۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مرحوم هاشمی در هیچ کدام از جریان‌های سیاسی تعریف نمی‌شد
کد خبر: ۲۲۵۲۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۳ ساعت: ۱۳:۵۰ ↗ لینک کوتاه

معاون پارلمانی رئیس جمهور در قزوین:

مرحوم هاشمی در هیچ کدام از جریان‌های سیاسی تعریف نمی‌شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور در قزوین بیان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فراجناحی عمل می‌کرد و در هیچ کدام از جریان‌های سیاسی تعریف نمی‌شد و با همه پدرانه و بزرگوارانه برخورد می‌کرد.

مرحوم هاشمی در هیچ کدام از جریان‌های سیاسی تعریف نمی‌شد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور با حضور در مراسم استانی بزرگداشت مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یار دیرین انقلاب و رهبری که ظهر امروز(پنج شنبه) با حضور مسئولان کشوری و استانی در مسجد محمد رسول‌الله(ص) شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی انسانی صبور، فقیهی سیاستمدار، عالمی عامل، روحانی برجسته و مدیری مدبر و منصف بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور به زحمات و خدمات این مرحوم به جهان اسلام، نهضت امام(ره) و همیاری و همراهی با رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: صحبت کردن در مورد این عالم بزرگوار و مجتهد نامی کار بسیار سختی است.

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی از جایگاه علمی بالایی برخوردار بود، عنوان کرد: ایشان از 14 سالگی تحصیل در حوزه علمیه قم را شروع کرد و در محضر اساتید بزرگ و مراجع عالیقدری مانند آیت‌الله بروجردی و امام خمینی(ره) کسب فیض کرد.

امیری تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از افراد نزدیک به امام(ره) بود و برای اهداف امام و انقلاب هرگونه فداکاری انجام داد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی برای اعتلای فرهنگ قرآنی و برای توسعه فرهنگ دینی فعالیت مؤثری داشته است، گفت: شخصیت علمی این مرحوم تحت‌الشعاع شخصیت سیاسی ایشان قرار گرفت و جایگاه علمی و فرهنگی وی شناخته نشده است.

وی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را یکی از رنج کشیده‌های انقلاب دانست و بیان کرد: ایشان برای به ثمر رسیدن انقلاب اعتلای اسلام و برپایی حکومت اسلامی سختی و مرارت‌های بسیاری را تحمل کرد.

امیری تأکید کرد: هاشمی رفسنجانی در هیچ جای تاریخ انقلاب غائب نبود و در تمام صحنه‌ها حضور فعالی داشت و در زمان پیروزی انقلاب نقش پررنگی در سازمان‌دهی و مدیریت نیروهای انقلابی داشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور به 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی یکی از مسائلی بود که کشور را در برابر استکبار جهانی قرار داد و امام خمینی(ره) فرماندهی جنگ را که بسیار پیچیده بود و یک شخصیت مدبر را طلب می‌کرد به هاشمی رفسنجانی سپرد.

این مسئول با اشاره به دیگر خدمات این مرحوم ابراز کرد: تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی یکی از خدمات برجسته هاشمی رفسنجانی به نظام است؛ دهم اکنون این دانشگاه حدود 5 میلیون فارغ‌‌التحصیل دارد و اگر شرایط مهیا نبود امروزه بسیاری از جوانان ما در خارج از کشور مشغول به تحصیل می‌شدند که این مهم ضمن خروج ارز موجب اثرات منفی فرهنگی بر کشور می‌شد.

امیری اضافه کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مدیری مقتدر و با صلابت بود اما در عین حال در بحث‍‌‌های شخصی و گاهی که می‌شنید کسی گرفتار است بسیار رئوف و مهربان بود و با بزرگواری رفتار می‌کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: مرحوم هاشمی رفسنجانی به دنبال همگرایی و وحدت بود و از افراط و تفریط دوری می‌کرد و اینکه اعتدال به سمت افراط برود مورد قبول ایشان نبود.

وی افزود: این عالم بزرگ معتقد بود که برای رسیدن به اهداف نظام همه باید با هم باشند و به شدت مراقب بود که تفرقه ایجاد نشود.

امیری در پایان اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فراجناحی عمل می‌کرد و در هیچ کدام از جریان‌های سیاسی تعریف نمی‌شد و با همه پدرانه و بزرگوارانه برخورد می‌کرد.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان