۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین دولت یازدهم ۹۷ هزار میلیارد تومان بدهی به سیستم بانکی ایجاد کرد+ جدول
کد خبر: ۲۲۵۵۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۵ ساعت: ۱۱:۱۱ ↗ لینک کوتاه

آمار بانک مرکزی؛

دولت یازدهم ۹۷ هزار میلیارد تومان بدهی به سیستم بانکی ایجاد کرد+ جدول

مسئولان دولت یازدهم در حالی از بدهی‌های به جای مانده از دولت احمدی‌نژاد انتقاد می‌کنند، که بدهی دولت به سیستم بانکی در سه سال اخیر رشد عجیبی پیدا کرده است.

دولت یازدهم ۹۷ هزار میلیارد تومان بدهی به سیستم بانکی ایجاد کرد+ جدول
به گزارش سرویس اقتصادی   صبح قزوین ، بر اساس آمارهای بانک مرکزی، بدهی دولت به سیستم بانکی در ابتدای دولت یازدهم (پایان تیر 92) 81.7 هزار میلیارد تومان بود. این بدهی بر اساس آخرین آمار متشرشده، در پایان آبان 95 به 178.6 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

 دولت یازدهم 97 هزار میلیارد تومان بدهی به سیستم بانکی ایجاد کرد+ جدول

بر این اساس، در 40 ماه عملکرد دولت یازدهم، بدهی دولت به سیستم بانکی بیش از دو برابر شده و افزایش 118 درصدی پیدا کرده است.

این آمار نشان می‌دهد در طول فعالیت دولت یازدهم بدهی دولت به سیستم بانکی نزدیک به 97 هزار میلیارد تومان بیشتر شده است. بنابراین می‌توان گفت در حالی که تمامی دولت‌های قبل 81.7 هزار میلیارد تومان بدهی به سیستم بانکی ایجاد کرده بودند، دولت یازدهم به تنهایی بیش از همه دولت‌های قبل بر این بدهی افزوده است. سهم دولت یازدهم در سه سال و اندی از فعالیتش از بدهی 178 هزار میلیارد تومانی به سیستم بانکی 54 درصد و سهم همه دولت‌های قبل 46 درصد بوده است.

 دولت یازدهم 97 هزار میلیارد تومان بدهی به سیستم بانکی ایجاد کرد+ جدول

به رغم ادعاي انضباط مالي در دولت یازدهم آمارهای فوق بیانگر آن است که در سه سال اخیر نه تنها هيچ‌گونه تغيير در رويكرد دولت در رابطه با استقراض از سیستم بانکی رخ نداده بلكه   تشديد هم شده است. بدین ترتیب دولت به بزرگترین بدهکار بانکی تبدیل شده است.




انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان