۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افزایش کشته‌های حملات کابل به ۱۰۳ نفر
کد خبر: ۲۲۵۰۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ ساعت: ۱۱:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مقام‌های امنیتی افغانستان اعلام کردند؛

افزایش کشته‌های حملات کابل به ۱۰۳ نفر

قربانیان ۲ حمله انتحاری روز جمعه بعد از ظهر دارالامان کابل درحالی به بیش از ۱۰۳ نفر رسید که گروه طالبان بطور رسمی مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

افزایش کشته‌های حملات کابل به ۱۰۳ نفر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، مقام‌های امنیتی افغانستان اعلام کردند که شمار کشته‌ها و مجروحان دو حمله انتحاری در مقابل دروازه پارلمان این کشور که در غرب شهر کابل، پایتخت افغانستان رخ داد، به 103 نفر افزایش یافته است.

به گفته این منابع، در این دو حمله که به فاصله‌ای اندک از یکدیگر بوقوع پیوست، دستکم 37 نفر کشته و 70 نفر زخمی شده‌اند.

ابتدا یک انتحاری خود را در نزدیکی دفاتر پارلمان افغانستان در منطقه «دارالامان» شهر کابل منفجر کرد و پس از آن انفجار دوم با منفجر شدن خودروی بمبگذاری شده در همان منطقه انجام شد.

 گروه طالبان مسئولیت این دو عملیات تروریستی را برعهده گرفته است. در این راستا، «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی جنبش طالبان اعلام کرد: دو فرد انتحاری وابسته به این گروه ساختمان اداره ریاست پنج امنیت ملی افغانستان را مورد هدف قرار دادند.

سخنگوی جنبش طالبان مدعی شده که در نتیجه این حملات 98 نیروی ارتش افغانستان کشته و زخمی شدند.

«روح الله اندرابی»، معاون مدیریت شهری امنیت ملی کابل از جمله قربانیان حملات امروز دارالامان کابل بود، همچنین «رحیمه جامی»، نماینده مردم هرات در مجلس نمایندگان افغانستان از ناحیه سر بشدت زخمی شده است.

دارالامان محلی‌ است که نهادهای کلیدی داخلی و خارجی افغانستان چون پارلمان و سفارت روسیه را در خود جای داده و از جمله مناطق استراتژیک پایتخت افغانستان بشمار می‌آید.

در سال جاری چندین حملۀ انتحاری و تهاجمی در منطقۀ دارالامان رخ داده که ده‌ها کشته و زخمی از خود برجا گذاشته است.




انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان