۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین زیرکی فرمانده ایرانی در برخورد با آمریکایی‌ها+عکس
کد خبر: ۲۲۵۶۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۶ ساعت: ۱۰:۵۱ ↗ لینک کوتاه

شهید تقوی فر از نوابغ اطلاعاتی دوران دفاع مقدس؛

زیرکی فرمانده ایرانی در برخورد با آمریکایی‌ها+عکس

مقدار زیادی دلار با خودمان داشتیم که اگر آمریکایی‌ها آنها را پیدا می‌کردند می‌توانستند حاج حمید را شناسایی کنند. آمریکایی‌ها برای سر حاج حمید جایزه تعیین کرده بودند.

زیرکی فرمانده ایرانی در برخورد با آمریکایی‌ها+عکس
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین  ،مقدار زیادی دلار با خودمان داشتیم که اگر  آمریکایی‌ها آنها را پیدا می‌کردند می‌توانستند حاج حمید را شناسایی کنند. آمریکایی‌ها برای سر حاج حمید جایزه تعیین کرده بودند.

پروین مرادی همسر سردار شهید مدافع حرم حاج سید حمید تقوی‌فر با بیان خاطره ای از برخورد حاج حمید با نیروهای آمریکایی در کشور عراق روایت می‌کند: یکی از دوستان عراقی‌ حاج حمید تعریف می‌کرد که وقتی آمریکا عراق را اشغال کرده بود ما به همراه  «ابومریم» (حاج حمید) در عراق جلسه‌ای داشتیم.
بعد از جلسه، حاج حمید گفت: «به دلایل امنیتی حتما باید تغییر مکان بدهیم». در مسیر بودیم که ساعت حکومت نظامی آغاز شد . آمریکایی‌ها خودرو ما را نگه داشتند و پرسیدند: «چرا در زمان حکومت نظامی تردد می‌کنید؟»

 سه نفر بودیم. آنها دست‌های ما را از پشت بستند و با صورت روی خاک‌های کنار جاده خواباندند .مقدار زیادی دلار همراهمان بود.ما نگران این بودیم که اگر پول‌ها را پیدا کنند حتما به ما مشکوک می‌شوند و «ابومریم» را شناسایی خواهند کرد.

 شروع به گشتن ماشین کردند. ما با نگرانی از حاج حمید می‌پرسیدیم که چه کار کنیم؟! ترسیده بودیم. اما حاج حمید آرام و خونسرد بود .آمریکایی‌ها مدام داد می‌زدند که با هم حرف نزنید .بالاخره نتوانستند چیزی پیدا کنند.

با اینکه عکس‌های حاج حمید در سراسر عراق پخش شده بود و برای سرش جایزه تعیین کرده بودند نتوانستند شناسایی‌اش کنند. تا صبح ما را در گوشه خیابان نگه داشتند.

وقتی حکومت نظامی تمام شد  آزادمان کردند.از حاج حمید پرسیدیم: «آن همه دلار را کجا پنهان کردید که نتوانستند پیدایشان کنند ؟!»حاج حمید گفت : «توی کفش‌های شما.»
سردار حاج حمید تقوی‌فر از فرماندهان اطلاعات و عملیات در دوران دفاع مقدس بود که پس از حضور تروریست‌های تکفیری در منطقه به عراق رفت و ششم دی‌ماه سال 1393 در منطقه عزیزبلد به شهادت رسید.

نام «حمید تقوی‌فر» آن‌چنان ناشناخته بود که کمتر کسی چنین اسمی را شنیده بود. این در حالی بود که این فرمانده ارشد یکی از نوابغ اطلاعاتی دوران دفاع مقدس و از فرماندهان کار کشته بود که در عرصه پیکار با دشمنان چندین مرتبه تا مرز شهادت پیش رفت ولی تقدیر الهی به گونه‌ای رقم خورد که او در کشور عراق به درجه شهادت برسد.




انتهای پیام/1404

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان