۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تفاهمنامه اجرای آبیاری نوین ۸۶۸۶ هکتار از اراضی به امضاء رسید
کد خبر: ۲۲۵۵۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۵ ساعت: ۱۳:۳۳ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استاندار قزوین:

تفاهمنامه اجرای آبیاری نوین ۸۶۸۶ هکتار از اراضی به امضاء رسید

معاون اقتصادی استاندار قزوین عنوان کرد: طبق مفاد این تفاهمنامه، اجرای طرح تا ۲۵ اسفندماه به پایان خواهد رسید و سرجمع ۱۳۳۴۹ هکتار از اراضی کشاورزی استان در سالجاری به صورت آبیاری نوین کشت خواهد شد.

تفاهمنامه اجرای آبیاری نوین ۸۶۸۶ هکتار از اراضی به امضاء رسید
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار پیش از ظهر امروز(شنبه) در جلسه با مسئولان جهاد کشاورزی در استانداری گفت: با توجه به تعهد استان باید 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شود.

وی در ادامه افزود: تاکنون 4663 هکتار عملیاتی شده و امروز برای اجرای 8686 هکتار دیگر، تفاهمنامه ای فی مابین جهاد کشاورزی استان، سازمان همایاری شهرداری‌ها و انجمن صنفی شرکت‌های مشاور و پیمانکار آب و خاک به عنوان مجری طرح به امضاء رسید.

حبیبی ادامه داد: طبق مفاد این تفاهمنامه، اجرای طرح تا 25 اسفندماه به پایان خواهد رسید و سرجمع 13349 هکتار از اراضی کشاورزی استان در سالجاری به صورت آبیاری نوین کشت خواهد شد.

وی اذعان کرد: سقف تعرفه بلاعوض دولت 90 میلیون ریال برای طرح های عمومی است که مابقی آن توسط کشاورزان پرداخت خواهد شد.

معاون استاندار درباره تعهدات طرفین قرارداد گفت: لوله و اتصالات مورد استفاده توسط مجری طرح از سوی سازمان همیاری شهرداری‌های استان تا سقف 90 میلیون ریال یارانه طرح تأمین و در اختیار مجری قرار داده خواهد شد.

حبیبی تصریح کرد: با این روش ضمن اینکه اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می‌‎شود، در جلوگیری از بیکاری و افزایش رونق اقتصادی استان اثرگذار خواهد بود و فرمانداران استان نیز نسبت به اجرای صحیح طرح و تفکیک شهرستانی نظارت کامل داشته باشند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان