۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین دستگیری ۱۶ نفر متخلف شکار غیرمجاز
کد خبر: ۲۲۵۴۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۵ ساعت: ۸:۳۱ ↗ لینک کوتاه

در شهرستان البرز صورت گرفت؛

دستگیری ۱۶ نفر متخلف شکار غیرمجاز

در ۹ ماهه سال جاری ماموران و کارشناسان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان البرز موفق به دستگیری ۱۶ نفر متخلف محیط زیستی شده اند.

دستگیری ۱۶ نفر متخلف شکار غیرمجاز
سیاوش غیاثوند رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از شکار غیرمجاز حیات وحش توسط افراد سودجو و قانون شکن، کارشناسان و مامورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز تعداد 501 نفر/روز پایش روزانه و 92 نفر/روز پایش شبانه را در سطح زیستگاه‌های شهرستان البرز انجام داده اند.

وی در ادامه افزود: پیرو ماموریت‌های انجام شده 16 نفر متخلف محیط زیستی دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت تعیین و اعلام مجازات به مراجع قضایی معرفی شده اند.

این مسئول ادامه داد: از این متخلفان 6 نفر به اتهام شکار غیر مجاز، 4 نفر به اتهام شروع به شکار با سلاح غیرمجاز، 4 نفر به اتهام تخریب محیط زیست و تعلیف غیرمجاز، یک نفر به اتهام زنده گیری و نگهداری حیات وحش و یک نفر نیز به اتهام قطع درخت به مراجع قضایی معرفی شده اند.

غیاثوند عنوان کرد: از متخلفین 3 قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی دولول قاچاق، 23 عدد فشنگ ساچمه کالیبر 12، لاشه 14 قطعه پرنده وحشی از گونه‌های کبک، کبوتر چاهی، یاکریم و سار و یک بطانه سنجاب ایرانی زنده کشف و ضبط شده است.

وی اذعان کرد: کارشناسان و ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز به صورت مستمر و شبانه روزی نسبت به پایش محیط زیست و شناسایی افراد و فعالیت‌های مخرب محیط زیست اقدام کرده و با متخلفان برابر قانون برخورد شده است.

این مسئول همچنین از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه شکار غیرمجاز و فعالیت مخرب محیط زیست مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا بموقع پیگیری و با تخلفات احتمالی برخورد شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان