۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تنظیم سند استانی کاهش فقرغذایی گروه‌های کم درآمد
کد خبر: ۲۲۵۱۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۳ ساعت: ۹:۴۴ ↗ لینک کوتاه

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی قزوین خبر داد:

تنظیم سند استانی کاهش فقرغذایی گروه‌های کم درآمد

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین از تنظیم سند استانی کاهش فقر غذایی برای گروه‌های کم درآمد در قزوین خبر داد و گفت: بسیج ظرفیت‌ها و کمک‌ بخش‌های غیردولتی بویژه استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد جهت محرومیت زدایی در جامعه امری ضروری است.

تنظیم سند استانی کاهش فقرغذایی گروه‌های کم درآمد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، بهاره رحمانی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین در نخستین کمیته کاهش فقر غذایی استان که صبح امروز(پنج‌شنبه) در سالن جلسات اداره کل بهزیستی استان برگزار شد، اظهار کرد: گروه‌های هدف این کمیته را کودکان 3 تا 6 سال در روستا مهدها، کودکان زیرشش سال خانواده‌های نیازمند، مادران شیرده و خانواده‌های داری فرزند چند قلو تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر حساس سازی مسئولین سایر ارگان‌ها به منظور ارائه طرح‌ها و برنامه‌های مناسب برای رفع محرومیت‌های نیازمندان و مشارکت در طرح‌های کاهش فقر غذایی اقشار آسیب‌پذیر افزود: تنظیم سند استانی کاهش فقر غذایی گروه‌های کم درآمد با بکارگیری خردجمعی و توان اصحاب علمی و تجربی استان از اولویت‌های این کمیته است.

رحمانی خاطرنشان کرد: در راستای طراحی، تجهیز و بروز رسانی بانک اطلاعاتی در خصوص میزان سوء تغذیه و شیوع آن در میان خانواده‌های کم درآمد به ویژه در بین کودکان مناطق محروم استان نیازمند افزایش هماهنگی و ارتقاء هرچه بیشتر همکاری‌های بین بخشی درجهت طراحی مدلی برای شناسایی دقیق گروه‌های هدف هستیم.

معاون اجتماعی بهزیستی استان بیان کرد: استفاده از کمک‌های خیرین و نیکوکاران و گسترش فرهنگ مسئولیت پذیری و پاسخگویی در قبال اقشار محروم جامعه امری مهم است.

ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد جهت محرومیت زدایی در جامعه
وی در ادامه هدایت امکانات و کمک‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت‌های آنها به عنوان معین دولت در تحقق برنامه‌ها و همچنین ارائه خدمات و حمایت‌های اجتماعی معطوف به کاهش فقر غذایی را از اهداف مهم این کمیته برشمرد.

این مسئول برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی توانمندسازی فقرا جهت خروج از چرخه فقر و پیشگیری از آسیب‌های آینده با هدف بهبود کیفیت زندگی مردم و افزایش رفاه اجتماعی آنها را از دیگر برنامه‌های این کمیته عنوان کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کودکان و والدین در استان موجب ارتقاء آگاهی‌ها و اصلاح عادات و رفتار تغذیه‌ای کودکان در استان خواهد شد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین در پایان بسیج ظرفیت‌ها و هدایت امکانات و کمک‌های بخش‌های غیردولتی بویژه استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد جهت محرومیت زدایی و تحقق اهداف کمیته را امری ضروری دانست.

گفتنی است، این کمیته متشکل از اداره کل بهزیستی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان