۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین پرداخت ۹۵۱ میلیاردتومان تسهیلات به واحدهای تولیدی قزوین
کد خبر: ۲۲۵۶۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۶ ساعت: ۹:۲۹ ↗ لینک کوتاه

در جلسه شورای بانک‌ها اعلام شد؛

پرداخت ۹۵۱ میلیاردتومان تسهیلات به واحدهای تولیدی قزوین

استاندار قزوین در جلسه شورای بانک ها اعلام کرد از ابتدای امسال ۹۵۱ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان قزوین پرداخت شده است.

پرداخت ۹۵۱ میلیاردتومان تسهیلات به واحدهای تولیدی قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، فریدون همتی استاندار قزوین شب گذشته(شنبه) در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: 951 میلیاردتومان تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب و پرداخت مستقیم و ابلاغی معاون اول رئیس جمهور به بخش تولید پرداخت شده است.

وی از بانک‌ها خواست تا پایان امسال 100 میلیارد تومان به متقاضیان واحدهای تولیدی تسهیلات پرداخت کنند.

استاندار قزوین از مسئولان بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی خواست پرونده‌های رد شده واحدهای تولیدی را مجدد بررسی و درصورت امکان از آنها حمایت کنند.

وی همچنین از زوج‌های جوان درخواست کرد برای گرفتن وام ازدواج که اعتبار آن از سفر رئیس جمهور تامین شده است، به شعب اعلام شده مراجعه کنند.

این مسئولحفظ اشتغال واحدهای تولیدی دریافت کننده تسهیلات طرح رونق را موضوعی که نیازمند مراقبت و نظارت مستمر است، دانست و گفت: در این رابطه باید اطلاعات و وضعیت همه واحدهای دریافت کننده وام را به طور ماهانه در اختیار داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان، هشدار داد: اگر نظارت و مراقبت لازم را در خصوص هزینه کرد تسهیلات طرح رونق تولید در محل‌های تعیین شده نداشته باشیم، منابع مالی اختصاص یافته برای تقویت بخش صنعت و کشاورزی استان دچار انحراف شده و از مسیر مشخص شده خارج می‌شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی دریافت کننده تسهیلات رونق تولید باید به رقم تعهد اشتغال خود پایبند باشند، بیان کرد:در این راستا با واحدهایی که به تعهدات خود عمل نکرده و نیروهای خود را تعدیل و بیرون کنند به طور جدی برخورد می‌شود.

وی خواستار تسریع بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای متقاضی شد و اظهار کرد: میزان دقیق اشتغال و تولید واحدهای نیمه تمام و غیرفعال که با پرداخت وام‌های یاد شده راه اندازی می‌شوند باید مشخص شده و گزارش آن در کارگروه اعلام شود.

استاندار گفت: اولویت و سمت و سوی تسهیلات رونق تولید باید به طرح‌های نیمه تمام اختصاص یابد تا شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در استان باشیم.

این مسئول در ادامه بر نظارت بر نحوه مصرف منابع بانکی در استان تاکید و افزود: باید ضمن بررسی‌های لازم، مشخص شود منابع بانکی استان صرف چه بخش هایی و در کجاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: با بررسی این موضوع از سوی یک تیم ارزیاب و ناظر می توان جهت گیری هر کدام از بانک‌ها و تاثیر منابع اعطایی آنها در قالب تسهیلات به بخش‌های مختلف، به طور دقیق آگاه شد.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه از مدیران بانک‌های عامل استان خواست تا در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید به بنگاه های اقتصادی شامل طرح های صنعتی، کشاورزی و گردشگری، سرعت ببخشند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان