۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ایجاد هزار نیروگاه خورشیدی در استان قزوین اجرایی می‌شود
کد خبر: ۲۲۵۸۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ساعت: ۸:۱۹ ↗ لینک کوتاه

تا پایان سال جاری؛

ایجاد هزار نیروگاه خورشیدی در استان قزوین اجرایی می‌شود

ایجاد یک هزار نیروگاه خورشیدی در جهت اشتغال زایی و درآمدآفرینی برای مددجویان نیازمند تا پایان سال جاری اجرایی می‌شود.

 ایجاد هزار نیروگاه خورشیدی در استان قزوین اجرایی می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، وحید میرزایی بافتی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین شب گذشته(یکشنبه) در دیدار با مدیریت امور شعب بانک کشاورزی استان قزوین گفت: وظیفه نهاد امداد ارتقای سطح زندگی مددجویان است اما این رویکرد در بستر کمک‌های بلاعوض نیست بلکه تلاش می کنیم تا بستر استقلال معیشتی نیازمندان فراهم شود.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال برای مددجویان امری ضروری است چراکه بدون اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد، نمی‌توان نیازمندی آن را به کمک دیگران قطع کرد و از طرفی عزت بخشی به نیازمند در ایجاد اشتغال و استقلال معیشتی اوست.

این مسئول اضافه کرد: برای مددجویان امداد می‌توان با سرمایه گذاری در زمینه گلخانه و انرژی خورشیدی فرصت‌های درآمدآفرینی خوبی را مهیا کرد.

وی توضیح داد: در حال انجام پروژه نیروگاه‌های خورشیدی خانگی برای مددجویان هستیم منابع اعتباری برای هر نیروگاه تا سقف 250 میلیون ریال محاسبه شده است که شرکت برق تضمین خرید تا 20 سال را تعهد کرده است از طرفی نیروگاه‌های خورشیدی برای مددجویان درآمدی حدود 7 تا 8 میلیون ریال را به صورت ماهیانه خواهد داشت البته اجرای این طرح در استان خراسان با رضایت مجریان همراه بوده است.

میرزایی اعلام کرد: ایجاد هزار نیروگاه را در سال 95 اجرایی می‌کنیم که اولویت اجرا در مناطق روستایی است، این نیروگاه‌ها تولیدکننده انرژی پاک هستند که پنج مگاوات تولید برق خواهد داشت البته بخش عمده ای از هزینه راه اندازی از طریق تسهیلات بانکی و بخش دیگر از طریق منابع امداد تأمین می‌شود.

در ادامه این دیدار مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان قزوین نیز اظهار کرد: بانک کشاورزی این آمادگی را دارد که در ارائه پرونده مددجویان شرایط را برای پرداخت تسهیلات پیش از پایان سال فراهم کنیم.

موسی رمرودی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا روند پرداخت تسهیلات به مددجویان را به خصوص در زمینه اشتغال زایی با سرعت بیشتری انجام دهیم و البته انتظار نیز داریم در این روند تعامل خوب با امداد استمرار داشته باشد.

وی یادآورشد: برای تسهیل در پرداخت وام‌های مددجویان، رویه را به سمت تضمین‌های مورد قبول سوق داده ایم چراکه کسانی که از سوی امداد معرفی می‌شوند مستحق تر از سایر اقشار هستند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان