۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین کسانی که به وحدت ملی خدشه وارد کنند، منافقند/ آیت‌الله هاشمی پرورش یافته دین است نه سیره امیرکبیر
کد خبر: ۲۲۵۳۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۴ ساعت: ۱۴:۱۱ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

کسانی که به وحدت ملی خدشه وارد کنند، منافقند/ آیت‌الله هاشمی پرورش یافته دین است نه سیره امیرکبیر

امام جمعه قزوین با بیان اینکه کسانی که به وحدت ملی خدشه وارد کنند، منافقند، عنوان کرد: عده‌ای با قیاس آیت‌الله هاشمی با امیرکبیر کاری ناصواب انجام می‌دهند چراکه ایشان پرورش یافته قال الصادق، باورها و اعتقادات دینی هستند.

کسانی که به وحدت ملی خدشه وارد کنند، منافقند/ آیت‌الله هاشمی پرورش یافته دین است نه سیره امیرکبیر
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام (ره)، انقلاب و رهبری اظهار کرد: استقبال بی‌نظیر مردم از مراسم تدفین ایشان لبیک و احترام به دعوت رهبر معظم انقلاب بود و این نشان دهنده بصیرت ملت و درایت رهبری است.

وی با تاکید بر اینکه برپایی وحدت میان توده‌های مردمی بهترین امر به معروف است، افزود: بدترین منکر، تفرقه و اختلاف افکنی بین صفوف مردمی بوده و انتقاد منصفانه و دلسوزانه مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه تالیف کتابی با موضوع فلسطین توسط آیت‌الله هاشمی یکی از ارزنده‌ترین تالیفات وی بود، گفت: نوشتن کتابی پیرامون امیرکبیر توسط ایشان به یک سرمایه ملی تبدیل شد.

عابدینی ابراز کرد: عده‌ای با قیاس آیت‌الله هاشمی با امیرکبیر کاری ناصواب انجام می‌دهند چراکه ایشان پرورش یافته قال الصادق، باورها و اعتقادات دینی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مبارزات مستمر و تحمل سال‌ها زندان و شکنجه توسط رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اضافه کرد: امروز با قرار گرفتن در ایام ارتحال آیت‌الله هاشمی، عده‌ای در فضای مجازی به تفرقه میان توده‌های مردمی می‌پردازند؛ کسانی که به وحدت ملی خدشه وارد کنند از منافقین هستند.

وی با اشاره به آیات قرآن و آموزه‌های دینی افزود: کار منافقین این است که امر به منکر می‌کنند و از معروف باز می‌دارند لذا همین منافقین هستند که مردم را از وحدت باز می‌دارند؛ هرکس که تخم کینه بنگارد منافق است.

منتسب کردن امام جمعه به یک جناح خاص، مصداق بارز تهمت است
عابدینی با بیان اینکه نماز جمعه مایه وحدت بین اقشار و سلایق مختلف است، ادعان داشت: امام جمعه متعلق به همه جناح‎ها بوده و منتسب کردن او به یک جناح خاص، مصداق بارز تهمت است.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: هر کدام از افراد حاضر در نماز جمعه باید عضو فعال ستاد نماز جمعه باشند و باید بکوشیم تا این آیین الهی را با شکوه تمام برگزار کنیم؛ در روایات آمده‌ که اگر کسی عمدا سه جمعه پی در پی بدون هیچ دلیل موجهی به نماز جمعه نرود از منافقین است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: یکی از مناسبت‌های تاریخی خوشحال کننده‌ای که در پیش داریم خبر “شاه رفت و امام آمد” است.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: هر کس با خداوند باشد به عزت می‌رسد که ما این موضوع را در امام خمینی (ره) دیدیم و هر کس پشت به خداوند کرد مانند شاه خوار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مصداق عاقبت شاه در جامعه امروز ما همان کسانی‌اند که با خوش‌بینی و اعتماد به آمریکا موجبات ذلت در دنیا را فراهم می‌کنند.

امام جمعه قزوین افزود: قرآن کریم با دعوت به تقوا از انسان‌ها شخصیتی آسمانی می‌سازد لذا قرائت قرآن، دیدن نص قرآن و شنیدن موجب بصیرت می‌شود.

عابدینی بیان کرد: تقوا قدرت تشخیص خوب از بد را به انسان عطا می‎کند و نمی‌گذارد کورکورانه از هر گفتار و عملی پیروی کند و ناهنجاری‌ها نمی‌تواند به راحتی او را از راه راست گمراه کند.

کسانی که فرهنگ “نمی‌توانیم” را به جامعه القا می‌کنند از منفاقین هستند
نماینده ولی فقیه در استان یادآوری کرد: از آنجایی که خداوند برای اهل تقوا راه نجاتی قرارمی‌دهد، این افراد هیچگاه دچار حیرانی و سردرگمی نخواهند شد و خداوند قطعا اهل تقوا را امیدوار قرار می‌دهد

وی تشریح کرد: افرادی هستند که ادعا می‌کنند به خدا و روز رستاخیز ایمان دارند درحالی که دروغ گفته و نسبت به خدا خدعه و نیرنگ به کار می‌برند باید بدانند این خدعه‌ها علیه خودشان است.

خطیب نماز جمعه قزوین ابراز کرد: اگر کسی وحدت مردم را به فساد بکشد و امید آن‌ها را تضییع کند و فرهنگ “نمی‌توانیم” را به جامعه القا کند به طور یقین این از علائم نفاق است.

عابدینی در پایان افزود: عده‌ای قصد دارند منافق گونه، جامعه مومن را در قبال دوستان شیطانی خود به استهزا بکشانند باید گفت؛ این افراد عقل‌شان از کار افتاده و امیدی به بازگشت آن‌ها به راه راست نیست.

انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان