۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ایجاد ۱۳۰ هزار شغل برای مددجویان طی ۴ سال اخیر
کد خبر: ۲۲۵۶۶۹ نویسنده: دکتر قاسم عبداله‌زاده تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۶ ساعت: ۱۰:۴ ↗ لینک کوتاه

قائم‌مقام توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

ایجاد ۱۳۰ هزار شغل برای مددجویان طی ۴ سال اخیر

قائم‌مقام توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: از سال۹۱ تاکنون قریب۱۳۰ هزار اشتغال برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی ایجاد شده است.

ایجاد ۱۳۰ هزار شغل برای مددجویان طی ۴ سال اخیر
دکتر قاسم عبداله‌زاده قائم ‌مقام توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات بهزیستی در جهت تسهیل اشتغال مددجویان اظهار کرد: حدود ۶۰۰ هزار نفر از جامعه تحت پوشش بهزیستی در رِنج سنی اشتغال قرار دارند.

وی افزود: پیش بینی ما این است کمتر از ۲۰۰ هزار نفر از این تعداد، واجد شرایط هستند و می‌توانند مهارت‌های آموزشی و فنی را کسب کنند و وارد بازار کار شوند.

تعهد سازمان ایجاد ۴۵ هزار فرصت شغلی در سال است
قائم‌مقام توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: از سال ۹۱ تاکنون قریب ۱۳۰ هزار اشتغال برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: تعهد ما در برنامه ایجاد ۴۵ هزار فرصت شغلی در سال است که بسترسازی و هماهنگی آن بر عهده بهزیستی است و از ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: ما در بخش ایجاد اشتغال نمی‌توانیم به طور مستقیم وارد شویم بلکه از طریق اعطای تسهیلات خوداشتغالی، آموزش مهارت‌های کسب و کار، پرداخت سهم بیمه کارفرمایی و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت خیران در راستای ایجاد اشتغال افراد و ورود آنها به چرخه کار و تولید کشور تلاش می‌کنیم.

افزایش مستمری مددجویان بهزیستی به ۲۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد
عبداله‌زاده با اشاره به اقدامات بهزیستی برای احداث واحدهای مسکونی برای جامعه هدف این سازمان بیان کرد: میزان متوسط هدفگذاری ما در سال ۵ هزار واحد مسکونی است که برای ساخت این تعداد واحدهای مسکونی در حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی تامین می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: معادل همین میزان نیز از طریق کمک‌های خیرین تامین می‌شود و همچنین تقریبا همین میزان نیز از محل آورده‌های مددجویان برای احداث واحدهای مسکونی هزینه می‌شود.

وی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان بهزیستی بیان کرد: میزان متوسط افزایش مستمری در قانون برنامه ششم، ۲۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد پیش بینی کردند که در صورت تصویب قانون، اجرایی می‌شود.

تاسیس صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان و مددجویان
قائم‌مقام توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور مهم‌ترین اولویت بهزیستی کشور در سال جاری را پیگیری برای تاسیس صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر اساسنامه و سند سیاستی این صندوق در کمیسیون اجتماعی دولت است.

وی با اشاره به اهداف تاسیس صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی بیان کرد: با توجه به اینکه جامعه هدف بهزیستی در بحث دریافت تسهیلات از بانک‌ها و تامین منابع قرض الحسنه مشکل دارند بنابراین آرمان ما راه‌اندازی این صندوق به عنوان پشتوانه‌ای برای اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف می‌باشد.

ایجاد نمایشگاه‌ و فروشگاه‌های دائمی و فصلی در خارج از کشور
عبداله‌زاده تصریح کرد: ایجاد نمایشگاه‌ و فروشگاه‌های دائمی و فصلی در خارج از کشور به واسطه خیرین یکی دیگر از اقدامات بهزیستی است تا بتوانیم محصولات و مصنوعات جامعه هدف را به ویژه صنایع دستی آنها را در بازار خارج از کشور به فروش برسانیم که در حال حاضر بازار روسیه مدنظر است.

وی با اشاره به ایجاد 28 هزار اشتغال در سال جاری بیان کرد: بالغ بر ۷۰ هزار طرح اشتغال زایی به بانک‌های عامل معرفی شده که هنوز پرداخت نشده‌اند و در مجموع حدود ۱۳ هزار طرح نیز پرداخت شده است و همچنین در حدود 28 هزار فرصت شغلی در سال جاری ایجاد شده است.

قائم‌مقام توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مدیریت توانمند شرکت شامپو فیروز قزوین گفت: آقای موسوی مدیر مجموعه شامپو فیروز، فرد توانمندی است که ایده و آرمان‌های سازمان بهزیستی در ارتباط با معلولان را در قزوین پیاده کرده است به طوریکه اصلا تصور چنین چیزی را نداشتم.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت و توانایی ایشان بیشتر استفاده کرد زیرا در صورتیکه در تامین تسهیلات و یا امکانات مورد نیاز کمک شود می‌توان این کار را نه فقط در سطح استان بلکه در سطح کشور توسعه داد.

شرکت فیروز قزوین به عنوان الگو به سایر استان‌ها معرفی شود
عبداله‌زاده اضافه کرد: از سوی دیگر می‌توان نمایندگی فروش این محصولات را در سایر استان‌ها به معلولان و کانون‌های معلولان واگذار و از این طریق برای آنها نیز اشتغال ایجاد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: اقدام مدیر شرکت شامپو فیروز بسیار ارزشمند است و استان‌های دیگر نیز باید از آن الگو بگیرند چراکه ما دانش توانمندسازی معلولان را در کشور داریم اما در استان قزوین تحقق آن را در عمل کاملا مشاهده کردیم.

قائم‌مقام توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: در این شرکت نزدیک به ۵۰۰ نفر مشغول به کارند که حدود ۴۰۰ نفر آن معلول هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مناسب انجام شده در شرکت فیروز خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات برجسته شرکت فیروز این است که هر کاری را متناسب با نوع و شدت معلولیت برای معلولان تعریف و مناسب سازی محل کار نیز انجام شده است که این کار باید مستند سازی و به دیگران معرفی شود.

عبداله‌زاده تصریح کرد: ما بیش از اینکه نیازمند پول و منابع مالی باشیم نیازمند فکر و ایده هستیم که قابلیت اجرایی داشته باشد و این امر شدنی است در شرایط کنونی کشور، شرکت فیروز الگویی برجسته است و می‌توان بسیاری از کارهای مشابه را انجام داد.

وی در پایان گفت: بهزیستی استان قزوین به نظر من وارد یک فاز جدید مدیریتی شده است و اگر این هم افزایی در بدنه مجموعه ایجاد شود با توجه به کارهایی که در دست اقدام دارند و بهره مندی از ظرفیت همکاران تحصیل کرده، مجموعه توانمندی است که می‌تواند بیش از این جایگاه خود را در رده بندی و ارزیابی کشوری ارتقاء بخشند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان