۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بازدید ۵ هزارنفر از نمایشگاه مدولباس ایرانی اسلامی/ اختتامیه ۲۸ دی ماه برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۲۵۰۹۶ نویسنده: اشرف کاظمی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ ساعت: ۱۴:۲۸ ↗ لینک کوتاه

دبیر تخصصی جشنواره کشوری مد و لباس اعلام کرد:

بازدید ۵ هزارنفر از نمایشگاه مدولباس ایرانی اسلامی/ اختتامیه ۲۸ دی ماه برگزار می‌شود

دبیر فنی تخصصی جشنواره کشوری مد و لباس ایرانی اسلامی با اشاره به بازدید بیش از ۵ هزار نفر از نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی قزوین گفت: آئین اختتامیه جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی ۲۸ دی ماه برگزار می‌شود.

بازدید ۵ هزارنفر از نمایشگاه مدولباس ایرانی اسلامی/ اختتامیه ۲۸ دی ماه برگزار می‌شود
اشرف کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برگزاری جشنواره کشوری مد و لباس ایرانی- اسلامی در قزوین اظهار کرد: این جشنواره نخستین جشنواره کشوری مدو لباس ایرانی - اسلامی است که در استان قزوین و به میزبانی شهر اقبالیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اجرای این جشنواره افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره 9 ماه به طول انجامید و در این بازه زمانی جلسات و نشست‌های مختلفی برای اجرای برنامه‌ها برگزار شد.

ایجاد بانک اطلاعاتی از 354 نخبه طراحی و دوخت کشور
این مسئول تصریح کرد: نخستین جشنواره کشوری مد و لباس ایرانی اسلامی استان قزوین در شهر اقباليه با كمك مسئولين شهر با 9 ماه کار کارشناسی شده و برگزاری بیش از 62 جلسه اجرایی و تخصصی، توانسته یک بانک اطلاعاتی از 354 نخبه طراحی و دوخت کشور ایجاد کند.

دبیر فنی تخصصی جشنواره کشوری مد و لباس ایرانی اسلامی در قزوین خاطرنشان کرد: جمع‌آوری آثار از کل کشور 20 آبان ماه سال جاری شروع و تا 12 دی ماه ادامه داشت که خوشبختانه با استقبال خوب طراحان لباس سراسر کشور 470 اثر از 17 استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی ادامه داد: پس از کارشناسی و داوری بیش از 200 اثر وارد نمایشگاه جشنواره شد این آثار شامل مانتوهای اداری، مجلسی، رسمی و سنتی و همچنین چادر بود.

کاظمی عنوان کرد: با حضور داوران و نگاه تخصصی به آثار بیش از 150 اثر به بخش نهایی راه یافته‌اند که در تاریخ بیست و هشتم دیماه در مراسم اختتامیه نفرات برتر مشخص و اعلام می‌شوند.

این مسئول با اشاره به تاریخ برگزاری نمایشگاه بیان کرد: این نمایشگاه از تاریخ 15 تا 22 دی ماه برای بازدید عموم دایر بود که با توجه به یک روز تعطیلی نمایشگاه به دلیل درگذشت آیت‌الله هاشمی، نمایشگاه روز 27 دی ماه از ساعت 15 تا 20 دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند جهت بازدید به محل برگزاری جشنواره مراجعه نمایند.

وی عنوان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی میان طراحان و خیاطان با حضور اساتید مجرب برای تبادل تجربیات و اطلاعات از دیگر برنامه‌های جنبی جشنواره بود که البته با برنامه‌ریزی انجام شده این نشست‌ها پس از اتمام جشنواره نیز در هر ماه یک جلسه همچنان ادامه خواهد داشت.

کاظمی یکی از اهداف برگزاری جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی را تهیه و عرضه پوشاک متناسب با معیارهای ایرانی اسلامی و سوق دادن جوانان برای خرید اینگونه لباس‌ها برشمرد و ادامه داد: این جشنواره حتی اگر بتواند ۴ یا ۵ مدل مناسب با شئونات اسلامی تولید و وارد بازار کند؛ توانسته از نفوذ لباس‌های غربی به بازار جلوگیری نماید.

برگزیدگان جشنواره مد و لباس ایرانی - اسلامی تجلیل می‌شوند
وی با اشاره به بازدید بیش از 5 هزار نفر از نمایشگاه بیان کرد: در این جشنواره که با استقبال خوب طراحان و خیاطان و عموم مردم مواجه شد از نظرات مردمی نیز برای انتخاب آثار برگزیده استفاده می‌شود.

دبیر فنی تخصصی جشنواره کشوری مد و لباس ایرانی اسلامی در قزوین خاطرنشان کرد: مسئولان شهری و استانی نیز استقبال خوبی از جشنواره داشتند به طوریکه طی بازدیدشان از نمایشگاه عنوان می‌کردند که برگزاری چنین جشنواره‌هایی باید در طول سال استمرار داشته باشد.

وی در ادامه گفت: سازمان بسیج هنرمندان قزوین با همکاری و پشتیبانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و همچنین شهرداری، شورای شهر و امام جمعه اقبالیه از متولیان اصلی برگزاری جشنواره بودند و همچنین اداره فنی و حرفه‌‌ای استان نیز با ما در برگزاری جشنواره همکاری داشتند.

کاظمی تصریح کرد: آئین اختتامیه جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در نمایشگاه من انقلابی‌ام شهر اقبالیه ساعت 10 صبح 28 دی ماه برگزار و برگزیدگان جشنواره در بخش مانتوهای اداری، مجلسی، اجتماعی و چادر با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جوایز نقدی تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان