این از ثمرات برجام است.

این کارشناس سیاسی ابراز کرد: طبق مذاکرات و اصولی که در برجام ذکر شده بود بحث خرید هواپیما و وعده تحویل ایرباس مطرح نبود چراکه این موضوع کمکی به حل مشکلات اقتصادی مردم نکرده و معضل بیکاری جوانان را حل نمی‌کند.

وی ادامه داد: ایرباس هنوز خریداری نشده و در حال اجاره به شرط تملیک تحویل شرکت هواپیمایی ایران شده است البته ناگفته نماند که این موضوع موجب تقویت ناوگان هوایی کشور می‌شود.

این کارشناس سیاسی به آثار اقتصادی واقعی برجام اشاره کرد و گفت: برجام برخلاف انتظار آثار تخریبی داشته است.


قنبرلو با بیان اینکه یکی از وعده‌های دولت در برجام پس گرفتن پول‌های بلوکه شده ایران در خارج از کشور بود، تصریح کرد: پول نفت ایران برای مدت‌ها در چین بلوکه شده بود که متأسفانه دولت موفق نشد این مبلغ را از چینی‌ها تحویل بگیرد و با موافقت طرفین کالاهای چینی به سمت بازارهای ایران سرازیر شد؛ درواقع این موضوع نه تنها به اقتصاد کشور کمک نکرد بلکه موجب افزایش بیکاری و تعطیلی بسیاری از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم برجام تبدیل به یک ابزار برای فشار آوردن به ایران شده و دولت جدید آمریکا عنوان کرده است که با ورود خود متن برجام را بازبینی می‌کند و امتیازات داده شده را لغو خواهد کرد.

استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) عنوان کرد: اوباما و جان کری هم در آخرین روزهای حضور خود نیز توصیه می‌کنند که تحریم‌ها علیه ایران همواره باید حفظ شود و این کشور نباید غنی‌سازی داشته باشد.

قنبرلو در پایان اضافه کرد: امیدوارم دولت با صداقت تمام شرایط را برای مردم توضیح دهد تا در مورد برجام و اوضاع کنونی کشور شفاف‌سازی صورت گیرد قطع‌یقین مردم هم می‌پذیرند.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان