۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین از به رسمیت شناختن اسرائیل تا مقایسه غنی سازی با دوختن مانتو و خدمات رضاخان در ایران!
کد خبر: ۲۲۵۷۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اظهارات شاذ زیبا‌کلام؛

از به رسمیت شناختن اسرائیل تا مقایسه غنی سازی با دوختن مانتو و خدمات رضاخان در ایران!

به نظر می رسد زیبا کلام بیشتر برای خودنمایی هراز چند گاهی اظهارات شاذ بیان می کند و می خواهد با این کار در رسانه ها و بیین مردم خودنمایی کند.

از به رسمیت شناختن اسرائیل تا مقایسه غنی سازی با دوختن مانتو و خدمات رضاخان در ایران!
به گزارش صبح قزوین، صادق زیبا کلام دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه برادفورد است و هم‌اکنون استاد تمام دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌باشد.
برخی از رسانه‌ها معتقددند که وی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ از حامیان جریان اکبر هاشمی رفسنجانی بود و در زمانی که صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص نشده‌بود، زیباکلام تاکید داشت اصلاح‌طلبان می‌بایست پشت سر هاشمی قرار گیرند و نه کواکبیان و روحانی؛ زیرا کواکبیان و روحانی نمی‌توانند بیش از یک یا دو میلیون رای را به خود اختصاص دهند.
بعد از عدم تایید صلاحیت هاشمی در انتخابات توسط شورای نگهبان و عدم حضور محمد خاتمی و در نهایت کناره‌گیری عارف به نفع روحانی، زیباکلام به این نتیجه رسید که در انتخابات از حسن روحانی می‌توان حمایت کرد.
وی در مصاحبه‌ای که بعد از انتخابات انجام داد، روحانی را نه یک اصلاح‌طلب همچون خاتمی دانست و نه یک اصولگرای سنتی.
به نظر می رسد زیبا کلام بیشتر برای خودنمایی هراز چند گاهی اظهارات شاذ بیان می کند و می خواهد با این کار در رسانه ها و بیین مردم خودنمایی کند.
البته این اظهارات شاذ از دخالت درموضوعات کلان کشور مانند هسته ای، رابطه با آمریکا و اسرائیل گرفته تا سیاست خارجی دولت ها را در بر میگیرد.
بنده کشور اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم چراکه سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است زیبا کلام به تازگی در مناظره‌ای که با موضوع «تعامل انقلاب اسلامی با غرب» با حضور عبدالله گنجی برگزار شد اظهار نظیری عجیب درباره رژیم جعلی صهیونیسم کرده است که جای تامل و تاسف دارد.
قطعا یک استاد دانشگاه اطلاع دقیقی دارد که اسرائیل چه ستم ها و ظلم هایی در حق ملت مسلمان جهان به خصوص مردم ایران کرده و وجودش نامشروع است چطور به رسمیت می شناسد.
در حال حاضر این سوال مطرح است که آیا کسی نظر آقای زیبا کلام را در مورد اسرائیل پرسیده؟!آقای زیبا کلام؛ شما که به سازمان ملل استناد می کنید آیا نمی دانید سازمان ملل بلندی های جولان و قدس شرقی که اسرائیل تصرف کرده است را به رسمیت نمی شناسد پس باز هم از دید سازمان ملل اسرائیل متجاوز است؟! آیا نمی دانید سازمان ملل یک سازمان وابسته و غیربی طرف است و پس از جنگ جهانی دوم حق وتو به کشورهای پیروز رسید واینچنین شد که ده ها قطعنامه علیه اسرائیل تاکنون وتو شده است؟! انرژی هسته ای چه گلی بر سر ما زده زیبا کلام در مناظره‌ای که با حجت‌الاسلام سیدعباس نبوی با موضوع «رابطه با آمریکا» در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد نیز با انتقاد از انرژی هسته ای و بی فایده خواندن آن برای ایران گفت: آنقدر سرگرم پیشبرد آمریکاستیزی بودیم که یک نفر نپرسید این انرژی هسته‌ای قرار است به سر ما چه گلی بزند که مستقیم و غیرمستقیم برای آن هزینه‌هایی می‌پردازیم.
مقایسه غنی سازی با دوختن مانتو اظهارات زیبا کلام در بحث هسته ای فقط به آن چیزی که در بالا اشاره کردیم محدود نمی شود این استاد دانشگاه غنی سازی که حق مسلم مردم است را با دوخت مانتو مقایسه می کندو در نشست پرسش و پاسخ که با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با حضور محمد حسن قدیری ابیانه برگزار شد گفت: هر وقت شما برای خودتان مانتو و مقنعه دوختید و از نظر اقتصادی برایتان مقرون به صرفه بود هسته ای هم برای ما مقرون به صرفه است.
آنچه که ما انجام می دهیم مثل این می ماند که خودمان برای خودمان لباس بدوزیم.
چه هزینه و وقتی را باید صرف کنیم که می توانیم صرف چیزهای بهتر کنیم.
زیباکلام با بیان اینکه ما به اندازه کافی برای بحث هسته ای هزینه پرداخته ایم، افزود: بحث در این زمینه اصلا تخصصی نیست.
مردم با گوشت و پوست و خونشان دارند احساس می کنند چه هزینه ای را برای بحث هسته ای پرداخته اند و برای همین به نامزدی که اعتقاد داشت بحث هسته ای باید همچنان به پیش برود یعنی آقای دکتر جلیلی چهار میلیون بیشتر رای داده نشد در حالیکه معلوم بود که روحانی نمی خواهد به عنوان یک نامزد دیگر موضوع هسته ای را با آن هزینه وحشتناک به جلو ببرد.
وی عنوان کرد: ما این هسته ای را برای چه می خواهیم؟ اگر صنعت ساختمان و خودرو تعطیل شود دهها شغل و رشته دیگر گره خورده به این صنعت که تعطیل می شوند.
ولی من یک سوال دارم اگر فردو و نطنز فردا بسته شود کدام صنایع هستند که می خوابند؟ هیچ صنعتی! فقط کسانی که در فردو و نطنز دارند کار می کنند بیکار می شوند! امیدوارم در جام جهانی پوستمان را بکنند تا افغان‌ها شاد شوند اظهارات عجیب این استاد دانشگاه فقط به مسائل سیاسی و هسته ای محدود نمی شود بلکه وی در مسائل ورزشی و فوتبال هم دخالت می کند و صاحب نظر است.
زیبا کلام طی مقاله ای که در نکوهش حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران به رشته تحریر در آورده گفته است: در فوتبال هم متوقع هستیم و خود را برتر می دانیم.
مانند اینکه مردم ما فکر می کنند از افغان ها و عرب ها برتر هستند.
امیدوارم در جام جهانی با تیم های قدرتمند روبرو شویم و پوستمان را بکنند تا شادی به لبان افغان ها بنشیند! رضا خان فقط خدمت و خدمت و خدمت کرد! صادق زیباکلام در پاسخ به سخنان عباس سلیمی‌نمین در مناظره تلویزیونی، در سخنانی عجیب گفت: سلیمی نمین و دوستانش می گویند رضاخان خائن بوده و عامل انگلیس بوده، او مستبد بود و هرچه که بود، جز خدمت و خدمت و باز هم خدمت دستاورد دیگری نداشت!.
روحانی 80 درصدش اصولگراست این فعال سیاسی در بخشی از گفت و گوی خود با روزنامه «هفت‌ صبح» که در ویژه ‌نامه این روزنامه منتشر شده به اظهار نظر درباره گرایش سیاسی روحانی پرداخته و معتقد است که روحانی 80درصدش متعلق به جریان اصولگرایان است در صورتی که روحانی خودش بارها اعلام کرده است که به جریان یا طیف خاصی وابسته نیست و نام دولت را دولت اعتدال می داند اما جایی تعجب دارد که چرا زیباکلام ار جانب دیگران حرف می زند.
زیباکلام در این گفت‌وگو اظهار داشته :80 یا 90 درصد ایشان متعلق به جریان اصولگرایی است.
اما همان 10 یا 20 درصدی از او که نزدیک به آقای هاشمی است کافی است.
من آزاداندیشی را افسانه می دانم و اصلاً متعجب نیستم که در این مورد اتفاقی نیفتاده است.
من نمی گویم در زمینه کرسی های آزاداندیشی توفیقی نیافته ایم، یا اینکه نیت ما از آن چیست و یا اینکه این بحث بحث ثقیلی است، من این ماجرا را افسانه می دانم و اصلامتعجب نیستم که در این مورد اتفاقی نیفتاده است، من نمی گویم آن طور که باید و شاید به بحث پرداخته نشده است و یا اینکه باید سعه صدر داشت و منتظر رفع موانع بود، اصلامن معتقدم بنیاناً چیزی به نام آزاداندیشی نداریم.
منبع: دانا انتهای پیام/7008/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان