۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین آغاز به کار طرح غربالگری اختلال اوتیسم در استان قزوین
کد خبر: ۲۲۴۸۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۰ ساعت: ۱۵:۵۸ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی صورت گرفت؛

آغاز به کار طرح غربالگری اختلال اوتیسم در استان قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در مراسم افتتاح طرح غربالگری اختلال اوتیسم گفت: تاکنون ۲۶ بیمار مبتلا به اوتیسم به بهزیستی استان مراجعه کرده‌اند.

آغاز به کار طرح غربالگری اختلال اوتیسم در استان قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، طرح غربالگری اختلال طیف اوتیسم ظهر امروز همزمان با سراسر کشور با حضور علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین، سید سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین و جمعی از مدیران و کارشناسان در مرکز اوتیسم دانه استان افتتاح شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه تاکنون 26 کودک مبتلا به اوتیسم به بهزیستی استان مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: به نظر می‌رسد بر اساس جمعیت آمار مبتلایان به اوتیسم در استان قزوین بیش از این تعداد باشد چراکه در ایران طبق شاخص‌های کشوری از هر 68 نفر یک نفر از این بیماری رنج می‌برد.

وارثی افزود: استان قزوین طرح غربالگری اوتیسم را همزمان با سایر استان‌ها آغاز کرده است که ضمن شناسایی افراد بتوانیم در زمان مناسب خدمات توانبخشی و درمانی به افراد مبتلا ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: بهترین سن برای درمان بیماران مبتلا بهاتیسم بین 2 تا 5 سال است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه مثمرثمر باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: طبق کمیسیون ماده 26 بهزیستی به افراد واجد شرایط که تخصص لازم را داشته باشند مجوز داده می‌شود به بیماران مبتلا به اوتیسم خدمات ارائه کنند و طبق قانون برای هر فرد بیمار بالغ بر 400 هزار تومان یارانه ماهانه دریافت خواهند کرد.

این مسئول عنوان کرد: افراد مبتلا به اوتیسم با مراجعه به مراکز مربوطه می‌توانند خدمات تخصصی روانپزشکی، پزشکی، گفتاردرمانی، کاردرمانی، مشاوره و فیزیوتراپی دریافت کنند.

وارثی اضافه کرد: حتی هزینه‌های ایاب و ذهاب خانواده‌ها برای درمان فرزندانشان و مراجعه به مراکز اوتیسم پرداخت خواهد شد.

ارائه خدمات رایگان به بیماران اتیسمی

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در ادامه این مراسم ابراز کرد: آغاز به کار طرح غربالگری طیف اوتیسم حرکت ارزشمندی است که اداره کل بهزیستی استان اهتمام جدی در انجام ان دارد.

وی تأکید کرد: طبق گفته کارشناسان اگر در سنین پایین بیماران شناسایی شوند درمان‌پذیر هستند.

شاهرخی بیان کرد: مراکزغربالگری و درمان اوتیسم به صورت خصوصی اداره می‌شوند اما با توجه به اعتباراتی که توسط بهزیستی تامین شده هیچ هزینه‌ای از خانواده‌ها گرفته نخواهد شد و امیدواریم مردم استان همکاری لازم را در طرح فراخوان غربالگری داشته باشند.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان