۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش ۸ درصدی قیمت مسکن در سال جاری
کد خبر: ۲۲۴۸۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۰ ساعت: ۱۵:۳۹ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر راه وشهرسازی خبرداد:

افزایش ۸ درصدی قیمت مسکن در سال جاری

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: خوشبختانه آمارهای شاخصه‌های مسکن در ۹ ماهه سال جاری ۹/۹درصد افزایش داشته است و همچنین شاهد افزایش ۸ درصدی قیمت مسکن بوده‌ایم.

افزایش ۸ درصدی قیمت مسکن در سال جاری
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) با حضور معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم اظهار کرد: استان قزوین یک دهم از مساحت کشور را به خود اختصاص داده و از جایگاه ویژه‌ای در طول تاریخ برخوردار است.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان نظام مهندسی بیان کرد: اقداماتی که نظام مهندسی در جهت احقاق حقوق مردم انجام داده سبب شده این نهاد از دیگر نهادهای سازمان متمایز شود و استان قزوین شتابان در این مسیر گام برمی‌دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: 54 درصد مردم جهان در شهرها زندگی می‌کنند و این آمار در ایران 74 درصد است که تا کنون چنین وسعت شهرنشینی را در جهان سابقه نداشته است.

مظاهریان در ادامه با بیان اینکه ما در ایران شاهد رشد شهرنشینی هستیم، تشریح کرد: در اجلاسی که هر 20 سال برای اسکان بشر در سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، همه کشورها برنامه‌هایی را برای شهرنشینی تدوین می‌کنند و برای اولین بار شهرنشینی را به عنوان ارزش تلقی کردند.

وی با اشاره به موضوع تثبیت و مهاجرت در روستاها تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌هایی گسترده‌ای که بعد از انقلاب صورت گرفته روستاهای کشور در یک مقام تثبیت به سر می‌برند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اضافه کرد: 94 درصد روستاهای کشور راه آسفالته دارند که این ارقام با بزرگترین کشورهای جهان برابری می‌کند و فقط برخی روستاهای ۲۰ خانواری و صعب العبور باقیمانده که به تدریج آسفالت خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکل آینده‌ی ما شهرها خواهند بود، ابراز کرد: در شهرها بی عدالتی، تبادل حاشیه و مرکز کیفیت زندگی شهری را دچار چالش کرده است.

رشد 9 درصدی شاخص مسکن در 9 ماه سال جاری

مظاهریان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود شهرنشینی در کشور به 78 درصد برسد، عنوان کرد: مهمترین مسئله در این زمینه این است که بدانیم چگونه به بحث حاشیه نشینی در شهر و بافت های فرسوده بپردازیم.

وی در ادامه افزود: در دولت یازدهم سیاست اصلی تدوین مسکن توجه به هسته‌های درونی شهر و حاشیه ها قرار دارد و ساخت مسکن در این بافت‌ها جزو سیاست‌های اصلی‌ در این حوزه مسکن و راه و شهرسازی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: خوشبختانه آمارهای شاخصه‌های مسکن در 9 ماهه سال جاری 9/9درصد افزایش داشته است و همچنین شاهد افزایش 8 درصدی قیمت مسکن بوده‌ایم.

وی در ادامه اضافه کرد: افزایش ۲۴ درصدی ارزش مبایعه نامه‌ها، ۵ درصدی صدور پروانه ساخت نشان دهنده این است که بخش مسکن به آرامی در حال حرکت به سمت رونق و خروج از رکود است.

این مسئول با اشاره هدف وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن جوانان تصریح کرد: هدف اصلی وزارتخانه تامین مسکن برای خانه اولی‌ها و زوج های جوان است و در همین راستا تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه توضیح داد: افزایش سقف تسهیلات تا ۱۲۰ میلیون تومان می‌تواند اهرم مناسبی برای رونق بازار خرید و ساخت مسکن باشد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان