۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بزرگترين مجموعه فرهنگي عفاف و حجاب در قزوين افتتاح شد
کد خبر: ۲۲۴۶۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ساعت: ۱۳:۱۷ ↗ لینک کوتاه

با مشارکت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري:

بزرگترين مجموعه فرهنگي عفاف و حجاب در قزوين افتتاح شد

همزمان با سالروز توطئه استعماري كشف حجاب توسط «رضاخان پهلوي» با مشارکت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري و بخش خصوصي؛مجموعه فرهنگي فروشگاهي عفاف و حجاب بزرگترين مرکز عرضه پوشاک اسلامي در قزوين افتتاح شد.

بزرگترين مجموعه فرهنگي  عفاف و حجاب در قزوين افتتاح شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، مراسم افتتاحيه مجموعه فرهنگي فروشگاهي عفاف و حجاب، بزرگترين مرکز عرضه پوشاک اسلامي در قزوين با حضور آيت‌الله عابديني نماينده ولي‌فقيه در استان و امام‌جمعه قزوين، نصرتي شهردار قزوين،بيدخام مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري، اعضاي شوراي شهر و جمعي از مسئولان و فعالان حوزه عفاف و حجاب در قزوين برگزار شد.

اشدري، رئيس کمسيون فرهنگي شوراي شهر قزوين  نيز در اين مراسم گفت: ايجاد فضاهاي مناسب جهت ترويج فرهنگ حجاب و عفاف يکي از وظايف مجموعه مديريت شهري ست.

فاطمه اشدري افزود: راه اندازي مجموعه هاي فرهنگي فروشگاهي عفاف و حجاب به بانوان حق انتخاب مي دهد تا براي داشتن حجاب کامل از محصولات با کيفيت و متنوع استفاده کنند، همچنين فضاي مناسبي است تا کارهاي فرهنگي خوبي در راستاي نهادينه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در سطح شهر انجام شود.

وي اظهار کرد: نهادينه کردن فرهنگ عفاف حجاب سبب تقويت پايگاه هاي اجتماعي خانواده ها در سطح جامعه مي شود که تحقق اين امر نيازمند برنامه هاي بلند مدت و کوتاه مدت و اجراي دقيق و صحيح اين برنامه ها مي باشد.

اشدري به افزايش تعداد چنين مراکزي در سطح شهر قزوين تاکيد کرد و گفت: بايد بسترهاي لازم براي در ديدرس و دسترس بودن محصولات پوشش اسلامي براي بانوان مهيا شود، همچنين جهت توسعه فعاليت هاي مجموعه فرهنگي فروشگاهي عفاف و حجاب بايد تبليغات مناسبي صورت گيرد که بازديد از مجموعه توسط دانشگاه، مدارس و ارگان ها و دستگاه هاي دولتي يکي از شيوه هاي تبليغاتي مناسب مي باشد.

وي اظهار کرد: براي اينکه نسلي با حجاب کامل تربيت شود بايد کارهاي فرهنگي اصولي صورت گيرد، چرا که اگر حفظ پوشش کامل اسلامي بر اساس عقل، فهم و معرفت ديني باشد، در نسل آينده نيز تاثير گذار خواهد بود، تحقق اين مهم نيازمند خردجمعي تمامي مسوولان استاني، استفاده از تجربيات و همفکري با ساير فعالين در حوزه عفاف و حجاب در سطح کشور و مشورت با صاحب نظران تعليم و تربيت ديني است.

علي صادقي نيارکي، عضو شوراي شهر قزوين گفت:راه اندازي مرکز فرهنگي فروشگاهي عفاف و حجاب کار ارزشمندي از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين است که با استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي انجام شد.

صادقي نيارکي خواستار حفظ کيفيت محصولات اين مرکز شد و افزود: بايد قيمت اجناس مجموعه فرهنگي فروشگاهي به گونه اي باشد که اقشار کم درآمد نيز بتوانند از اين مرکز خريد کنند.

وي توليد محصولات عفاف و حجاب در مکان و ايجاد زمينه اشتغالزايي را يکي از ويژگي هاي اين مجموعه فرهنگي فروشگاهي ذکر کرد و گفت: دعوت از بانوان علاقمند به خياطي که دنبال منبع درآمدي براي خانواده شان هستند، کار خوبي است که در دستور کار سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري و دست اندرکاران اين مجموعه فرهنگي قرار گرفته است.

صديقي، عضو ديگر شوراي شهر قزوين گفت: راه اندازي مجموعه هاي فرهنگي فروشگاهي عفاف و حجاب مي ‌تواند راهکاري مناسب براي حل معضلات فرهنگي در جامعه به ويژه در بين نسل جوان باشد چراکه امروز  غرب به دنبال نهادينه کردن پوشش غربي در سطح دنيا مي باشد که ترويج صحيح پوشش اسلامي و ايراني مي‌تواند نقش اين فرهنگ را در جامعه کمرنگ کند.

رضا صديقي افزود: بايد با توسعه چنين مراکزي دسترسي بانوان به محصولات عفاف و حجاب را تسهيل کنيم.

به طور قطع راه اندازي و توسعه مراکز فرهنگي فروشگاهي عفاف و حجاب در سطح قزوين امري ضروري بود که خوشبختانه با مشارکت مجموعه مديريت شهري و بخش خصوصي محقق شد.

صلح جو، عضو شوراي شهر قزوين گفت: مجموعه فرهنگي فروشگاهي عفاف و حجاب همزمان با سالروز توطئه استعماري كشف حجاب توسط «رضاخان پهلوي» به بهره برداري رسيد، بانوان ايراني براي حفظ عفت و حياء مدت مديدي را از خانه هاي خود خارج نشدند و براي اين امر شهداي بسياري تقديم دين اسلام شد.

حسين صلح جو افزود: ترويج فرهنگ عفاف و حجاب يکي از وظايف مجموعه مديريت شهري در حوزه کار هاي فرهنگي است، چرا که همگاني کردن حجاب و عفاف در سطح جامعه به صورت عام مورد تاکيد دين مبين اسلام مي باشد.

وي اظهار کرد: تقويت فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه سبب استحکام بنيان خانواده ها مي شود، فردي که در حفظ عفاف و حجاب خود سهل انگاري کند به طور قطع در عمل به ساير دستورات دين اسلام نيز اعتنايي نخواهد داشت.

صلح جو با اشاره ترويج مدگرايي و لباس هاي نامتعارف در سطح جامعه، گفت: مجموعه فرهنگي فروشگاهي عفاف و حجاب و توسعه اين مراکز سبب رفع دغه غه بانوان محبه شهر قزوين و زمينه دسترسي آنان به محصولات عفاف و حجاب را تسهيل مي بخشد، البته ارائه محصولات با کيفيت، متنوع و با قيمت مناسب بايد در دستور کار اين مرکز باشد تا بتواند پاسخ گوي نيازهاي بانوان باشد.

غياثوند، عضو شوراي شهر قزوين افزود: تاکنون نتوانسته ايم از ظرفيت هاي فني –مهندسي در جهت ارائه الگو و مدل هاي جديد مبتني بر فرهنگ ايراني – اسلامي استفاده کنيم.

حسين غياثوند اظهار کرد: نهادينه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در ميان نسل جوان نيازمند طراحي مدل هايي متناسب با روحيات نسل جوان و مقتضيات زمان هستيم در غير اين صورت جوان به سمت مدل هاي غربي گرايش مي يابد، لذا در اين حوزه بايد گام هاي بلندتري بايد برداشت و الگوهاي متعارف، زيبا و با پوشش اسلامي به نسل جوان معرفي کرد.

وي بر ضرورت گسترس و توسعه مجموعه فرهنگي فروشگاهي عفاف و حجاب در سطح شهر تاکيد کرد و افزود: مقرر شده است تا در مناطق دو و سه شامل کوثر، مينودر و هادي آباد چنين مرکزي راه اندازي شود.

 گفتني است، مجموعه فرهنگي فروشگاهي عفاف و حجاب در در خيابان راه آهن روبروي مسجد طاق بهلول طبقه همکف فرهنگسراي شهيد رجايي با مشارکت بخش خصوصي و سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين راه اندازي شده است.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان